סגור
לתכנית החודשית
וילהלם פורטוונגלר וארטורו טוסקניני - קרב בין ענקים
יריבות מוזיקלית - פורטוונגלר מול טוסקניני
בימוי: תומאס פון שטיינאקר | 52 דקות
30.11.24
11:00
שבת 30.11.24 11:00 סינמטק 1
2024-11-30 11:00:00 2024-11-30 14:00:00 Asia/Jerusalem וילהלם פורטוונגלר וארטורו טוסקניני - קרב בין ענקים <p>על הדילמה המוסרית שהולידה ריב בין שני המנצחים הדגולים</p><p>מרצה: פרופ׳<strong> מיכאל וולפה  </strong></p><p>קונצרט בביצוע: רביעיית טוסקניני - <strong>ג'ניה פיקובסקי</strong> כינור, <strong><span>לב יומדין </span></strong>כינור שני, <strong>דימיטרי רטוש</strong> ויולה, <strong>פליקס נמירובסקי</strong> צ׳לו</p><p>בתוכנית: <strong>ל.</strong> <strong>ו.</strong> <strong>בטהובן </strong>רביעייה בדו מינור אופוס 18, מס׳ 4, פרק ראשון - אלגרו מה נון טנטו</p><p><strong>פ.</strong> <strong>מנדלסון</strong> 3 פרקים מתוך ארבע קטעים לרביעיית כלי קשת אופוס 81</p><p><span>Tema con variazioni, Scherzo, Capriccio</span></p> Cinematheque Jerusalem Cinematheque

הקרנות נוספות של הסרט

על הדילמה המוסרית שהולידה ריב בין שני המנצחים הדגולים

מרצה: פרופ׳ מיכאל וולפה 

קונצרט בביצוע: רביעיית טוסקניני - ג'ניה פיקובסקי כינור, לב יומדין כינור שני, דימיטרי רטוש ויולה, פליקס נמירובסקי צ׳לו

בתוכנית: ל. ו. בטהובן רביעייה בדו מינור אופוס 18, מס׳ 4, פרק ראשון - אלגרו מה נון טנטו

פ. מנדלסון 3 פרקים מתוך ארבע קטעים לרביעיית כלי קשת אופוס 81

Tema con variazioni, Scherzo, Capriccio

גרמניה 2020 | 52 דקות| אנגלית, גרמנית, איטלקית | תרגום לעברית, אנגלית

שני אנשים שבלעדיהם מקצוע המנצח לא היה מה שהוא היום. שני אנשים שונים בתכלית: ארטורו טוסקניני ווילהלם פורטוונגלר.

במחצית הראשונה של המאה ה-20, שני הענקים הללו זכו להערצה כמו כוכבי הפופ של היום. בשנת 1931 שניהם ניצחו על יצירות בפסטיבל ביירוית – בפעם הראשונה והאחרונה. זה היה רגע קסום, רגע שהפך לאגדי. אך היריבות המנומסת הפכה במהרה לאיבה מרה. השניים נאלצו לנקוט עמדה לגבי הפשיזם במדינותיהם – ובחירותיהם הובילו אותם במסלולים שונים לחלוטין; טוסקניני היגר לארה"ב והפך לכוכב, ובינתיים פורטוונגלר שימש כמנצח בתקופת המשטר הנאצי.

הסרט לא רק מתעמק בעולמות המוזיקה השונים של שני המנצחים הדגולים באמצעות התחקות אחר הקריירות שלהם במילאנו, ביירוית וניו יורק – הוא גם מעלה שאלה שרלוונטית היום יותר מתמיד: מה הקשר בין אומנות למוסר?