שבת | 20.04.24

שעה פריטים
All day
 
11am
3pm
4pm
16:00
6pm
7pm
19:55
8pm
20:30
9pm
סגור
לתכנית החודשית

שבוע קולנוע צ'כי 2021

שבוע קולנוע צ'כי 2021 השבוע הצ'כי חוזר לחיים ולאולמות! הקרנות של הסרטים הצ'כיים הטובים ביותר חוזרות לאולמות הקולנוע אחרי תקופה קשה של וירוס הקורונה. נפתח את התוכנית עם הסרט הצ'כי הטוב של השנה החולפת "שרלטן" מאת אגניישקה הולנד. הסרט זכה בחמישה פרסי אריות צ'כים (האוסקר הצ'כי). סרט עטור פרסים נוסף הוא "אנשי הרחפנים" בבימויו של פטר זלנקה. זהו הסרט הצ'כי הראשון אי פעם שצולם בחלקו בישראל. השנה מציינים 180 שנה להולדתו של אחד המלחינים המפורסמים בעולם אנטונין דבוז'אק. נקרין דוקו-דרמה ביוגרפית עליו בבימויו של יאורמיל יירש. אחד השחקנים הצ'כים המפרסמים שמשמש גם כנשיא הפסטיבל הקולנוע היוקרתי של קרלובי וארי, הוא יז'י ברטושקה, אשר מככב בסרט "תאוריית הטיגריס" (שכבר זכה בינתיים לעיבוד הולנדי).

גם השנה אנחנו מציינים סרטים מעידן הפריחה של הקולנוע הצ'כוסלובקי של שנות השישים (האביב של פראג). במסגרת זו נקרין את "משפחת הומולקה" של פאפושק משנת 1969 ואת "כרכרה לוינה" מאת קארל קאכינה בכיכובה של אחת השחקניות הצ'כיות המפורסמות , איווה יאנזורובה, החוגגת יום הולדת 80 השנה.

צפייה נעימה,

רוברט מיקולאש, מנהל מרכז התרבות הצ'כי בישראל

 

בסינמטק

אירוע פתיחה

שרלטן

בימוי: אגניישקה הולנד
| 118 דקות

אגניישקה הולנד חוזרת עם סיפורו האמיתי והמרתק של יאן מיקולשק, מטפל בצמחי מרפא שזכה להצלחה, כסף ופרסום בזכות היכולות המרשימות שלו ושיטות האבחון יוצאות הדופן בעזרתן טיפל בלקוחותיו, שתחת האקלים הפוליטי הסוער באירופה של אחרי שלטון סטלין, סומן כשקרן ורמאי ונאלץ לבחון מחדש את אמונתו ומחויבותו לייעוד שמצא.

בסינמטק

כרכרה לוינה

בימוי: קארל קצ'ניה
| 80 דקות

איכרה צ'כית קוברת את בעלה לאחר שזה נרצח בידי הנאצים. עוד לא קמה מקברו וכבר תופסים אותה שני חיילים ומבקשים ממנה להבריח אותם לגבול האוסטרי, רגע לפני שהרוסים נכנסים. היא מעוניינת לנקום את מות בעלה ונענית לבקשה. סרטו של קארל קצ'ניה נעזר בשחקנים מעולים, מרכז את העלילה סביב שלוש דמויות ומכניס אותן למעבה יער ערפילי להעצמת הלחץ הרגשי.

משפחת הומולקה

בימוי: ירוסלב פאפושק
| 83 דקות

סביב ויכוח משפחתי אודות בילוי סופהשבוע של שלושה דורות התקועים בדירה משפחתית בפראג נולדה הקומדיה העממית שלפנינו. שנתיים אחרי הפלישה הקומוניסטית, ביים ירוסלב פאפושק סרט פשוט ולא חתרני שעוסק בקרב המינים ובמציאות העכשווית של הצ'כים. התוצאה היה ללהיט גדול שזכה לשני סרטי המשך.

בסינמטק

דבוז'ק

בימוי: זא'רומיל ז'ירס
| 95 דקות

אנטונין דבוז'ק היה בן של קצב ובעל מסבאה מעיירה קטנה צפונית לפראג. הוא נאלץ לאכזב את משפחתו שקיוותה כי ינהל את העסק אבל אנטונין בחר במוסיקה – ואיזה כשרון היה לו. הוא ידע לשלב מזמורים כנסיתיים מימי הביניים וליצור מהם מוסיקה חדשה, שהפכה אותו לאחד השמות הגדולים במוסיקה הקלאסית. הסרט שלפנינו עוקב אחר מקורות ההשראה שלו.

תאוריית הטייגר

בימוי: רדק באז’גר
| 107 דקות

ובכן, מתברר כי בצ'כיה גברים מתים שבע שנים לפני נשותיהם. אמה של אולגה החליטה להציל את בעלה וניהלה את חייו: בלי יותר מדי שתיה, סיגריות או בילויים. גם אולגה נוקטת בשיטה הזו עם בעלה יאן. אבל ליאן נשארו לו עוד כמה חלומות, הוא מחליט למרוד. 

בסינמטק

אנשי הרחפנים

בימוי: פטר זלנקה
| 105 דקות

פאבל ופלך מקימים חברת רחפנים ומצליחים לא רע עם שורה של לקוחות עשירים. הגישה הבלתי מוגבלת שמציעים הרחפנים והשכנוע העצמי של פאבל שהוא חייב לעשות צדק, מסבכים את העניינים. סרטו האקטואלי והפוליטי ביותר של פטר זלנקה מציע דיון בשאלות אחריות ומוסר בעידן של פופוליזם.