דיוויד הוקני
הסרט שלפנינו מתמקד בשתי תערוכות שהציג הוקני ברויאל אקדמי בלונדון בשנים 2012 ו־2016. הבמאי פיל גרבסקי זכה בגישה נדירה לתהליך העבודה של האמן, ולראיונות אינטימיים והתוצאה היא חגיגה קולנועית של גדול המאסטרים של המאה ה־21.
הסרט שלפנינו מתמקד בשתי תערוכות שהציג הוקני ברויאל אקדמי בלונדון בשנים 2012 ו־2016. הבמאי פיל גרבסקי זכה בגישה נדירה לתהליך העבודה של האמן, ולראיונות אינטימיים והתוצאה היא חגיגה קולנועית של גדול המאסטרים של המאה ה־21.
הסרט מזמין אותנו למבט אינטימי על יצירתו של מיכלאנג’לו ותהליך יצירתו, מוביל אותנו בין מכרות האבן שבהם חצב את השיש לפסליו ועד למעבדות שבהן נבחנות יצירותיו באמצעות שיאי הטכנולוגיה. כך, מבעד לנופים התמיד־מהנים של איטליה, בעזרת טובי המומחים ועם צילומים קרובים על עבודותיו של מיכלאנג’לו, התוצאה היא חוויה מהנה לחושים ולמחשבה.
חרף ציוריו שטופי השמש, חייו של קלוד מונה לוו בתקופות של דכאון, בדידות ואפילו מחשבות אובדניות. אך ככל שאומנותו התפתחה, ועמה חיבתו לגננות כך צמחו חוש ההומור, יכולת ההתבוננות ואהבת החיים שלו. “חוויה אינטימית ומסעירה, המובילה את הצופה אל עולמו של האמן ומציעה התבוננות חד פעמית” (האובזרבר).
ב־2014 עלתה בנשיונל גלרי בלונדון התערוכה “רמברנדט: עבודות אחרונות”. בשנותיו האחרונות צברה היצירתיות של רמברנדט תנופה חדשה, ועבודותיו מתקופה זו – כנות, עמוקות ונוגעות ללב – הן שעיצבו את הדימוי של רמברנדט הצייר והאדם. ציור אחר ציור חושף את עוצמתם ואת האמת אודות אחד האמנים הגדולים בהיסטוריה.
איש עסקים מצליח מרומא מארח בביתו את אחיו הפרובינציאלי לאחר שמתגלה גידול בראשו של האחרון. בלי כל הקלישאות על משפחה במשבר ומחלה סופנית, מצליחה ולריה גולינו ליצור דרמה שפונה היטב אל החושים והרגשות.
דיוקנה של שופטת בית המשפט העליון בארה”ב רות ביידר גינסבורג. צמד הבמאיות משרטטות את הביוגרפיה של הנערה מברוקלין שבזכות כשרונה הפכה לאחת הנשים המשפיעות בממשל האמריקאי. התוצאה היא דיוקן חינני, שמצליח לחשוף משהו מעולמה הפרטי של גיבורת התרבות הזו.
ההפקה של ניקולס הייטנר למחזה הקלאסי, מצליחה להביא למרכז הבמה את המתח שעניין גם את שייקספיר: העוצמה של ההמון. הייטנר משרטט סדרה של רגעים גדולים. בעזרת שורה של כוכבים בריטים עולים, התוצאה היא עיבוד מודרני, קצבי וחד שמביא את שייקספיר למאה ה־21.