שישי | 19.04.24

שעה פריטים
All day
 
10am
10:30
5pm
17:00
6pm
18:00
8pm
סגור
לתכנית החודשית

קשה להיות יהודי

בתקופת החגים הבאה עלינו לטובה, כולנו ניזכר שלהיות יהודי זה גם מצחיק - על הומור בקולנוע יהודי

הומור יהודי

במפגש סוחף ומצחיק ייקח אתכם אלון גור אריה למסע בקולנוע שעוסק בהומור בחוויית החיים היהודית. מכנר על הגג למל ברוקס, מארנסט לוביץ’ לסיינפלד. נגלה איך צוחקים על יהודים בלי להפוך לאנטישמים? מה הופך אמא ליהודיה? והאם יש משהו שאסור לצחוק עליו? 

חמוץ אמריקאי

בימוי: ברנדון טרוסט
| 90 דקות

הרשל ושרה גרינבאום בורחים ממזרח אירופה של 1919, ומקווים לעתיד ורוד באמריקה,קורה מה שקורה, והרשל מתעורר מאה שנה מאוחר יותר כדי לגלות בברוקלין את נינו, חנון מחשבים קצת מתוסבך. כשהוא חמוש במתכון לחמוצים ומערכת ערכים מסורתית, מנסה הרשל לשרוד במאה ה-21. קומדיה מוצלחת שנעה בחן בין הומור ישיר לסאטירה מתוחכמת הבודקת את גבולות הסובלנות והתקינות הפוליטית.

חמוץ אמריקאי

בימוי: ברנדון טרוסט
| 90 דקות

הרשל ושרה גרינבאום בורחים ממזרח אירופה של 1919, ומקווים לעתיד ורוד באמריקה,קורה מה שקורה, והרשל מתעורר מאה שנה מאוחר יותר כדי לגלות בברוקלין את נינו, חנון מחשבים קצת מתוסבך. כשהוא חמוש במתכון לחמוצים ומערכת ערכים מסורתית, מנסה הרשל לשרוד במאה ה-21. קומדיה מוצלחת שנעה בחן בין הומור ישיר לסאטירה מתוחכמת הבודקת את גבולות הסובלנות והתקינות הפוליטית.

ימי הרדיו

בימוי: וודי אלן
| 85 דקות

סירטו הכמו-אוטוביוגפרי של וודי אלן מתרחש בימי הזוהר בהם שלט הרדיו בכיפה - הימים הרומנטיים של המוסיקה של ג'ורג' גרשווין, בני גודמן ופרנק סינטרה. משפחת גיבור הסרט מתגוררת באזור רוקאווי ביץ' הניו-יורקי בימי תחילת מלה"ע השניה. כדי להמלט מן ההמולה והבלהה המשפחתית של עולם בו הדודים והדודות מתגוררים בקומה מעל, נצמדים הכל אל מכשיר הרדיו... הגישה הכמו אוטו-ביוגרפית היא אלן בשיאו: על הרווח שבין נוסטלגיה למיזנטרופיה. 

הכל אודות צוקר

בימוי: דני לוי
| 90 דקות

יעקב צוקרמן, המוכר כג'קי צוקר, הוא מהמר כפייתי שלא מתבייש לרמות. כאשר הוא שוב עוזב "לתמיד" את הבית, מגיע מברק מאחיו שבפרנקפורט המבשר על מות אמם. בצוואתה ביקשה למצוא מנוחה אחרונה בבית הקברות היהודי של ברלין. הלוויה לא בדיוק נופלת בתוך התוכניות של צוקר; בטח לא כשהוא מגלה כי אחיו האורתודוכסי ובני ביתו מתכוונים לשבת אצלו שבעה...

היהודים

בימוי: איוואן אטאל
| 100 דקות

איוון מרגיש נרדף. הוא חושב שהחברה הצרפתית היא אנטישמית ונמאס לו שחבריו אומרים לו שהוא מגזים או שהוא פראנואיד. במהלך סדרת טיפולים פסיכולוגים הוא חושף כיצד זה מרגיש להיות יהודי צרפתי בימינו, אך גם נחשף לסיפורים קצרים שמטרתם לנטרל, באמצעות הומור שחור ופרוע, את הסטריאוטיפים האנטישמים השכיחים ביותר.

ריקוד מושחת

בימוי: אמיל ארדולינו
| 100 דקות

השנה היא 1963 - ג‘ון קנדי ומרטין לותר קינג עדיין בין החיים והביטלס עוד לא שינו את העולם. נערה צעירה מגיעה עם משפחתה למחנה נופש של האליטה היהודית האמריקאית בהרי הקאטסקיל. בעוד היא מפתחת את יכולות הריקוד שלה, היא גם פותחת בקשר רומנטי עם גוי לא כשר בעליל שישנה את חייה לעד. התוצאה: מאה דקות של חגיגה לעיניים ולאוזניים עם פסקול שהפך כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מחיינו וריקודים סוחפים ובלתי נשכחים.

סינג־אלונג

הצטרפו אלינו לערב מיוחד של מזמור ומחול, בו נחגוג את קסמה של הקלאסיקה זוכת פרסי האוסקר, “כנר על הגג”, עם כל השירים האהובים – “לחיים”, “סנרייז, סאנסט”, If I Were a Rich Man, ועוד....

כנר על הגג

בימוי: נורמן ג’ואיסון
| 181 דקות

טביה, חולב ירא שמים, מתמודד עם חיתון שלוש מתוך שש בנותיו הבעייתיות - צייטל, המאורסת לקצב הזקן לייזר וולף, אך מאוהבת בחייט עני; הודל, שבורחת עם סטודנט מהפכן; ולבסוף חוה, שמתחתנת עם גוי... בינתיים האנטישמיות מאיימת על השטעטל היהודי הקטן ברוסיה הצארית. "כנר על הגג" הוא סיפור משובב נפש על אבות ובנות ובעלים ונשים ועל החיים, האהבה והצחוק.

ברוכים הבאים לבית הבובות

בימוי: טוד סולונדז
| 87 דקות

דואן היא ילדה דחויה בת 11 - ממושקפת, מתלבשת נורא. בביה"ס מקיאות אותה הבנות מחברתן ובבית המצב לא הרבה יותר טוב. ב-1996 הימם טוד סולנדז עם סרט ביכורים חריף:  מבט חד על החיים היהודיים בפרברים בפרט וגיל ההתבגרות בכלל, שגם ממרחק 25 שנה הוא עדיין סרט מעולה: מריר, מצחיק, ומעורר מחשבה.

שבעה בייבי

בימוי: אמה סליגמן
| 77 דקות
הבמאית הצעירה אמה סליגמן מציעה מבט הומוריסטי על כל מה שיכול לקרות וקורה בסצנה הכה מוכרת לכולנו - השבעה. סביב עלילותיה של בחורה צעירה המנווטת בין אהבות אסורות לבין מחויבויות משפחתיות גרפה התוצאה שלל תשבחות בפסטיבלי SXSW וטורונטו והוכתרה כממתק מענג שלא תרצו להחמיץ. 

 

המפיקים

בימוי: מל ברוקס
| 88 דקות

מפיק כושל ועלוב שירד מנכסיו ורואה חשבון זוטר זוממים להעלות מחזה כושל על בימות ברודווי, כשלון שבעזרת תרגילים פיננסיים פשוטים יהפוך אותם למיליונרים. ברוקס מעלה שורה של סצינות אבסורדיות, קומיות עד דמעות. לא פלא שהיצירה שומרת על רעננות  גם יותר מחמישים שנה אחרי היוולדה.