היחסים בין טקאשי ויוג'י אביו תמיד היו צוננים, ועכשיו, כאשר האב סובל מדמנטיה, ואשתו נעמי – האישה שבעבורה עזב את טקאשי ואמו – נעלמה, נדרש טקאשי לנסות ולהבין מה קרה בחייו של אביו, לפני שזכרונו ידהה לחלוטין. שבריריות התא המשפחתי היא נושא מרכזי בקולנוע היפני ו"היעדרות" שלפנינו עוסק בו היטב כשהוא נע בעדינות בין רגשות סותרים: אהבה, רתיעה, כעס וחמלה. עוצמתו הרגשית נובעת גם מהופעה "של אש ושל קרח" (וראייטי) של טאטסויה פוג'י הותיק, שזכור עוד מ"אימפריית החושים" וגם לכאן הוא מביא נוכחות מוחצת, שזיכתה אותו בפרס המשחק בפסטיבל סאן סבסטיאן בספטמבר האחרון.