סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל הקולנוע הצרפתי 2023

"המטרה היא לא לצור קולנוע אלא לצור קולנוע אישי" – אלברט דופונטל, שחקן/במאי
ובכן זו שאלה של ייחודיות ומקוריות. וכבר עברו 20 שנה. אנחנו שמחים לחלוק איתכם את המהדורה ה-20 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי. באמצעות מבחר עשיר במיוחד של סרטים. הקולנוע מאפשר לנו לחקור את המשמעות של הרגשות שלנו. הוא גם מאפשר לנו לשאול שאלות מהותיות על החברה ועל האנושות. אנו מציעים לכם מבחר דינמי ועשיר. כמו בכל שנה אנחנו נותנים במה מיוחדת לכישרונות חדשים, יוצרים ויוצרות מהדור החדש שיסמלו את הקולנוע הצרפתי בעתיד. סיפורים בהם יכול כל אחד למצוא את האור והצלילם שבתוכו. בכל צורת ביטוי אמנותי מחפשים היוצרים ערך מוסף, את אותו דבר מיוחד ושונה, העובדה שסרטי הפסטיבל מועמדים לפרסי סזאר מצביעה על האופק הקולנוע המיוחד הזה.
אנחנו מזמינים אתכם למסע אישי להוביל אתכם מעבר לים התיכון וברוכים הבאים לצרפת. נתראה במרץ כדי לגלות את המיטב של הקולנוע הצרפת

הילד השישי

בימוי: לאופולד לגרן
| 92 דקות

פרנק מתגורר בקראוון בקצה פריז עם מרים אשתו. יש להם חמישה ילדים, ילד שישי בדרך וצרות כלכליות בשפע. ג'וליאן ואנה הם עורכי דין שאינם יכולים להביא ילדים לעולם. המפגש בין שני הזוגות האלו מוליד סרט דרמטי וסוחף. התוצאה המוצלחת מסמנת אותו ככישרון מבטיח שכדאי לעקוב אחריו. 

מטפלות בעניינים

בימוי: ז'וליאן רמבלדי
| 105 דקות

אנג'ל, צעירה מחוף השנהב, מצליחה להסתדר בחיים בזכות קסם אישי וקצת חוצפה. כאשר היא מתקבלת לעבודה כמטפלת של ארתור באחת מהשכונות היוקרתיות בפריז, היא מתוודעת לתנאי העבודה של המטפלות האחרות ולמצבן הרעוע ומחליטה לקחת את העניינים לידיה. "מטפלות בעניינים" מתרגם את מתחי החברה הצרפתית לכדי קומדיה מוצלחת ומרגשת.

2 screaning
שבת 20.04.24
20.04.24
18:15
סינמטק 3
סינמטק 3
2024-04-20 18:15:00 2024-04-20 21:15:00 Asia/Jerusalem מטפלות בעניינים Cinematheque Jerusalem Cinematheque
מטפלות בעניינים
ראשון 21.04.24
21.04.24
16:00
סינמטק 1
סינמטק 1
2024-04-21 16:00:00 2024-04-21 19:00:00 Asia/Jerusalem מטפלות בעניינים Cinematheque Jerusalem Cinematheque
מטפלות בעניינים

ילדים של אחרים

בימוי: רבקה זלוטובסקי
| 104 דקות

כשאהבה חדשה פורצת אל חייה של מורה פריזאית בת 40 היא מסמנת את ההזדמנות האחרונה שלה לאימהות בדמות בתו בת ה-4 של בן זוגה. פתאום הקשר הזה חזק ואמיתי לא פחות מהקשר הרומנטי. דרמה מוצלחת ועדינה על משפחה, הורות ואהבה, שזכה לאהדת הקהל והביקורת. 

החרות של גאראנס

בימוי: ליסה דיאז
| 96 דקות

גארנאס חיה עם הוריה במקום מרוחק בו הם מנסים לחיות חיים אלטרנטיביים של חופש ושוטטות. כאשר שני אקטיביסטיים שודדים סניף בנק, חייה של גאראנס והוריה הופכים על פניהם. הסרט נע במתח שבין תום הנעורים לתפיסת המציאות הבוגרת, בזכות מלאכת מצלמה שנצמדת ברגישות לנקודת המבט של הגיבורה. 

רומן צרפתי

בימוי: עמנואל מורה
| 100 דקות

אם חד הורית וגבר נשוי מחליטים לנסות להיפגש אחד עם השנייה רק לשם ההנאה שבמפגש מתוך ידיעה ברורה שלסיפור האהבה ביניהם אין כל עתיד. אך ככל שעובר הזמן הם מופתעים לגלות עד כמה המצב מורכב. הקולנוע של עמנואל מורה מציע תמיד מבט חם ואירוני על גיבוריו שמסתבכים בין רגשות ותשוקה.

ג’וני ומר אדמסקי

בימוי: סמואל תה
| 95 דקות

ג'וני בן העשר מתגורר בדיור ציבורי עם משפחתו. מפנה בחייו מסתמן כאשר לכיתתו נכנס מורה חדש שמזהה את הפוטנציאל של הילד. הסרט שלפנינו נעזר באבני היסוד של ז'אנר המורה שמשנה את חיי תלמידיו כדי להתבונן על מערכת היחסים הזו מנקודת מבטו של נער צעיר שלומד לגבש את חייו וזהותו. 

תישאר איתנו

בימוי: גד אלמליח
| 90 דקות

גד אלמליח חוזר לביקור מולדת בפריז ולן אצל הוריו המסורתיים, מהם הוא מסתיר סוד שנוגע להתחזקות האמונה שלו. כשההורים האוהבים מגלים על רעיונותיו החדשים, הם נחושים להזכיר לו מי הוא ומהיכן הגיע. קומדיה אינטימית וכנה, שכמו כל מפגש משפחתי יש בה ישירות, הומור, עלבון והרבה אהבה.

משרה מלאה

בימוי: אריק גראוול
| 88 דקות

ז’ולי מתעקשת לגדל את ילדיה באזור כפרי למרות שהיא עובדת כחדרנית במלון יוקרתי בפריז. היא תמיד בלחץ, מתמרנת בין משפחה ועבודה. שביתת תחבורה כללית שחונקת את העיר מפרה את האיזון העדין של חייה. דרמה חברתית עם כל האדרנלין של מותחן קצבי על הכאוס והתקווה של אישה הנאבקת על חייה.