שני העיבודים הקולנועיים שיצאו בשנה האחרונה לרומנים של אגתה כריסטי ("רצח באוריינט אקספרס" ו"בית המזימות"), כמו גם ההוצאה המחודשת והפופולרית מאד לרומנים הבלשיים שלה – מעידים שכריסטי עדיין כוכבת גדולה.
כריסטי נולדה בסוף המאה ה-19. קורות משפחתה יכולים בקלות למלא רומן או שניים של ג'יין אוסטן. היא התחילה לכתוב בגיל צעיר ואחרי כמה דחיות, הצליחה בסוף מלה"ע הראשונה למצוא מו"ל שיסכים להוציא לאור את יצירתה. רומן הביכורים שלה, "התעלומה בסטיילס" הציג לראשונה את הבלש פוארו ומכאן צמחה, די מהר, הקריירה האדירה שלה: 66 רומנים בלשיים ו-14 קבצים סיפורים קצרים (אליבא דויקיפדיה).
עלילות הבלש, ההטעיות והמכשולים שהיא שמה בפני גיבוריה וקוראיה הם רק חלק מסוד הקסם של כריסטי. הנאה לא פחות גדולה נובעת מיכולת ההתבוננות שלה, מגישתה הדי חשדנית כלפי המין האנושי, ומהחיוך הדק שמלווה את המבט המפוכח הזה. בקלילות, מבלי לצלול עמוק מדי אל נפשות דמויותיה, נדמה שהיא נהנית להציג גיבורים לא מושלמים, לבחון את החיכוך שנובע מהבדלי מין, מעמד, מוצא או על רקע הפער שבין רצון אישי לחוק או מוסכמה חברתית.
העיבודים הקולנועיים שנציג החודש הם רק מעט מתוך עיבודים רבים – מכל רחבי העולם – שנעשו ליצירותיה. גם יוצרי הקולנוע ניצלו את עלילות הבלש כדי להציג דמויות אקסצנטריות, להתענג על סיטואציות אנושיות בעלות מטען נפיץ ולהפגין אלגנטיות סיפורית. העותקים הדיגיטליים החדשים שהופקו לאחרונה לסרטים אלו הם הזדמנות נהדרת להנות מסרטים קלאסיים אלו. הנאה מובטחת.