שישי | 02.06.23

שעה פריטים
All day
 
10am
10:30
5pm
17:00
6pm
7pm
19:00
8pm
9pm
21:30
סגור
לתכנית החודשית

קאלט ברביעי

הטוב הרע והמכוער

בימוי: סרג'יו ליאונה
| 179 דקות

שלושה גברים מחפשים בתוך התופת של מלחמת האזרחים האמריקנית אחר מטמון חבוי. סרג'יו ליאונה בונה כאן את אחד משיאי ז'אנר "מערבוני הספגטי" והמערבונים בכלל. הוא משלב סצינות אקשן ואלימות עם סיפורים אנושיים קטנים ורגישים, והתוצאה היא יצירת מופת שהזמן לא יכול לה.

האחים בלוז

בימוי: ג‘ון לנדיס
| 133 דקות

צמד אחים אנארכיסטיים, פורעי חוק וסדר, מבקשים להשיב לתחיה להקת רוק כדי לנסות ולהציל את בית היתומים בו גדלו. ג‘ון לנדיס יוצר פארודיה פרועה ואת אחד הסרטים הכיפיים שנוצרו אי פעם. 

בוראט

בימוי: לארי צ'ארלס
| 82 דקות

באמצעות דמותו הפיקטיבית של בוראט סגאייב, כתב הטלויזיה הקזחית לכאורה, מסתובב סשה בארון כהן עם פנים תמימות ונימוסים של עולם שלישי וחושף את מה שמסתתר מאחורי הקליפה הנוצצת של אמריקה. שילוב מוצלח בין הומור פיזי משוגע לרגעים מוקומנטריים מגוחכים ועוכרי שלווה הפכו את 'בוראט' לאחת הקומדיות הפרועות והמוצלחות של המילניום הנוכחי.

ביג לבובסקי

בימוי: ג'ואל כהן
| 127 דקות

ג'ף לבובסקי, המוכר יותר בכינויו The Dude, מבלה את ימיו בבטלה. כאשר מישהו מבלבל בינו לבין מיליונר מפאסידנה, חייו מתחלפים בסבך של אינטריגות, אינטרסים, מאפיונרים ומיליארדריות ששואפות להתרבות. עם הופעה מושלמת של ג'ף ברידג'ס והצדעה מתוחכמת לריימונד צ'נדלר, "ביג לבובסקי" הוא הקומדיה המוצלחת ביותר של האחים כהן.

דאבל שפילברג

דאבל פיצ'ר מדע בדיוני של סטיבן שפילברג. הקרנה כפולה בשיתוף פעולה עם אתר הקולנוע עין הדג, אשר תכלול קוויז קצר על סרטי הבמאי. 20:00 אי. טי | 21:50 קוויז | 22:20 מפגשים מהסוג השלישי

אי.טי – חבר מכוכב אחר | מפגשים מהסוג השלישי

אי.טי – חבר מכוכב אחר - יצירת המופת של סטיבן שפילברג אודות הילד אליוט, שיום אחד מוצא חיזר שנשכח על ידי חבריו בכדור הארץ. גם שלושה ומשהו עשורים אחרי, וזוהי עדיין יצירה מלהיבה, קוסמת, חמה ומרגשת. הקיצור: תביאו את הילדים ו/או הנכדים ואל תחמיצו | מפגשים מהסוג השלישי - סרט המד"ב הראשון של שפילברג מתאר את שאיפתו של גבר צעיר לקחת חלק במפגש הראשון עם יצורים מן החלל החיצון. בתנופה קולנועית כובשת, עם פסקול אדיר וכמה דימוים בלתי נשכחים – "מפגשים מהסוג השלישי" הוא חוויה קולנועית קלאסית שאסור להחמיץ  

שניים בכרטיס אחד: יום שישי ה-13

חתונת רפאים | הצלצול

חתונת רפאים - כאשר חתן לעתיד מקדש בטעות כלה ז"ל, הוא נסחף אל עולם המתים ומגלה שלא רע שם בכלל. קצת מקבריות, קצת רשעות, שלמות ויזואלית והומור נדיב - טים ברטון מביים מהתלה רומנטית שבה לפסקול של דני אלפמן יש תפקיד משמעותי בקידום העלילה | הצלצול - עיתונאית יוצאת לחקור אם לאגדה עירונית יש תוקף של ממש, אחרי שאחייניתה מתה באופן פתאומי בעקבותה צפיה בקלטת וידאו מסתורית. העיבוד האמריקאי לאימתון היפני מצליח לשמור על המתח של המקור ולתבל בהרבה מחוות לסרטי הז'אנר.

עצמאות קאלט

אל תתעסקו עם הזוהן

בימוי: דניס דוגן
| 113 דקות

סוכן מוסד בשם זוהן דביר מבקש לעשות הסבה מקצועית, אך העבר שלו - בדמותו של לוחם פלסטיני בשם "הפנטום", לא מרפה ממנו. השניים נאלצים לשתף פעולה כנגד אויב אכזר עוד יותר. זוהי סאטירה לא מנומסת שהופכת את הסכסוך הישראלי-פלסטיני לקומדיה נטולת תקינות פוליטית ועמוסה בהומור גופני אפקטיבי.

