שלישי | 19.03.24

שעה פריטים
All day
 
6pm
7pm
19:00
8pm
20:30
9pm
סגור
לתכנית החודשית

קונצ'רטו לקולנוע 2017/18

סדרת מפגשים לאוהבי קולנוע ומוסיקה
העונה העשרים וחמש * אוקטובר 2017 – יוני 2018
 
זובין מהטה, לאונרד ברנשטיין, הרברט פון קאראיין, היידן, שוסטקוביץ׳, מונטוורדי, ברוקנר, ברהמס, יוהאן שטראוס, פיט סיגר,לאונרד כהן, אלה פיצג'ראלד, ז'ולייט גרקו, אנדרס סגוביה, לארי ויינשטיין, כריסטופר נופן וקרלוס סאורה
 
פרויקט של סינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים בשיתוף האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים
 
קונצ'רטו לקולנוע יכלול בעונה זו 15 מפגשים שיתקיימו בימי שבת בבוקר בשעה 11:00 
 
התוכנית כוללת קונצרט קצר, הרצאה וסרט באורך מלא.
כל מפגש יימשך בין שעתיים לשלוש, למעט מפגשים בהם יצוין אחרת.
בקונצרטים ובהרצאות ייקחו חלק מורים וסטודנטים של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים וכמו כן אומנים ומרצים אורחים.
למארגנים שמורה הזכות לשנות את סדר התוכניות ובמקרים חריגים, מסיבות טכניות להחליף את הסרט בתאריך מסוים. כל השינויים מפורסמים בתחילת כל חודש בתוכניית ובאתר הסינמטק. לא תתאפשר כניסת קהל לאולם במהלך הקונצרט.
הזמנת כרטיסים:
 
כרטיס: 90 ₪ / פנסיונרים וחיילים - 70 ₪ / כרטיס ירושלמי - 80 ₪ / מנוי חופשי - 55 ₪ לאירוע. מנויי הסינמטק יכולים לרכוש כרטיסיה הכוללת כניסה חופשית לעשרה מאירועי הקונצ'רטו לקולנוע בתוספת מחיר של 195 ₪
 
• המימוש של הכרטיסייה הינו אישי ותקף לעונת 2017/18 בלבד.
• ניתן להזמין כרטיסים (מנויים ורכישה) החל מיום שישי שלפני כל קונצרט, לקונצרט הבא.
• לא יינתן החזר כספי ולא ניתן יהיה להחליף כרטיסים בגין הזמנות שלא נוצלו / בוטלו 24 שעות לפני מועד האירוע.
• לא תתאפשר כניסת קהל לאולם במהלך הקונצרט.
• למארגנים שמורה הזכות לשנות את סדר התוכניות ובמקרים חריגים, מסיבות טכניות, להחליף את הסרט בתאריך מסוים. כל השינויים מפורסמים בתחילת כל חודש בתכניית ובאתר הסינמטק.
 

 

מחווה למאסטרו

מפגש עם זובין מהטה, המאסטרו בהא הידיעה של הניצוח בדורות האחרונים. תיאור איכויות הניצוח שלו, ועבודתו הייחודית עם מספר תזמורות בעולם. בנוכחות מאסטרו זובין מהטה והבמאית בטינה ארהרדט.

זובין מהטה חובק עולם

בימוי: בטינה ארהרדט
| 90 דקות

בתום חמישים שנה בתזמורת הפילהרמונית הישראלית, יפרוש מניהולה המוסיקלי זובין מהטה. השאלה, איפה הייתה התזמורת היום לולא לקח אותה תחת חסותו, לא צריכה להישאל. לכבוד יום הולדתו ה-80 נוצר הפורטרט הקולנועי הזה, המספר את הסיפור על המוסיקאי. 

מונטוורדי – המוסיקאי לכל זמן ולשום זמן, הגאון המהפכן הראשון

מהפיכות במוסיקה עוברות ומתקבלות לכאורה בדרך קלה ופשוטה יותר מאשר בתחומי הפוליטיקה, המדע או הדת. המוסיקה המהפכנית של מונטוורדי ובני-דורו מוכיחה, עם זאת, שהשפעת המוסיקה על העולם יכולה להיות לא פחות משמעותית.

מונטוורדי במנטובה: גאונות תפילות הערבית

בימוי: אנדי קינג-דאבס
| 60 דקות

סיפורו של דוכס מתקופת הרנסנס ומלחין החצר שלו, ומערכת היחסים הסוערת ביניהם, שהולידה את אחד מאוספי המוסיקה היפים והמהפכניים ביותר שאי פעם פורסמו: תפילות הערבית של מונטוורדי. הסרט את מונטוורדי כאמן המגשר בין העולם הדתי והעולם החילוני, אשר ניסוייו הנועזים ישנו את המוסיקה לנצח.

