Close
Monthly Screenings

מחווה לגאי מאדין

“הסרטים של גאי מאדין כל כך מוזרים שגורמים לסרטיו של דיויד לינץ’ להיראות כמו ‘משמר המפרץ’” (מייקל ברוק).

קנדה הוציאה מתוכה לפחות שני במאים אלטרנטיביים שנחשבים ליוצרים החשובים בקולנוע העכשווי – אטום אגויאן ודיויד קרוננברג, אך דבר אינו יכול להכין את צופה הקולנוע הממוצע לסרטיו של במאי קנדי אחר – גאי מאדין. יליד ויניפג, מניטובה, 1956, בנו של מנהל נבחרת הוקי-קרח של קנדה. מאדין למד כלכלה באוניברסיטת ויניפג, עבד כפקיד בנק וכצבעי, לפני ההחלטה להפוך ליוצר סרטים ולהצטרף לקבוצת הקולנוע של ויניפג (Winnipeg Film Group). על פני קריירה של מעל שלושים שנה יצר מאדין עשרות סרטים קצרים, 11 סרטים ארוכים ועבודות וידאו-ארט, כולם מאופיינים בעולמות אלטרנטיביים ומוזרים בהם מתרחשות עלילותיהם.

הקולנוע של גאי מאדין מושפע מתקופה קצרה בקולנוע העולמי (והגרמני בפרט) בסוף שנות העשרים, על התפר בין הראינוע לקולנוע, כאשר הסרטים היו עדיין בעלי אסתטיקה של סרטים אילמים, אך מאידך כבר השתמשו בסאונד (חורק ופרימיטיבי). הידע הרב שלו בתולדות האמנות ובתולדות הקולנוע משפיע על הבחירות האמנותיות של סרטיו ומאפשרים לו לעצב במדויק את עולמם המיוחד. הטירוף של דמויותיו והביזאריות של עלילותיו מקבילים לאובססיביות שלו לגבי התקופה ההיא. התוצאה היא סרטים ייחודיים, סוריאליסטיים, מעוצבים לעילא, המשלבים דקדנס, הומור שחור, עלילות מופרכות, צילום מרהיב (מאדין מצלם בעצמו את מרבית סרטיו) ודיאלוגים משעשעים.  לפני כ-15 שנה קיימנו רטרוספקטיבה לסרטיו משנות השמונים והתשעים. הפעם מציגים טעימה מסרטים שמאדין יצר מאז.