שישי | 29.03.24

סגור
לתכנית החודשית

שבוע קולנוע אוסטרי 2020

פורום התרבות האוסטרי מציג את המהדורה החמישית של שבוע הקולנוע האוסטרי, ומציע מסע בעולם המסקרן של הקולנוע האוסטרי העכשווי.

הנכם מוזמנים לחקור את מושג הזהות והמציאות ("ג'ו הקטן"), לעקוב אחר אחד הגיבורים בצעדה נועזת שחוצה יבשת ("ליליאן"), לחוות טראומה, אהבה, נחישות והתמדה מנקודות מבט שונות ("הצוללן שבפנים"), להיות עדים לפיצוח של דמות חזקה לכאורה, ("האדמה מתחת רגלייך"), ולטבול עצמך בהומאז' מרתק וצבעוני לאחד האמנים המפורסמים ביותר במזרח התיכון ("בחיפוש אחר אום כולתום"), כל זאת דרך ההיצע המגוון והעדין של שבוע זה.

השנה מושם הדגש בשבוע הקולנוע האוסטרי על נשים בסרטים ועל מעמדן כפורצות דרך יצירתיות וככוחות הכרחיים מאחורי ולפני המצלמה, ומריע להישגים שלהן למען האמנויות ולמען החברה כולה.

בחלק מההקרנות ישתתפו במאים למפגש של שאלות ותשובות.

פתיחה

הקרנה בנוכחות הבמאי גונתר שוויגר

הצוללן שבפנים

בימוי: גונתר שוויגר
| 94 דקות

אירנה מתגוררת באי איביזה עם בתה לנה, בת ה־18. לנה היתה רוצה לחזור הביתה לאוסטריה אבל אירנה מעדיפה את המרחק. העניינים מתחדדים כאשר לאי מגיע פול, בן זוגה לשעבר של אירנה. פול עתיד לעמוד למשפט על התנהגות האלימה כלפי אירנה. מותחן פסיכולוגי שעוסק בדיכוי ואלימות, ובכוחה של התנגדות. 

לאחר ההקרנה מפגש קצר באדיבות פורום תרבות אוסטרי

האדמה מתחת לרגלייך

בימוי: מארי קרויצר
| 108 דקות

יועצת עסקית צעירה ומצליחה מנסה לתמרן בין קריירה תובענית לטיפול באחותה הלוקה בנפשה, ובהדרגה מתחילה לאבד שליטה על חייה. דרמה שהוקרנה בפסטיבל ברלין, המבוימת ביד בטוחה ולוקחת את הצופה עמוק אל תוך מצבה התודעתי של הגיבורה שלו.

ג'ו הקטן

בימוי: ג'סיקה האוזנר
| 105 דקות

בוטניקאית בכירה בתאגיד חדשני מפתחת זן מיוחד של פרח אדמדם שייחודו לא רק ביופיו אלא גם בסגולותיו הפסיכותרפיות וביכולתו לשחרר אל החלל חומר המסב תחושת אושר. היא לוקחת את אחד הפרחים הביתה כשי לבנה המתבגר, אבל ככל שהצמח גדל מתעורר חשד שהשפעתו אינה כה תמימה וחיובית.

בחיפוש אחרי אום כולתום

בימוי: שירין נשאט
| 90 דקות

במאית יוצאת לצלם ביוגרפיה של הכוכבת המצרית הגדולה אום כולתום ומתמודדת במהלך הצילומים עם הגברים בסביבת הצילומים שאינם מאמינים כי היא יכולה לעמוד במשימה הזו. האמנית האיראנית שירין נשאט מביימת מטא ביוגרפיה של אום כולתום, ודרכה בוחנת את מעמדן של נשים ואת השינו בעשורים האחרונים. 

ליליאן

בימוי: אנדראס הורוות’
| 130 דקות

ב־1927, מהגרת בשם ליליאן אלינג יצאה לדרכה ברגל מניו יורק בחזרה הביתה: אל רוסיה. בדרך נעלמו עקבותיה. עם צילומי נוף עוצרי נשימה, עם סצינות אינטימיות קטנות, סרט מסע מסתורי, מסע של השרדות פיזית ונפשית .