שניים בכרטיס אחד

דמיון במלחמה

ג’וג’ו ראביט | המבוך של פאן

ג’וג’ו ראביט - גרמניה, לקראת סוף מלה"ע השניה. למרות שאיפתו להיות חבר מצטיין בנוער ההיטלראי, למרות שאדולף ה' הוא החבר הדימיוני שלו, ג'וג'ו מגלה שאין בו שום אכזריות. הדברים מסתבכים כאשר מתברר כי אמו מסתירה נערה יהודיה. זהו אחד מאותם סרטים חד פעמיים שחייבים לראות | המבוך של פאן - בזמן מלחמת האזרחים בספרד, מגלה נערה ביער מבוך שבו מסתתר פאן, אל הרועים. הוא מבשר לה שהיא נסיכה אבודה ושולח אותה לבצע שלוש משימות מסוכנות, שבסופן תחזור הביתה כגיבורה. מעשייה פנטסטית למבוגרים שמשלבת  בין המציאות לדימיון ועוסקת בכוחה של הרוח האנושית.

כשהארי פגש את סאלי

בימוי: רוב ריינר
| 90 דקות

הקומדיה הרומנטית המתוקתקת של רוב ריינר (בימוי) ונורה אפרון (תסריט) היתה אקורד הסיום המהדהד של שנות השמונים — מנופחות, נוצצות וחלולות גם יחד. העלילה עוסקת במערכת היחסים הארוכה בין הארי לסאלי, שמידידים טובים לומדים שהאהבה שלהם זה לזו יכולה להפוך לזוגיות בריאה.

מועדון קרב

בימוי: דייויד פינצ'ר
| 140 דקות

צעיר קרייריסט ומצליח מוצא דרך לטפל בנדודי השינה שלו לאחר מפגש עם גבר נוסף, הרבה פחות ממוסד. יותר מכל השאלות על משבר הגבריות והתרבות המערבית לאן "מועדון קרב" זכור בזכות קולנוע משוכלל שמותיר את הצופים במרדף מתמיד ומאתגר אחר פיתולי העלילה. 

נערה בהפרעה

בימוי: ג'יימס מנגולד
| 120 דקות

בשלהי שנות השישים, תיכוניסטית מבולבלת מתאשפזת במחלקה פסיכאטרית. במהלך השנתיים שתבלה שם תנסה לשמור על שפיותה ולסייע לחברותיה החדשות להתגבר על מצוקותיהן. "נערה בהפרעה" היה להיט גדול שהביא למסך דיוקנאות נוגעים ללב של נשים צעירות במשבר. ממרחק הזמן, זוהי קלאסיקה, שראויה גם היום לתשומת לב.

קורליין ודלת הקסמים

בימוי: הנרי סליק
| 100 דקות

ע"פ ספור מאת ניל גיימן יצר הנרי סליק את סרט האנימציה המעולה שלפנינו: קורליין הבודדה מוצאת דלת מסתורית שמובילה אותה לעולם הפוך: כאן מחכה לה האמא האחרת שלה והיא תומכת ואוהבת, אבל במקום עיניים יש לה כפתורים.

בארטון פינק

בימוי: ג'ואל כהן
| 116 דקות

מחזאי מבריק מברודוויי נשכר לעבוד כתסריטאי בחברה הוליוודית הנשלטת ע"י מפיק גס-רוח והמוני. ככל שעובר הזמן והעבודה אינה מתקדמת, הולכת העלילה ומקבלת מימדים של סיוט. סרטם המבריק של האחים כהן הוא הזיה סוריאליסטית שנונה התוקפת בחן את ההוויה ההוליוודית.

פורסט גאמפ

בימוי: רוברט זמקיס
| 142 דקות

חמוש באם אופטימית ובתמימות כובשת, פורסט גאמפ נקלע ושורד את האירועים ההיסטוריים המשמעותיים של המחצית השנייה של המאה ה-20. סרטו הערמומי של רוברט זמקיס הוא המנון לאמריקנה אחרי הנצחון במלחמה הקרה. זמקיס מתגלה כבמאי שיודע איך ליצור עלילה זריזה, אירוניה וגיבור כובש, כדי להציע חוויה שפועלת היטב על החושים והלב. 

הנסיכה מונונוקי

בימוי: היאו מיאזקי
| 133 דקות

נסיך צעיר מנסה למצוא מזור למחלתו, אחרי שהותקף בידי אל חזירי בר. הוא נקלע למאבק שבין עיירת חרשי ברזל לבין אלילי היער, ובראשם הנסיכה מונונוקי. "הנסיכה מונונוקי" הוא משל על מקומו של האדם בתוך הטבע והוא מנוסח כסרט הרפתקאות עוצר נשימה, עם שלל המצאות עלילתיות, שמוגשות באנימציה מרהיבה, יצירתית וסוחפת. 

