סגור
לתכנית החודשית

רביעי קאלט

Stop Making Sense

בימוי: ג’ונתן דמי
| 88 דקות

אירוע הרוק המדובר ביותר של שנת 1983 היה ללא ספק סיבוב ההופעות של “הראשים המדברים” בצפון אמריקה ובאירופה. שיא האירוע היה בצילום שלושה קונצרטים בחודש דצמבר בטורונטו. הבימוי האינטליגנטי של דמי בשילוב עם ההופעה הכריזמטית של סולן הלהקה  יוצרים מופע ייחודי של הפנינג סוחף. 

1 screaning
שבת 18.05.24
18.05.24
20:30
סינמטק 1
סינמטק 1
2024-05-18 20:30:00 2024-05-18 23:30:00 Asia/Jerusalem Stop Making Sense Cinematheque Jerusalem Cinematheque
Stop Making Sense

פארק היורה

בימוי: סטיבן שפילברג
| 127 דקות

יזם חסר מעצורים מצליח ליצור פארק בילוי חדשני המאוכלס בדינוזוארים אשר נוצרו בידי מדענים בעזרת שיבוט גנטי. טרם פתיחת המקום למבקרים, זוכים כמה אורחים לסיור מוקדם במהלכו קורסות מערכות החשמל והדינוזוארים משתחררים. "פארק היורה" הוא מופת של קולנוע הוליוודי מושלם, שמוכיח מדוע שפילברג הוא במאי ענק.

1 screaning
רביעי 22.05.24
22.05.24
20:00
סינמטק 1
סינמטק 1
2024-05-22 20:00:00 2024-05-22 23:00:00 Asia/Jerusalem פארק היורה Cinematheque Jerusalem Cinematheque
פארק היורה

שישי הפוך

בימוי: מארק ווטרס
| 93 דקות

חילופי זהויות בין אם לבתה על רקע נישואיה השניים של הראשונה ומורת הרוח של השניה מן הצעד, וכאשר כל ההבדלים הבין-דוריים משמשים כמאיצי עלילה, התוצאה היא קומדיה קלילה ונטולת מחוייבות. המשחק הספורטיבי של שתי השחקניות הראשיות, הנענות בהנאה לגמישות הנדרשת מן התפקיד, הוא שהופך את "שישי הפוך" למוצר הוליוודי מהנה. 

1 screaning
רביעי 29.05.24
29.05.24
21:00
סינמטק 1
סינמטק 1
2024-05-29 21:00:00 2024-05-30 00:00:00 Asia/Jerusalem שישי הפוך Cinematheque Jerusalem Cinematheque
שישי הפוך
ההקרנה בנוכחות הבמאי ארי פולמן

קלרה הקדושה

בימוי: ארי פולמן, אורי סיון
| 84 דקות

קלרה צ’אנוב, נערה בת 13 מבית של ציידי דובים, זוכה למספר ימים לכוחות על טבעיים שמביאים עיירה תעשייתית בדיונית בישראל אל סף שגעון. אלגוריה אפוקליפטית משועשעת, שתופסת את ישראל כמקום שבין הזיה לסיוט.

דאבל שפילברג

דאבל פיצ'ר מדע בדיוני של סטיבן שפילברג. הקרנה כפולה בשיתוף פעולה עם אתר הקולנוע עין הדג, אשר תכלול קוויז קצר על סרטי הבמאי. 20:00 אי. טי | 21:50 קוויז | 22:20 מפגשים מהסוג השלישי

אי.טי – חבר מכוכב אחר | מפגשים מהסוג השלישי

אי.טי – חבר מכוכב אחר - יצירת המופת של סטיבן שפילברג אודות הילד אליוט, שיום אחד מוצא חיזר שנשכח על ידי חבריו בכדור הארץ. גם שלושה ומשהו עשורים אחרי, וזוהי עדיין יצירה מלהיבה, קוסמת, חמה ומרגשת. הקיצור: תביאו את הילדים ו/או הנכדים ואל תחמיצו | מפגשים מהסוג השלישי - סרט המד"ב הראשון של שפילברג מתאר את שאיפתו של גבר צעיר לקחת חלק במפגש הראשון עם יצורים מן החלל החיצון. בתנופה קולנועית כובשת, עם פסקול אדיר וכמה דימוים בלתי נשכחים – "מפגשים מהסוג השלישי" הוא חוויה קולנועית קלאסית שאסור להחמיץ  

