שלישי | 01.10.24

שעה פריטים
All day
 
6pm
8pm
20:45
סגור
לתכנית החודשית

שבוע קולנוע צ'כי 2016

אוהבי קולנוע וחברים של הקולנוע הצ׳כי בפרט

הקיץ הגיע ועימו השמש הישראלית היוקדת. וכמו בכל אוגוסט גם שבוע הקולנוע הצ׳כי מגיע, לוהט מתמיד. שנה אחר שנה אנחנו מביאים לכם מבחר של הסרטים הצ׳כים הכי מעניינים, אמיצים, שלמים, שאפתנים ומעוררי מחשבה של השנה.

דבר אחד ברור, משהו מבעבע בקולנוע הצ׳כי, משב של רוח רעננה. דור חדש של קולנוענים צ׳כים, שרואים את העולם מנקודת מבט שונה, מביאים חזון ורעיונות חדשניים ואיתם מגיעים טרנדים חדשים. לכן החלטנו להקדיש מהדורה זו של שבוע הקולנוע הצ׳כי לסרטי בכורה. מלבד סרט הפתיחה – הסרט עטור השבחים ״האחים סנייק״ – כל סרטי התכנית הם מעשי ידיו של יבול חדש של במאים. חלקם כבר קטפו פרסים, כמו דרמת המסתורין השחורה ״שמיטקה״ או ״ביקור בית״, נציג צ׳כיה לאוסקר. אחרים מראים הבטחה גדולה, כמו ״לפוטה״ המסקרן, וסרטים נוספים הוצגו בפסטיבלי הקולנוע המובילים בעולם, כמו האגדה המודרנית ״מכשפת הצהריים״ ו״גרידי טיפאני״ החריף - שעל פני השטח הוא שטחי ומטופש עד שהוא אוחז בך ולא משחרר... סרט בכורה נוסף הוא סרט תיעודי על הצלם הצ׳כי המפורסם יוזף קודלקה שבויים על ידי הישראלי המוכשר גלעד ברעם. בעוד אנו פועלים לפתח קופרודוקציות בין הרפובליקה הצ׳כית לישראל, זה משמח מאוד ששיתופי פעולה כאלו מתקיימים.

העבודות של יוצרים צעירים אלה לא ישאירו אתכם אדישים. אז קחו את המשפחה והחברים שלכם לסינמטק הקרוב לביתכם ותתמסרו לקסם של הקולנוע הצ׳כי.

לוקאש פריבל, מנהל המכון הצ׳כי בתל אביב

האחים סנייק

בימוי: יאן פרוסינובסקי
| 111 דקות

קוברה הוא ג‘אנקי קטן שמתחזק את ההתמכרות עם מעשי ביזה. אחיו הבכור אמנם אינו טיפוס מושלם. אבל הוא לפחות מנסה לצאת ממערבולת החיים. אבל זה לא פשוט כשאתה אחראי לאחיך הצעיר והעצבני. דרמה הדוקה שראויה ביותר לתשומת לב. 

גרידי טיפאני

בימוי: אנדי פהו
| 80 דקות

פפה הוא בטלן. כדי לכלכל את התחביב הוא שודד בתי נופש נטושים. כאשר הוא מוצא באחד מאלו צילומי וידאו שמובילים לאוצר אגדי, הוא מחליט למצוא את השלל, ובדרך לא אכפת לו לדרוך על כל מה שנכון. “גרידי טיפאני“ הוא קומדית אימה מזרח אירופאית טיפוסית.

ביקור בית

בימוי: סלבאק הוראק
| 92 דקות

ולאסטה, אחות במקצועה, מגיעה לבתיהם של המטופלים האקסצנטרים שלה בכל רחבי המחוז ומעניקה להם טיפול מסור, חם וחייכני. ואז קורה משהו, והאישה שהקדישה את כל חייה לעזרה לאחרים זקוקה גם היא לגאולה. סרט בשל, מתוק־מריר, שמטפל בנושאים רציניים בהומור עדין.

מכשפת הצהרים

בימוי: יז‘י סאדק
| 90 דקות

אנטקה חוזרת עם אמא שלה אליסקה אל הכפר של אביה. הקיץ חם במיוחד, בלתי נסבל, ולאט לאט מתחילות השאלות על גורלו של האב. על פי הבלדה “מכשפת הצהריים“ מגיש יז‘י סאדק סרט אימה מוצלח שמהלך היטב על התפר שבין המציאות לדימיון. 

לאפוטה

בימוי: יקוב שמיד
| 95 דקות

לאפוטה אינו בית קפה שגרתי. הוא הממלכה הפרטית והבית של ג‘ואנה, שגרה בחדר קטן בקומה שמעל לבר. ישנם הקבועים שבאים מדי ערב, ידידים, מוסיקאים, מאהבים. אבל רוב הזמן לאפוטה הוא ג‘ואנה, משקף את המחשבות ומצבי הרוח שלה

קודלקה: שוטינג הולילנד

בימוי: גלעד ברעם
| 72 דקות

יוזף קודלקה ניסה לשכנע את עצמו שהסכסוך הישראלי־פלסטיני לא מעניין אותו, אבל כמי שגדל מאחורי מסך הברזל, הוא חש דחף עמוק לצלם את “גדר ההפרדה“. הוא לוכד דימויים קשים, מתסכלים ועוצרי נשימה של חבל ארץ הנרמס תחת חומה המגדירה משני צדיה שני בתי כלא עצומים. 

שמיטקה

בימוי: סטפן אלדריכטר
| 97 דקות

שמיטקה הוא מהנדס תחנות רוח גרמני, איש עבודה יבשושי ובשל. כאשר הוא נקרא לתקן טורבינת רוח בצ‘כיה הוא מוצא עצמו בעיירה רחוקה, באמצע ההרים והיערות, עם שמועות מסתוריות על איש־דובים המשוטט באזור. התוצאה היא “קומדיה אירופאית עדינה“ (סקרין).