אלה פיצג'ראלד - זמרת שהיא כלי

אלה אספה לתוך שירתה את ההיסטוריה של הג'אז וההרכבים השונים שלו ויצרה סגנון שלא מבדיל בין קול לכלי. בכך היא למעשה מיישמת את אחד העקרונות של הג'אז - הבעה אישית מעל לכל. 

מחווה לאלה פיצג'ראלד

בימוי: אנדרה חלימי
| 52 דקות

דרך להיטיה הגדולים של אלה פיצג'ראלד, מספר הסרט על מסעה של הילדה מהארלם שנעשתה לאחת הזמרות המפורסמות בעולם, ואשר הופיעה עם הגדולים ביותר: לואי ארמסטרונג, אוסקר פטרסון, צ'רלי פרקר, פרנק סינטרה, טום ג'ונס ורבים אחרים. 

שיר פרידה

הקרנת סרט על ליאונרד כהן מאפשרת לנו לספר על כמה דמויות משמעותיות בתולדות המוסיקה, אושיות תרבות מרכזיות, מהן נפרדנו בשנתיים האחרונות. סיפור חייהם ויצירתם הוא סיפורה של תקופה מורכבת ורב תרבותית. ולאן פנינו כעת?

לאונרד כהן – סיפור חיים

בימוי: ליאן לונסון
| 105 דקות

בגיל 71 הסכים לאונרד כהן להתמסר (מעט) למצלמות. הסרט, שבמרכזו קונצרט מחווה משנת 2005 בבית האופרה של סידני, הוא מיזוג חגיגי של הופעה ושל סרט תיעודי. הוא השפיע על מבצעים מניק קייב ועד בונו, אשר בסרט זה נותנים הופעה נלהבת ומרגשת לרגל יום הולדתו של כהן. התוצאה היא דיוקן מרגש של יוצר אדיר.

נביא בעל כורחו

המוסיקה המופלאה של דימיטרי שוסטקוביץ' מגוונת באמירות ובסגנונות. כיצד הפכה הסימפוניה, תחת ידיו האמונות, לסוגה בעלת עצמה רגשית ואמירה רבת משמעות דווקא בדורות האחרונים?

סימפוניות המלחמה: שוסטקוביץ' נגד סטלין

בימוי: לארי ויינשטיין
| 76 דקות

הסימפוניות מספר 4 עד 9 של שוסטקוביץ', אותן תיאר המלחין כ-"מצבותיו לקורבנות סטלין", מייצגות את כלי הנשק של המלחין כנגד רודנות, וממשיכות לעמוד כעדות רבת-עוצמה למאבקו כנגד כל דיכוי פוליטי. סרט תיעודי זה מספק בעקביות עוצמה רגשית רבה, יחד עם מנה פיקנטית של אירוניה. 

סגוביה - נסיך הגיטרה

הנער שהעלה את הגיטרה מהרחוב לאולמות הקונצרטים

סגוביה בלוס אוליבוס

בימוי: כריסטופר נופן
| 56 דקות

חגיגה של אחד ההישגים יוצאי הדופן בהיסטוריה של המוסיקה המערבית: מסעו המדהים של אנדרס סגוביה, האנדלוסי פר אקסלנס, שעורר מהפכה בטכניקת הנגינה והצליח להבטיח את קבלת הגיטרה באולמות הקונצרטים הנחשבים ביותר ברחבי העולם. 

היידן - אבי הקלאסיקה

"נכפה עלי להיות מקורי" (יוזף היידן) - היידן הוא אבי הסימפוניה, רביעיית המיתרים, שלישיית הפסנתר והסונטה.

חוגגים היידן עם סר פיטר יוסטינוב

בימוי: דרק ביילי
| 114 דקות

השחקן ושוחר המוסיקה פיטר יוסטינוב מנחה אותנו במסע בעקבות חייו ועבודתו של האמן הגדול יוזף היידן. באמצעות ידע, חוש מחודד והומור, הוא מנחה אותנו בסרט נפלא זה בשני חלקים, העוסק בחייו של אחד המלחינים הגדולים ביותר בתולדות המוסיקה.

יוהן שטראוס, האב והבן –מלכי הוואלס הווינאי

משפחת שטראוס שלטה באולם הריקודים ועל במת האופרטה מרבית המאה התשע עשרה והייתה לסמלה של תקופה

הדנובה הכחולה – סיפור של ואלס

בימוי: פייר הנרי סלפטי
| 52 דקות

אין יצירה אשר מצליחה כמו "הדנובה הכחולה" לגלם את מהות הוואלס באופן כה רהוט ומדויק, הן בצורה והן ברוח.  סרט זה יוביל אותנו דרך מקורות יצירה מוסיקלית זו, ההיסטוריה שלה וכיצד ניצלה מאובדן בדרך נס. בין מוסיקה ופוליטיקה, היסטוריה והצלחה, תרבות גבוהה ותרבות פופולרית, נצא למסע מוסיקלי חסר תקדים.