שניים בכרטיס אחד: יום שישי ה-13

חתונת רפאים | הצלצול

חתונת רפאים - כאשר חתן לעתיד מקדש בטעות כלה ז"ל, הוא נסחף אל עולם המתים ומגלה שלא רע שם בכלל. קצת מקבריות, קצת רשעות, שלמות ויזואלית והומור נדיב - טים ברטון מביים מהתלה רומנטית שבה לפסקול של דני אלפמן יש תפקיד משמעותי בקידום העלילה | הצלצול - עיתונאית יוצאת לחקור אם לאגדה עירונית יש תוקף של ממש, אחרי שאחייניתה מתה באופן פתאומי בעקבותה צפיה בקלטת וידאו מסתורית. העיבוד האמריקאי לאימתון היפני מצליח לשמור על המתח של המקור ולתבל בהרבה מחוות לסרטי הז'אנר.

עצמאות קאלט

אל תתעסקו עם הזוהן

בימוי: דניס דוגן
| 113 דקות

סוכן מוסד בשם זוהן דביר מבקש לעשות הסבה מקצועית, אך העבר שלו - בדמותו של לוחם פלסטיני בשם "הפנטום", לא מרפה ממנו. השניים נאלצים לשתף פעולה כנגד אויב אכזר עוד יותר. זוהי סאטירה לא מנומסת שהופכת את הסכסוך הישראלי-פלסטיני לקומדיה נטולת תקינות פוליטית ועמוסה בהומור גופני אפקטיבי.

שניים בכרטיס אחד

דמיון במלחמה

ג’וג’ו ראביט | המבוך של פאן

ג’וג’ו ראביט - גרמניה, לקראת סוף מלה"ע השניה. למרות שאיפתו להיות חבר מצטיין בנוער ההיטלראי, למרות שאדולף ה' הוא החבר הדימיוני שלו, ג'וג'ו מגלה שאין בו שום אכזריות. הדברים מסתבכים כאשר מתברר כי אמו מסתירה נערה יהודיה. זהו אחד מאותם סרטים חד פעמיים שחייבים לראות | המבוך של פאן - בזמן מלחמת האזרחים בספרד, מגלה נערה ביער מבוך שבו מסתתר פאן, אל הרועים. הוא מבשר לה שהיא נסיכה אבודה ושולח אותה לבצע שלוש משימות מסוכנות, שבסופן תחזור הביתה כגיבורה. מעשייה פנטסטית למבוגרים שמשלבת  בין המציאות לדימיון ועוסקת בכוחה של הרוח האנושית.

ממזרים חסרי כבוד

בימוי: קוונטין טרנטינו
| 153 דקות

סרטו המושלם של קוונטין טרנטינו הוא פנטזיה קולנועית שבמרכזה היסטורית אלטרנטיבית למלחמת העולם השניה. שושנה דרייפוס נמלטת בעור שיניה מידיו של הקולונל הנאצי האנס לנדה. כאשר דרכיה מצטלבות עם יחידת "הממזרים" – נוקמים אמריקאים שנשלחו להטיל אימה בקרב הצבא הגרמני – מגיע הסרט אל שיאו.

ואת אמא שלך גם

בימוי: אלפונסו קוארון
| 105 דקות

סרטו הטוב ביותר של אלפונסו קוארון לוקח את ז'אנר סרטי ההתבגרות - על חדוות החיים והמיניות הישירה - ודרכו מציג דיוקן מלנכולי של דור שלם ושל מקסיקו עצמה. כל התבונה הקולנועית של קוארון נוכחת כאן, ובעזרתה הוא מצליחה להניע את רגשות הצופים בשילוב של אמפטיה ואירוניה.

