סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה־16

כבכל שנה מביאים לפסטיבל מארגניו תוכנית מגוונת המשלבת בין סרטים מצליחים בביקורות ובקופות מהשנה האחרונה בצד כמה קלאסיקות מרגשות ומחווה מיוחדת למלחין מישל לגראן שהלך לעולמו לפני זמן קצר. רבים מסרטי הפסטיבל מועמדים לפרסים רבים במסגרות שונות, פסטיבלים ותחרויות סיכומי השנה. וכתמיד זו הזדמנות מצוינת לצפות בסרטים ממיטב הקולנוע הצרפתי שהיו לקלאסיקה על המסך הגדול.

את הפסטיבל יפתח אחד הסרטים הטובים והמצליחים של השנה בצרפת, “לשחות או לא להיות”. אתם תתרגשו ותצחקו יחד עם גיבורי הסרט. והעיקר תתפעלו מן ההופעה המצויינת של חבורת כוכבי הקולנוע הצרפתיים החושפים את עצמם גופנית ורגשית ללא פחד. המשפחה הינה התמה המרכזית בסרטי הפסטיבל. “קלייר דרלינג” של ז’ולי ברטוצ’לי, בכיכובן של קתרין דנב ובתה קיירה מסטרויאני, מספר על אישה הבטוחה כי יומה האחרון הגיע והיחסים המורכבים עם בתה. “צילום משפחתי” סרטה של ססיליה רואו בכיכובה של ונסה פאראדי עוסק בשלישיית אחים שלא מתקשרים ועקב ההלוויה של סבם נאלצים להיות יחד ולנסות להחליט מה עושים עם הסבתא. “המעבר לאהבה” הוא סרטם הראשון של צמד השחקנים רומן בורנג’ה ופיליפ ריבו, השניים מביאים למסך את סיפור חייהם, שני שחקנים, עם שני ילדים שמחליטים על פרידה. “על המשמר” מפגיש על המסך שתי כוכבות, אמא ובת, נטלי ביי ולורה סמט. זוהי סאגה רחבת היקף המביאה את אימת מלחמת העולם הראשונה מנקודת מבטן של הנשים שנשארו לטפל בחווה. “דרך האש” אחת ההצלחות הגדולות בצרפת בחודשים האחרונים, בסרט פייר ניניי ואניאס דמוסטייה מרגשים כבני זוג המנסים להתמודד עם פציעתו של הבעל לוחם האש, סרט מרגש ומחמם לב.

לפני מספר שבועות הלך לעולמו המלחין מישל לגראן, שהלחין את המוזיקה לעשרות סרטים בצרפת ובהוליווד. אך אין ספק שהשיא היה בסרט “מטריות שרבורג” אותו נקרין כמחווה ללגראן.

אנו מאחלים לכם רגעים מופלאים של קולנוע.

לולה ואחיה

בימוי: ז'אן פול רוב
| 105 דקות

לולה, בנואה ופייר הם שלושה אחים. כשנדמה שמסלולי חייהם של השלושה מרחיקים אותם אחד מהשני, הם יצטרכו ללמוד שאין כמו המשפחה. כאשר על התסריט חתום הסופר דויד פונקינוס, "לולה ואחיה" הוא דרמה משפחתית שהצליחה לזכות באהדה בזכות הקולנוע האלגנטי והיכולת להציע חוויה רגשית מספקת. 

בידים טובות

בימוי: ז’אן הרי
| 107 דקות

גורלו ועתידו של תיאו, תינוק בן יום, מופקד בידי המועצה לרווחת הילד לאחר שאימו ויתרה על האפשרות לגדל אותו. עד שימצאו פתרון קבוע, האחריות הזמנית על הטיפול בו עוברת לעובד הסוציאלי ז’אן ומשפחתו. דרמה עזה שכבשה את הצופים בצרפת ועתידה לעשות זאת גם כאן. 

שניים בכרטיס אחד - קתרין דנב

מטריות שרבורג + קלייר דרלינג

18:30 מטריות שרבורג סיפור אהבה קלאסי: הרומן של ז’נבייב היפהפייה וגי הנאה נקטע לאחר גיוסו של האחרון; ובעוד שז’נבייב מרגישה שחרב עולמה, המציאות מוכיחה שלא כך הדבר. דמי בורא עולם אגדה מלא בצבעים עזים ומוזיקה שובת לב, שבו השחקנים אינם דוברים את הטקסט אלא שרים אותו. | 20:30 קלייר דרלינג זה היום הראשון של הקיץ וקלייר דרלינג מתעוררת כשהיא משוכנעת כי זהו יומה האחרון. אז היא מחליטה לרוקן את ביתה ולהעמיד את חפציה למכירת חצר. כל חפץ מהדהד זכרונות מחיים עמוסי חוויות. 

