רביעי | 24.04.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
16:00
5pm
6pm
18:45
8pm
9pm
21:00
סגור
לתכנית החודשית

השפה האיטלקית בין מילים לתמונות: גרפיטי, איורים, קומיקס

השבוע ה-20 לשפה האיטלקית בעולם

 
לרגל שבוע השפה האיטלקית, יציג המכון האיטלקי לתרבות בתל אביב שלושה סרטים . ראשונים הם שני סרטי אנימציה איטלקיים יוצאים דופן: האחד, הנחשב כבר לקלאסיקה, הוא סרטו של אנצו ד'אלו, המבוסס על אגדה יפהפה מאת לואיס ספלוודה. השני, חדש יותר, הוא פרי יצירתם של רביעיית אמנים ותסריטאים נפוליטניים ששאבו השראה מסיפור קלאסי מאת ג'אמבטיסטה בזיל. ואילו השלישי, הוא סרטו של עמנואל סקארינגי המבוסס על רומן גרפי מאת זרו קאלקאר. "בת-שחף והחתול" מדובב לעברית.
 
הסרטים יהיו זמינים לצפייה ישירה בחינם מה-19 לאוקטובר בשעה 12:00 עד ל-8 בנובמבר בשעה 12:00.

לצפייה לחצו על הפליי והכניסו את הסיסמא: Italianweeklanguage

 
 
הקרנת הסרטים אורגנה ע"י המכון האיטלקי לתרבות בתל אביב

בת-שחף והחתול

בימוי: אנצו ד'אלו
| 78 דקות

בת-השחף קנגה מפקידה את ביצתה בידי החתול זורבה ומוציאה ממנו שלוש הבטחות: שלא יאכל את הביצה, שישמור עליה עד שתבקע ושילמד את הגוזל שטרם נולד לעוף. סיפור הידידות בין השחף פיפי לחתול זורבה נכתב בהשראת הרומן מאת הסופר הצ'יליאני לואיס ספולוודה. סיפור על ידידות ואומץ, אשר כבר לפני עשרים שנה עסק בנושאי קליטה וחשיבה סביבתית.

סינדרלה החתולה

בימוי: אלסנדרו ראק, איוון קאפיילו, מארינו גוארנירי, דריו סאנסונה
| 86 דקות

בנמל של נאפולי, בעתיד הלא רחוק, עוגנת ספינה ענקית ומסתורית. הספינה הזו היא ביתה של סינדרלה החתולה. אביה של סינדרלה היה מדען ואיש עסקים אמיד עם חזון לשיקום הנמל. מאז מותו הפך הנמל לחממה של הזנחה ופשע, וסינדרלה עצמה חיה בצלן של אם חורגת איומה ושש אחיות חורגות. על הרקע הזה של שחיתות, אי צדק ותאוות בצע יוצאת הנערה לבקש נקמה על מות אביה. ומועד הנשף הגדול הולך ומתקרב. 

נבואת הארמדיל

בימוי: עמנואל סקארינגי
| 99 דקות

על פי הרומן הגרפי בעל אותו השם מאת זרוקאלקר, סרטו של עמנואל סקארינגי מתאר את תהליך ההתבגרות של הגיבור, צייר מוכשר ללא משרה קבועה, שמתפרנס מעבודות שונות כגון ציור על קירות של חנויות על פי הזמנה, שיעורים פרטיים בספרות איטלקית ועוד. הסרט, שעלילתו מתרחשת בסביבה כמעט 'קפואה' המשקפת היטב את חוסר הוודאות בו חי הגיבור, יחד עם פחדיו וחרדותיו, עוסק בקשיי ההתבגרות ואף בסירוב להתבגר.