לא רק בלונדינית

בימוי:רוברט לוקטיץ'
| 96 דקות

אחרי שבן הזוג זורק אותה, מחליטה אל וודס, בלונדינית מטופחת שנושאת בשל כך יחס מתנשא מהסביבה, שהיא לא תוותר ונרשמת ללימודי משפטים בהארוורד. עם מידה שווה של אהבה ומודעות עצמית, זהו גילטי פלז'ר מעולה ובשני העשורים מאז שיצא, אל וודס הפכה למודל חיקוי והסרט הוא קלאסיקה שרק משתבחת עם השנים. 

ואת אמא שלך גם

בימוי: אלפונסו קוארון
| 105 דקות

סרטו הטוב ביותר של אלפונסו קוארון לוקח את ז'אנר סרטי ההתבגרות - על חדוות החיים והמיניות הישירה - ודרכו מציג דיוקן מלנכולי של דור שלם ושל מקסיקו עצמה. כל התבונה הקולנועית של קוארון נוכחת כאן, ובעזרתה הוא מצליחה להניע את רגשות הצופים בשילוב של אמפטיה ואירוניה.

ממזרים חסרי כבוד

בימוי: קוונטין טרנטינו
| 153 דקות

סרטו המושלם של קוונטין טרנטינו הוא פנטזיה קולנועית שבמרכזה היסטורית אלטרנטיבית למלחמת העולם השניה. שושנה דרייפוס נמלטת בעור שיניה מידיו של הקולונל הנאצי האנס לנדה. כאשר דרכיה מצטלבות עם יחידת "הממזרים" – נוקמים אמריקאים שנשלחו להטיל אימה בקרב הצבא הגרמני – מגיע הסרט אל שיאו.

ממנטו

בימוי: כריסטופר נולאן
| 113 דקות

לאונרד אינו מסוגל לשמר זכרונות חדשים בו בזמן הוא מנסה לנקום באיש שאנס ורצח את אשתו. סביב ציר העלילה הזה יצר כריסטופר נולאן מותחן מבריק - תסריט נון-לינארי הנע באקרובטיות בין זמנים שונים, שימוש ממזרי במצלמה, הופעות אדירות - שמצליח לנווט היטב את הפסיכולוגיה של הצופה.

כייבל גאי

בימוי: בן סטילר
| 96 דקות

צ'יפ הוא מתקין כבלים שמגיע לדירתו החדשה של סטיבן, ארכיטקט שזה עתה נפרד מחברתו. הידידות שמפגין סטיבן הופכת את צ'יפ לבן בית אצלו, וכאשר סטיבן מבקש לצמצם את תדירות ומשך המפגשים, צ'יפ הנעלב לא מוותר. עם האנרגטיות הבלתי נלאית של ג׳ים קארי ובן סטילר בכיסא הבמאי נוצרה הקומדיה שלפנינו שהולכת שני צעדים קדימה. 

שרק 2

בימוי: אנדרו אדמסון, קלי אסברי, קונרד ורנון
| 92 דקות

בסרט ההמשך לעלילות שרק ופיונה, יוצאים השנים לפגוש את הורי הכלה. אלו, נדהמים שבתם נישאה ליצור ירקרק כמוה, מחליטים לפנות למכשפה מרושעת שמעוניינת להשיא את בנה לפיונה. עם אותו עיצוב מלבב, קצב זריז והומור שלא לוקחים שבויים, התוצאה היא קומדיה שלא נופלת מן הפרק הראשון בסדרה. 

סקוט פילגרים נגד העולם

בימוי: אדגר רייט
| 112 דקות

כדי לזכות באהבתה של ראמונה צריך סקוט פילגרים לנצח את שבעת האקסים שלה, וזה לא הולך להיות קל. על בסיס סדרת קומיקס מוצלחת יצר אדגר רייט קומדיה רומנטית חדשנית.  "סקוט פילגרים" מעוצב כמשחק מחשב, עם כל האפקטים הנדרשים (בתמונה ובפסקול) - אבל זה לא רק סרט לגיקים. רייט מצליח לייצר סרט ששומר על רוח הנעורים, ולא צריכים להיות פריק מחשבים בכדי להנות מלב של ממש. 

פסיכו

בימוי: אלפרד היצ’קוק
| 109 דקות

מזכירה שגנבה 40 אלף דולר מאחד הלקוחות של מעסיקיה נכנסת בטעות למלון דרכים מבודד. הגבר הבודד שאחראי למקום, נורמן בייטס, עסוק במילוי פקודותיה של אמו הבלתי נראית. כשהוא ממשיך לחקור את רגשות האשם על המשיכה המינית יצר היצ'קוק את הקלסיקה הזו: סרט אימה דל תקציב שגם היום הוא נועז ומטריד.

ראן לולה ראן

בימוי: טום טיקוור
| 82 דקות

לרשותה של לולה 20 דקות כדי לגייס סכום רציני ולהציל את החבר שלה. אז היא יוצאת לדרך בריצה ומכאן מתפצלת העלילה לשלושה כיוונים אפשריים. זהו מותחן חכם ותזיזיתי שמשתמש שלל תחבולות קולנועיות כדי ללכוד את תשומת הלב, והוא ראוי ביותר למעמדו הקלאסי.