שישי | 19.04.24

שעה פריטים
All day
 
10am
5pm
6pm
8pm
סגור
לתכנית החודשית

שבוע קולנוע פרנקופוני

חודש הפרנקופוניה שם לו למטרה לקדם את השפה הצרפתית בישראל ובמהלכו יתקיימו אירועים רבים. כמעט 300 מיליון אנשים ברחבי העולם חולקים את השפה הצרפתית: שפה עשירה, המדוברת ב -5 יבשות, שפה של סולידריות המביאה לידי ביטוי מגוון של תרבויות. לאחר מהדורת שנת 2021 שהתקיימה כולה באופן מקוון, אירועי הפרנקופוניה חוזרים עם סדרה של אירועים שיאפשרו לנו לשוב ולהתראות ולחגוג את ערכינו המשותפים: הקשבה, פתיחות לעולם, הומניזם, חיים בצוותא וסולידריות.

אַזוֹר

בימוי: אנדריאס פונטנה
| 100 דקות

איוואן דה־ויל, בנקאי פרטי מז'נבה, נוסע לארגנטינה בעיצומה של הדיקטטורה כדי להחליף את שותפו העסקי, שעקבותיו נעלמו בן לילה. בין טרקלינים מהוסים, בריכות שחייה וגינות מפוארות הנתונות למעקב הדוק מתנהל דו־קרב בין שני בנקאים שכל אחד מהם מגלם סגנון עבודה שונה בתכלית, אך שניהם שותפים לקולוניאליזם חשאי וחסר רחמים.

גשם של ציפורים

בימוי: לואיז ארמשבול
| 127 דקות

על גדת אגם בלב היער מתגוררים קבוצה של קשישים שהמציאות מובילה אותם להתבוננות מאוחרת על חייהם, לבין חיי הווה בעלי משמעות. לואיז ארמשבול מעצבת דרמה סבלנית שמצליחה להפתיע בעדינות שבה היא משרטטת את חיי הרגש של גיבוריה. "מרתק, מעורר מחשבה ומרגש" (הוליווד ריפורטר). 

מיקאדו

בימוי: עמנואל פארבו
| 96 דקות

כאשר מגדה מוסרת את שרשרת הזהב שהיא קיבלה ליום הולדתה לילד בבית חולים היא מציתה סדרת תגובות שעתידות לערער את היחסים בין הדמויות. עיקר הכוח של "מיקאדו" נמצא ביכולתו לעורר את האמפטיה שלנו כלפי כל הדמויות, גם הפרועות ביותר, ולהבין את הכוחות הרגשיים שמפעילים אותן.

סיפור(י) אהבה

בימוי: עמנואל מורה
| 122 דקות

דפנה, אשה הרה, ממתינה בבית נופש פסטורלי לבן זוגה, שנקרא חזרה לפריז בענייני עבודה. אל המקום מגיע מקסים, בן דודו של בן הזוג, והשניים פוצחים בדיאלוג בענייני הלב. "סיפור(י) אהבה", הוא קומדיה רומנטית שנונה ומקורית, סרט חד אבחנה, מלא חיים ועם עלילה שופעת פיתולים. 

שריפה

בימוי: קת'י בריידי
| 85 דקות

חזרתה המפתיעה של קלי לעיירת הולדתה לאחר שנעלמה ללא עקבות ועל רקע ההיסטוריה הפוליטית של צפון אירלנד, הופכת את העיירה ואת משפחתה לסיר לחץ מבעבע. סרט הביכורים של קת'י בריידי נהנה מסצנות חזקות, צבעוניות בולטת והופעות שטוענות את הדמויות הראשיות בעוצמה רגשית שנותנת לסרט את שמו.

מגרש משחקים

בימוי: לורה וואנדל
| 72 דקות

כשנורה עוברת מהגן לבית הספר היא מגלה שאחיה הגדול נמצא תחת מתקפת בריונות. לורה וואנדל ממקמת את המצלמה בגובה עיני הגיבורה ומקרבת אותנו אל האופן שבו היא חווה את רגעי ההתבגרות מתמימות אל התעוררות של מצפון מוסרי. יצירה מבריקה, חד פעמית, מלאה בתבונה וכשרון, שמפעילה היטב את הלב והמחשבה.

מכתבים מאנטרקטיקה

בימוי: סטניסלב דוצ'ב
| 110 דקות

אמא יחידנית מנסה לגונן על בנה, ומשקרת לו שאביו עזב לטובת משלחת חוקרים באנטרקטיקה. ככל שהיא מתחמקת מלהישיר מבט למציאות ולהתוודות מול בנה, כך רק מתגבר הכאב והקושי הולך ומתעצם, אך תקווה מגיעה ממקום לא צפוי. מכתבים מאנטרקטיקה היא דרמה משפחתית אפקטיבית.

אפטיהייא

בימוי: אנגלוס פרנציס
| 123 דקות

ביוגרפיה על חייה של המשוררת אפטיהייא פאפגיאנופולו. במהלך חייה הסוערים ומלאי הרומנטיקה והאומנות, כתבה את המילים לכמה מהשירים המפורסמים של תקופתה – מבלי שאיש יידע מי היא. אנגלוס פרנציס מייצר דרמה תקופתית אפקטיבית ודיוקן היסטורי מהנה.