סגור
לתכנית החודשית
מערת החלומות האבודים: ורנר הרצוג והחיפוש אחר קולנוע של שימור
מערת החלומות הנשכחים
בימוי: ורנר הרצוג | 90 דקות

הקרנות נוספות של הסרט

בשנת 2010 ורנר הרצוג זכה בהזדמנות ייחודית - גישה למערת שובה שבדרום צרפת, המאכלסת את ציורי הקיר העתיקים ביותר שנמצאו בשעתו. האתגר שעמד בפניו היה להנגיש לצופיו את ציורי הקיר המרהיבים מבלי לפגום במרקם העדין של המערה. בהרצאה נציג את מערת החלומות האבודים כסרט שמאופיין באסטרטגיה של שימור אשר בה בעת מצליח להציע גשר בין הקולנוען המודרני לבין אבותיו, אמני ציורי המערות.

מרצה: ד"ר עידו לויט הוא עמית הוראה בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש טיש באוניברסיטת תל אביב, שם הוא מלמד קורסים העוסקים בקולנוע גרמני, סאונד בקולנוע ותיאוריות קולנועיות

אירוע לרגל השקת גיליון של כתב העת "תקריב" המוקדש לוורנר הרצוג

קנדה, ארה"ב, צרפת, גרמניה, בריטניה 2010 | 90 דקות| אנגלית, גרמנית, צרפתית | תרגום לעברית

ורנר הרצוג מגיש דוקו ב־D3 שנושאו מערות האדם הקדמון באָרְדֶש שבדרום צרפת. כאן השתמרו ציורים בני 32,000, עתיקים כמעט כפליים מהציורים שהיה ידוע עליהם עד כה. היצירות השתמרו במצב נפלא היות ורעידת אדמה מוטטה את הכניסה למערה ולציורים לא היה מגע עם אוויר ואור עד שהתגלו ב־1994. עד היום הותרה הכניסה פנימה רק לקומץ מדענים. הרצוג קיבל אישור נדיר לבקר עם צוות צילום והתוצאה עוצרת נשימה. חוץ מציורי סוסים וצבאים אנו זוכים לחוות מצג מרהיב של סטלגמיטים וסטלקטיטים, מקבלים הסברים מרחיבי דעת מפי ארכיאולוגים וגאולוגים וזוכים לתובנות ההרצוגיות כפי שהן מושמעות בקריינות בקולו שלו. זה היה די צפוי כי אחרי הפקות ענק גרנדיוזיות בשלושה מימדים תימצא דרך להוזיל את העלויות וכי לא ירחק היום שבו גם סרטים בתקציבים “נורמליים“ יוכלו להשתמש בטכנולוגיה לצרכים יותר “אמנותיים“. די ברור כי סרטו של הרצוג ב־D2 היה נראה לגמרי אחרת ואולי מאבד כמה מערכיו. המשקפיים מאפשרות לנו לחוות עמו את המראות המופלאים והנדירים, את “החלומות הנשכחים“ שנלכדו בבטן האדמה. 

הקרנה בתלת מימד

שם באנגלית:
בימוי: