שישי | 29.03.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
5pm
6pm
18:00
8pm
סגור
לתכנית החודשית

צ'ינמה איטליה 2023

לרגל 10 שנים לפסטיבל הקולנוע האיטלקי Cinema Italia נציג את הסרטים האחרונים של במאים איטלקיים מרכזיים כמו פאולו טביאני, ג'וזפה טורנטורה, פאולו וירז'י, מריו מרטון וג'וזפה פיצ'יוני, לצד יצירות בכורה של במאים ובמאיות צעירים ומבטיחים כמו לידיה פטיטוצ'י ופרנצ'סקו זיפל. עם פוקוס מיוחד על התיאטרון  של לואיג'י פירנדלו

וכדי לחגוג יחד את העשור ל Cinema Italia, מחכה לכם הפתעה גדולה...

צפייה מהנה

רוני פלוס ודני מוג'ה, מנהלים אמנותיים

צלו של יום

בימוי: ג'וזפה פיקוני
| 125 דקות

לוצ'יאנו הוא בוגר מלה"ע הראשונה, שהותירה בו מידה של סתגלנות ואפילו אהדה למשטר הפשיסטי. אך המלצרית החדשה שלו, אנה, פליטה שנמלטה אל העיר, עתידה להעמיד אותו בקונפליקט בין החוק לבין הרגש. בסיוע תסריט הדוק וצמד שחקנים מוצלחים, "צלו של יום", מצליח לצבור מתח ולכבוש את הלב.

הקרנה בנוכחות הבמאית לידיה פאטיטוצ’י

כמו כבשה בין זאבים

בימוי: לידיה פאטיטוצ'י
| 100 דקות

סרט ביכורים מבטיח שבמרכזו סוכנת סמויה של המשטרה, הנאלצת לבחור בין נאמנויות צולבות: למשפחה או למקצוע. עבודת המצלמה המוקפדת מייצרת אווירה אפלולית והופעתה המדויקת של איזבלה רגונזה – שקשיחותה מצליחה להסתיר בקושי את רגשותיה – מעניקה לסרט את עוצמתו.

נוסטלגיה

בימוי: מריו מרטונה
| 117 דקות

כשהיה בן 15 עזב פליצ'ה את נפולי. עכשיו כשאמו על ערש דווי, הוא חוזר לעיר והזכרונות מציפים אותו. מריו מרטונה מגיש דיוקן של נפולי עיר מולדתו – במבט מהופנט מהיופי והזוהמה של עיר המתנהלת בהתאם לקודים של המאפיה, והתוצאה היא מותחן פשע מסוגנן על צער ההחמצה.

אמנדה

בימוי: קרוליינה קוואלי
| 93 דקות

לאמנדה מעולם לא היו חברים, וזה מה שהיא הכי רוצה. כשהיא מגלה שכתינוקת היא ורבקה בילו זמן רב ביחד, אמנדה בוחרת במשימה החדשה שלה: לשכנע אותה שהם עדיין החברות הכי טובות. הכתיבה השנונה וההופעה המוחצת של בנדטה פורקרולי מעניקים לסרט את כוחו, כדיוקן לא מתחנף של צעירה מתוסבכת.

קאוס

בימוי: פאולו וויטוריו טאביאני
| 188 דקות

אדפטציה של האחים טאביאני לשלושה סיפורים מאת לואיג'י פיראנדלו (ואפילוג), שעוסקים באיכרות הסיציליאנית: כבודו של האדם ומאבקיו, תרבותו של האיכר והיחס בין אדם לטבע. זוהי יצירת מופת שלא איבדה את כוחה עם השנים ועדיין יש בה עוצמה וקסם ופיוט ואותה קשיחות רגשית שמאפיינת את כל הקולנוע של הטאביאניים. אל תחמיצו.

הקרנות קבועות

צ'או רומא

בימוי: ג'יאני די גרגוריו
| 97 דקות

אסטולפו, פרופסור בגמלאות, שמפונה מביתו מחליט לעבור לגור באחוזה משפחתית בכפר מרוחק באברוצו. די מהר הוא מתיידד עם נווד, שף לשעבר ושיפוצניק צעיר. ארבעתם חיים בהרמוניה באחוזתו, עד שמגיעה למקום סטפניה. ג'יאני די גרגוריו מגיש מעין קומדיה רומנטית שיש בה שילוב של פתטיות ואירוניה.

לאונרה אדיו

בימוי: פאולו טאביאני
| 90 דקות

פאולו וויטוריו טאביאני היו במשך מחצית מאה כח קולנועי חריג ומרגש. ב-2018 מת וויטוריו וזהו הסרט הראשון שביים פאולו לבדו. במרכזו מחווה לסופר והמחזאי לואיג'י פירנדלו, שסיפוריו עמדו במרכז סרטם היפה של הטאביאנים "קאוס". זוהי מחוות פרידה מאח, שותף ליצירה ואולי גם ממסורת תרבותית שלמה.

אדון הנמלים

בימוי: ג'אני אמליו
| 130 דקות

בסוף שנות ה-60 של המאה הקודמת, המחזאי והמשורר אלדו ברייבנטי נידון לכלא ל-9 שנים, לכאורה על השפעה על אדם אחר, אך בפועל על היותו הומוסקסואל. זהו דיוקן חברתי מעורר זעם, שמציג גיבור מאופק, המוצא לבסוף את הדרך אל רגשותיו ושסיפורו רלוונטי אז כמו שהוא עכשיו.

שמונה הרים

בימוי: פליקס ואן חרונינגן, שרלוט פאנדרמירש
| 147 דקות

זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן 2022 הוא דרמה של חברות ארוכת שנים המתרחשת בכפר קטן במרומי הרי האלפים האיטלקיים. באחת ההפתעות הקולנועיות של השנה האחרונה, צמד היוצרים מגישי עיבוד קולנועי לספרו עטור השבחים של פאולו קונייטי, שמשתמש בנופים האנושיים והפיזיים כדי לבחון את האופי השקט והמסתורי שבו צומחת ידידות גברית.

זרות

בימוי: רוברטו אנדו
| 103 דקות

נסיעתו של לואיג'י פירנדלו לביקור משפחתי נעצרת כאשר האומנת האהובה שלו מתה והוא מחכה לקבורתה. את זמנו הוא מעביר עם שני הקברנים, שהם גם אנשי תיאטרון חובבים העומלים על הצגה חדשה. מפגש זה מוביל את לואיג'י לפריצת דרך אמנותית. בסיוע תסריט שנון, "זרות" מנסה לדמיין את מה שהוביל ליצירת המופת "שש נפשות מחפשות מחבר".

Dry

היובש

בימוי: פאולו וירזי
| 124 דקות

שלוש שנות בצורת שינו לחלוטין את החיים ברומא. המחסור הוליד חוקים נוקשים ושינה את פני החברה. דרך סיפורן של מספר דמויות אנו מתבוננים במציאות העתידנית הזו בשילוב של הזדהות ואירוניה. בלי לגלוש לסנטימנטליות ובלי ציניות חסר גבולות, פאולו וירזי מתרגם את משבר האקלים לסרט חכם ומעורר מחשבה.