עבודת הבימוי השניה של בראדלי קופר מסמנת אותו כאחד הבמאים הגדולים שפועלים כרגע בהוליווד. כמו בסרטו הראשון "כוכב נולד", גם כאן ב"המאסטרו", משרטט קופר מערכת יחסים בין בני זוג יצירתיים - המלחין והמנצח לאונרד ברנשטיין ואשתו השחקנית פלישה מונטלגרה - ומתבונן באופן שבו התשוקה של האחד - ברנשטיין על אהבתו הכנה למוסיקה, לחיים ולגברים - שואבת בהדרגה את הכוחות מהקריירה והאהבה של אשתו. זוהי לא ביוגרפיה מוסיקלית - אף שהמוסיקה של ברנשטיין נוכחת לכל אורכה - אלא דיוקן של זוגיות ארוכה, חזקה וכואבת. קופר מביים זאת בכשרון אדיר, נמנע מסצינות דרמטיות מיותרות ואת עיקר האפקט הרגשי הוא מייצר מרגעים של התבוננות ותגובה - מה שנקרא בקולנוע "ריאקשן" - ושאותם הוא בונה כשילוב מעולה של משחק, מצלמה ועיצוב. בקיצור, זוהי יצירה קולנועית מגובשת וחכמה המצליחה להפעיל היטב את המחשבה והרגשות. אל תחמיצו.