הלל ושמאי של הניצוח המודרני

תיאור חייהם ופעילותם האמנותית של ליאונרד ברנשטיין והרברט פון קאראיאן, שני יוצרים ומנצחים רבי השפעה במאה העשרים. מי היו שני גאונים אלה, ומה הניע כל אחד מהם להנהיג בכזו עוצמה את התזמורות ששמרו להם אמונים?

מלחמת המנצחים – קאראיאן/ברנשטיין

בימוי: עמנואל פרנק
| 52 דקות

הגורלות המקבילים והשונים של המנצחים לאונרד ברנשטיין (1918 – 1990) והרברט פון קאראיאן (1908 – 1989). שני הענקים הללו שלטו בעולם המוסיקה הקלאסית של המאה העשרים, ושיקפו את המחלוקות של תקופתם.

שמורת הטבע הרנסאנסית של הרומנטיקה - מפלסטרינה ועד ברוקנר

הרצאה, קונצרט וסרט

מוסיקה מקודשת – ברהמס וברוקנר

בימוי: אנדי קינג-דאבס
| 60 דקות

מסע דרך ההיסטוריה של המוסיקה המקודשת המערבית, ומציע מבט על האופן בו מוסיקה דתית ממשיכה לשגשג, על אף שהחברה נעשית ליותר ויותר חילונית. השחקן ונער המקהלה לשעבר סיימון ראסל ביל מטייל לגרמניה ולאוסטריה כדי לחקור את עבודתם של שני ענקים מוסיקליים, ברהמס וברוקנר. 

״איפה הפרחים כולם?״

מחאת ״הבנג׳ו״ בשנות השישים באמריקה

פיט סיגר: כוחו של השיר

בימוי: ג'ים בראון
| 93 דקות

חייו של אחד הזמרים-היוצרים האמריקאים הגדולים ביותר של המאה שעברה. פיט סיגר שהיה הארכיטקט של תחיית המוסיקה העממית. מוסיקאים, ביניהם בוב דילן, ג'ואן באאז, בוני רייט וברוס ספרינגסטין מופיעים בדיוקן אינטימי זה, ודנים בהשפעתו הנמשכת של סיגר על מרקם המוסיקה האמריקאית.

ז'ולייט גרקו – הגבירה בשחור

הרצאה + קונצרט + סרט

ז'ולייט גרקו המורדת

בימוי: איב ריו, פיליפ פושן
| 72 דקות

בסרט רווי הרפתקאות זה, ג'ולייט גרקו, כמעט בת 85 , הגברת הראשונה של השירה הצרפתית, הסמל של הסן-ג'רמן-דה-פרה והפנים של האקסיסטנציאליזם, מופיעה בכנות מרתקת וחושפת את עצמה כדמות מצחיקה, חצופה וחריפה, שנהנית מהמשחק "חשוף אותי" מבלי לקחת את עצמה ברצינות יתרה. 

למה חוטה?

מריקוד עממי למחול ספרדי מסוגנן, ועל שפת קולנוע-המחול הייחודית של קרלוס סאורה

פלמנקו ומעבר

בימוי: קרלוס סאורה
| 88 דקות

הבמאי הספרדי הגדול קרלוס סאורה ממשיך לבחון את האמנויות המיוחדות שהתפתחו בארצו, עם הסרט המהפנט הזה שמביא את השירה והריקוד שמוצאם באיזור אראגון אשר בצפון ספרד, משם סאורה מגיע. אחרי שהביא את הפלמנקו, הטנגו והפאדו, מגיע תורה של האמנות המיוחדת הזאת, שסאורה מכיר היטב מילדותו. 

לוצ'אנו פבארוטי, שומר מסורת הבלקאנטו האיטלקי במיטבה

פרשת חייו הסוערת והאמוציונלית של זמר הטנור האיטלקי שהיה לאגדה עוד בחייו.

פבארוטי - קול לדורות

בימוי: ג'ון ווקר
| 59 דקות

הנוכחות של לוצ'אנו פבארוטי חרגה בהרבה מעבר לגבולות האופרה האיטלקית. הזמר, שבמהרה ביסס את הצליל העשיר שלו כקול הגברי הגדול של המאה ה-20, התרחב עד להופעות באצטדיונים ושיתופי פעולה עם אמני פופ, אשר הביאו פרסום נרחב.

המהפכה הקובנית בג׳אז

הרצאה + קונצרט + סרט

צ'יקו וריטה

בימוי: פרננדו טרואבה, חבייר מריסקאל, טונו ארנדו
| 94 דקות

קובה, 1984 . צ'יקו הוא פסנתרן צעיר עם חלומות גדולים, ריטה היא זמרת יפיפייה עם קול יוצא דופן. המוסיקה והתשוקה מאחדות אותם. מהוואנה לניו יורק, פריז, הוליווד ולבסוף לאס וגאס, שני אנשים מלאי תשוקה יוצאים למאבק כנגד כל הסיכויים, כדי לחבר בין האהבה למוסיקה.