שבת | 27.07.24

פריטים
 
סגור
לתכנית החודשית

קיץ עם פליני

לילות כביריה

בימוי: פדריקו פליני
| 118 דקות

לפני “לה דולצ’ה ויטה” שיסמן כיוון חדש בקריירה שלו, חזר פליני לדמות שהופיע כבר בסרטו הראשון “השייך הלבן” — זו של זונת הרחוב כביריה. גם כאן בונה פליני את הסרט כרצף של אפיזודות, לכאורה נטולות קשר ביניהן, אך בהדרגה הן מצטברות ליצירה בעלת עוצמה רגשית שאי אפשר לעמוד בפניה, לא מעט בזכות הופעה הנהדרת של ג'ולייטה מאסינה.

לה דולצ’ה ויטה

בימוי: פדריקו פליני
| 176 דקות

כשהוא מלווה עיתונאי קל דעת, שחייו נעים בין הכאן ועכשיו לבין חיפוש אחר משמעות, וכשהוא בורא כמה מן הדימויים הנהדרים בתולדות הקולנוע, תרגם פליני את אי־הנחת והניכור המודרניסטיים של אמצע המאה העשרים ליצירה קולנועית מבריקה, רלוונטית, מסעירה. קיצורו של דבר, מדובר ביצירת מופת נהדרת שחבל להחמיץ.

שמונה וחצי

בימוי: פדריקו פליני
| 135 דקות

גואידו הוא במאי קולנוע העומד בפני עשיית סירטו הבא. באחת מיצירות המופת המושלמות ביותר של האמנות השביעית, עורך לנו פליני היכרות עם חלומותיו, חזיונותיו, זכרונותיו, לבטיו ומאבקיו של בן דמותו.

רומא

בימוי: פדריקו פליני
| 128 דקות

ברימיני הקטנה והפרובינציאלית חולם ילד קטן על הכרך הגדול — רומא כמקום נכסף המופיע בתמונות וגלויות. הילד הזה הופך לפליני המתבגר. יחד איתו אנו עורכים מעין אודיסאה פרטית דרך רחובותיה של העיר. פליני בשיאו — יצירת מופת סוריאליסטית, נטולת ביקורת ישירה אבל גדושה בגרוטסקות וגם מקומה של הארסיות המתבקשת לא נעדר.