לזכר ליה ון ליר

הקרנה בנוכחות הבמאי ז'יל ללוש והמפיקים אלאן אטאל והוגו סליניאק  

לשחות או לא להיות

בימוי: ז'יל ללוש
| 118 דקות

חבורה של גברים ממוצעים העומדים בפתחו של משבר גיל ה־40, מחליטה לייסד קבוצה מקומית לשחייה צורנית לגברים. מה שמתחיל כתחביב ומרפא לגבריות פגועה הופך במהרה להכנות לאליפות העולם כשהם שוכרים מאמנת קשוחה, ומתמודדים עם האימונים המפרכים ומשברי החיים. 

צילום משפחתי

בימוי: ססיליה רואו
| 98 דקות

בהלוויה של סבא, נפגשים גבריאלה, אלזה ומאו. הם אמנם אחים, אבל הקשר בינהם מחורבן. ועכשיו, כשהשלושה סובלים ממשבר אמצע החיים, עליהם להחליט ביחד מה לעשות עם סבתם שנותרה לבדה. ססיליה רואו מגישה דרמה קומית שמוכיחה את האוזן הרגישה שלה לדיאלוגים ואת כוחה בבימוי שחקנים. 

המעבר לאהבה

בימוי: רומן בורנג’ה, פיליפ ריבו
| 97 דקות

רומן ופיליפ נפרדים אחרי עשר שנות ביחד. יש להם שני ילדים וכלב, אך הם כבר לא מאוהבים, אבל הם עדיין אוהבים זה את זה, מאוד. למראית עין, הם יוצרים “הפרדה”. רומן בורנג’ה ופיליפ ריבו מגישים את סיפור הפרידה המשפחתי שלהם, חוויה קולנועית שהיא כמו תיעודית, חמה.

על המשמר

בימוי: קסבייה בוואה
| 134 דקות

1915. מלחה”ע הראשונה בשיאה. בהיעדרם של הגברים, נשארו הורטנז ובתה סולנז’ לשאת בנטל עבודות המשק של החווה המשפחתית. הורטנז שוכרת את פרנסין הצעירה לסייע לה בעבודה החווה. עונות תחלופנה, יבולים יזרעו וייקצרו, והקשר בין פרנסין לבני המשפחה יתהדק, אך הדם תמיד סמיך מן המים. 

דרך האש

בימוי: פרדריק טייה
| 116 דקות

פרנק הוא כבאי פריזאי. כאשר הוא וצוותו יוצאים להלחם בשריפה, הוא מציל את חייהם של חבריו ונפגע. הוא מתעורר במחלקת הכוויות, ועתה עליו ללמוד לחיות מחדש עם הפצעים הפיזים והנפשיים. ראינו בוודאי סרטים שכאלו, אבל כאן, בזכות הסגנון הכמו תיעודי, וההופעה המדויקת של פייר ניניי יש לדרמה הזו אפקט רגשי שמצליח להביס כל קלישאה.

פפה לה מוקו

בימוי: ז’וליאן דוביבייה
| 93 דקות

כדאי לכם מאד לראות את הקלאסיקה הזו, שכבר שני עשורים לא הוקרנה כאן. פפה לה מוקו הוא מאפיונר עם קוד של כבוד, המסתתר מהמשטרה בקסבה של אלג’יר. כאשר הוא מתאהב באשתו של תייר, הוא נאלץ להכריע בין הלב לשכל. הבימוי של דוביביה וההופעה של גאבן הם על־זמניים – והתוצאה שומרת על חינה גם כיום.

פריס שייכת לנו

בימוי: ז’אק ריווט
| 140 דקות

סירטו הארוך הראשון של ז’אק ריווט מוביל בחורה תמימה בסבך של אינטריגות פוליטיות ורומנטיות בקרב קבוצה מיסתורית של אמנים אנרכיסטיים. כדי לקשר בין מסורות תרבותיות והיסטוריות ובין האימה הרובצת על המשתתפים בעלילה, מעלה גיבור הסרט את המחזה “פריקלס” ואילו הסרט שבתוך הסרט הוא “מטרופוליס” לפריץ לאנג.