חמישי | 25.04.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
16:00
5pm
6pm
18:00
18:15
8pm
9pm
21:00
סגור
לתכנית החודשית

שבוע עם פטרישיה הייסמית

זרים ברכבת

בימוי: אלפרד היצ'קוק
| 101 דקות

שני זרים נפגשים ברכבת. האחד מציע לשני החלפת רציחות: אני אפטר מאשתך, אתה תחסל את אבי. השיחה מסתיימת בלי הסכמה אבל לא הרבה אחר כך האישה נרצחת. על בסיס רומן מאת פטרישיה הייסמית, יצר היצ'קוק את אחד המוצלחים שבסרטיו. כמו תמיד, לשימוש במצלמה יש תפקיד משמעותי ביצירת תחושת החרדה אצל צופיו.

לעין השמש

בימוי: רנה קלמן
| 118 דקות

ריפלי, נוכל קר רוח וחסר פרוטה מתקנא בידידו הריקני והעשיר. הוא מחסל אותו ונוטל את זהותו, כספו ונערתו. סרט הפריצה של אלן דלון הוא אחת הקלאסיקות של שנות השישים, בזכות הבימוי המוקפד של רנה קלמן והופעתו המהפנטת של  דלון הצעיר, שמצליח להביא את הקהל להזדהות עם דמותו האפלה.

הכשרון של מר ריפלי

בימוי: אנתוני מינגלה
| 140 דקות

טום ריפלי, צעיר אמריקאי עם חלומות גדולים נשלח בידי איל-ספנות לאירופה בכדי למצוא את בנו. הוא מוצא אותו מבלה באיטליה עם ארוסתו ולאט לאט פולש אל חייהם. סביב המותחן האלגנטי של פטרישיה הייסמית יצר אנתוני מינגלה את הדרמה היפיפה שלפנינו ואחד הסרטים הטובים של הניינטיז, שכדאי לתת לו הזדמנות.

לאהוב את פטרישיה הייסמית

בימוי: אווה ויטיה
| 83 דקות

רבי המכר המצמררים שכתבה עובדו ללהיטים קולנועיים ("זרים ברכבת", "הכישרון של מר ריפלי"), אך ביומניה האישיים, שלא פורסמו מעולם, מתגלה פטרישיה הייסמית ככותבת רגישה שנאלצה לנהל את חיי האהבה שלה עם נשים הרחק מעיני משפחתה. הסרט משלב קטעים מיומניה שלא פורסמו מעולם, ראיונות עם הייסמית ושיחות עם נשים שחלקו איתה חיי אהבה.

קרול

בימוי: טוד היינס
| 118 דקות

קייט בלאנשט ורוני מארה מאירות את המסך כשתי נשים שהניגודים באורח חייהן, מעמדן וגילן לא מונעים מהן להקלע אל סיפור אהבה סוער על רקע מנהטן השמרנית של שנות החמישים. עיבודו הקולנועי המבריק של טוד היינס לרומן הנודע "מחיר המלח" של פטרישיה הייסמית כובש את החושים בזכות יופיו האסתטי ועדינותו.