הקרב הגדול האחרון של מלה"ע השניה התחולל באוקינאווה ביוני 1945, ושימש כמאיץ להטלת הפצצה האטומית על הירושימה. מתכנת מחשבים רוצה להפוך את הקרב הזה למשחק מחשב שיציג גם את הנסיבות ההיסטוריות. אלא שהמתכנת מת בטרם עת. אהובתו מתחיל לשחק במשחק הלא גמור וכדי להתקדם בו היא נעזרת גם במשתמשי האינטרנט, בעזרתם היא מקווה להשלים את המשחק. באותה מקוריות וגאונות שאיפיינו את כל הקריירה יצר מרקר ב-1997(!) את הסרט שלפנינו – שילוב של משחק מחשב, סרט תעודה ותעלומת מתח-טכנולוגית. במובנים רבים מרקר הקדים את זמנו, כאשר הוא עוסק כאן בשאלה "כיצד דימויים שנצרבים או מופצים באמצעות סוגים שונים של טכנולוגיה – כולל הקולנוע עצמו – משפיעים על מה שאנחנו יודעים על העבר ועל עצמנו" (איי.או. סקוט, ניו יורק טיימס).