בוראט

בימוי: לארי צ'ארלס
| 82 דקות

באמצעות דמותו הפיקטיבית של בוראט סגאייב, כתב הטלויזיה הקזחית לכאורה, מסתובב סשה בארון כהן עם פנים תמימות ונימוסים של עולם שלישי וחושף את מה שמסתתר מאחורי הקליפה הנוצצת של אמריקה. שילוב מוצלח בין הומור פיזי משוגע לרגעים מוקומנטריים מגוחכים ועוכרי שלווה הפכו את 'בוראט' לאחת הקומדיות הפרועות והמוצלחות של המילניום הנוכחי.

אחר צהריים של פורענות

בימוי: סידני לומט
| 130 דקות

במזג אויר לוהט, צמד שודדים נתקע עם בני ערובה מבלי לדעת מה לעשות עימם, כאשר על הבנק צרים כוחות משטרה רבים, אספסוף צמא דם, וגם מקומם של אמצעי התקשורת אינו נפקד. היכולת של סידני לומט להעמיד סצינות קצביות ולהצמידן בכשרון רב זו לזו, האינטואיציות הבריאות של פאצ'ינו הצעיר והפאתוס שמעורב בהומור, הפכו את הסרט לאחד המשובחים שנוצרו בארה"ב של שנות ה-70.

השיחה

בימוי: פרנסיס פורד קופולה
| 113 דקות

חוקר פרטי מיומן, שמבסס את פרנסתו על גזילת סודות הזולת, מקליט זוג צעיר. כאשר הוא מוצא כי חייהם בסכנה הופך הגבר הבודד מעורב בחייהם. בכשרונו הקולנועי הניכר, עם הופעה נהדרת של ג'ין הקמן, מצליח קופולה להגיש אלגוריה יפה על אחריותו המוסרית של אדם למעשיו. התוצאה מהפנטת ומסעירה גם היום.

הטוב הרע והמכוער

בימוי: סרג'יו ליאונה
| 179 דקות

שלושה גברים מחפשים בתוך התופת של מלחמת האזרחים האמריקנית אחר מטמון חבוי. סרג'יו ליאונה בונה כאן את אחד משיאי ז'אנר "מערבוני הספגטי" והמערבונים בכלל. הוא משלב סצינות אקשן ואלימות עם סיפורים אנושיים קטנים ורגישים, והתוצאה היא יצירת מופת שהזמן לא יכול לה.

ממנטו

בימוי: כריסטופר נולאן
| 113 דקות

לאונרד אינו מסוגל לשמר זכרונות חדשים בו בזמן הוא מנסה לנקום באיש שאנס ורצח את אשתו. סביב ציר העלילה הזה יצר כריסטופר נולאן מותחן מבריק - תסריט נון-לינארי הנע באקרובטיות בין זמנים שונים, שימוש ממזרי במצלמה, הופעות אדירות - שמצליח לנווט היטב את הפסיכולוגיה של הצופה.

בארטון פינק

בימוי: ג'ואל כהן
| 116 דקות

מחזאי מבריק מברודוויי נשכר לעבוד כתסריטאי בחברה הוליוודית הנשלטת ע"י מפיק גס-רוח והמוני. ככל שעובר הזמן והעבודה אינה מתקדמת, הולכת העלילה ומקבלת מימדים של סיוט. סרטם המבריק של האחים כהן הוא הזיה סוריאליסטית שנונה התוקפת בחן את ההוויה ההוליוודית.

כשהארי פגש את סאלי

בימוי: רוב ריינר
| 90 דקות

הקומדיה הרומנטית המתוקתקת של רוב ריינר (בימוי) ונורה אפרון (תסריט) היתה אקורד הסיום המהדהד של שנות השמונים — מנופחות, נוצצות וחלולות גם יחד. העלילה עוסקת במערכת היחסים הארוכה בין הארי לסאלי, שמידידים טובים לומדים שהאהבה שלהם זה לזו יכולה להפוך לזוגיות בריאה.

שרק 2

בימוי: אנדרו אדמסון, קלי אסברי, קונרד ורנון
| 92 דקות

בסרט ההמשך לעלילות שרק ופיונה, יוצאים השנים לפגוש את הורי הכלה. אלו, נדהמים שבתם נישאה ליצור ירקרק כמוה, מחליטים לפנות למכשפה מרושעת שמעוניינת להשיא את בנה לפיונה. עם אותו עיצוב מלבב, קצב זריז והומור שלא לוקחים שבויים, התוצאה היא קומדיה שלא נופלת מן הפרק הראשון בסדרה. 

הנסיכה מונונוקי

בימוי: הייאו מיאזאקי
| 133 דקות

נסיך צעיר מנסה למצוא מזור למחלתו, אחרי שהותקף בידי אל חזירי בר. הוא נקלע למאבק שבין עיירת חרשי ברזל לבין אלילי היער, ובראשם הנסיכה מונונוקי. "הנסיכה מונונוקי" הוא משל על מקומו של האדם בתוך הטבע והוא מנוסח כסרט הרפתקאות עוצר נשימה, עם שלל המצאות עלילתיות, שמוגשות באנימציה מרהיבה, יצירתית וסוחפת. 

ברזיל

בימוי: טרי גיליאם
| 140 דקות

פקיד צנוע ומסור במשרד האינפורמציה – מרכז עצבים בירוקרטי של חברה טכנוקרטית עתידנית מוצא עצמו בתוך סיוט מחריד כאשר יום אחד חודרת חיפושית אל לב המחשב וגורמת לטעות איומה. ברזיל, הוא יצירה שמכילה את כל הגנום של יצירתו: ברק ויזואלי, לעג חרדתי כלפי הממסד ועירוב מוצלח בין פנטזיה למציאות. התוצאה היא קומדיית אבסורד קלאסית.  

כייבל גאי

בימוי: בן סטילר
| 96 דקות

צ'יפ הוא מתקין כבלים שמגיע לדירתו החדשה של סטיבן, ארכיטקט שזה עתה נפרד מחברתו. הידידות שמפגין סטיבן הופכת את צ'יפ לבן בית אצלו, וכאשר סטיבן מבקש לצמצם את תדירות ומשך המפגשים, צ'יפ הנעלב לא מוותר. עם האנרגטיות הבלתי נלאית של ג׳ים קארי ובן סטילר בכיסא הבמאי נוצרה הקומדיה שלפנינו שהולכת שני צעדים קדימה. 

לא רק בלונדינית

בימוי:רוברט לוקטיץ'
| 96 דקות

אחרי שבן הזוג זורק אותה, מחליטה אל וודס, בלונדינית מטופחת שנושאת בשל כך יחס מתנשא מהסביבה, שהיא לא תוותר ונרשמת ללימודי משפטים בהארוורד. עם מידה שווה של אהבה ומודעות עצמית, זהו גילטי פלז'ר מעולה ובשני העשורים מאז שיצא, אל וודס הפכה למודל חיקוי והסרט הוא קלאסיקה שרק משתבחת עם השנים. 

500 ימים עם סאמר

בימוי: מארק ווב
| 96 דקות

טום וסאמר עובדים באותו משרד, קצת מבטים, איזה מפגש ליד מכונת הצילום והופס, משהו קורה. אהבה? פלירט? מחוייבות? זה הולך לאנשהו הדבר הזה? “500 ימים של סאמר“ מתבונן במידה שווה של קלילות ומלנכוליה בשאלות הבסיס של אהבה. התוצאה היא קומדיה רומנטית רעננה ואינטליגנטית ביותר.

רובוקופ

בימוי: פול ורהובן
| 103 דקות

שוטר צעיר ומסור מועבר במסגרת תפקידו לרחובות הסוערים של דטרויט. מהר מאד הוא נורה למוות אך משוחזר כולו כרובוט חסר שם: "רובוקופ", מכונת החוק הבלתי מנוצחת. אלא שתודעתו האנושית של "רובוקופ" לא נמחקת לחלוטין... סרט מד"ב מוצלח, שהקדים לגמרי את זמנו, הראוי ממרחק ארבעה עשורים למעמדו הקלאסי.