סגור
לתכנית החודשית

סרטים חדשים

הבשורה על פי יהודה

בימוי: דן וולמן
| 84 דקות

שמואל אש מתקבל לעבודה שבמסגרתה עליו לשמש איש שיחה לקשיש גרשום ואלד. השניים דנים באנושיותו של ישו ובמשמעות הבגידה של יהודה איש קריות. העניינים מתחילים להסתבך כששמואל מתאהב באלמנת בנו של ואלד, עתליה. עיבוד קולנועי עדין ומעמיק לרב המכר של עמוס עוז. 

הילד מגן עדן

בימוי: טאריק סאלח
| 126 דקות

נער מכפר דייגים קטן זוכה במלגה לאוניברסיטת אלאזהר המוסלמית בקהיר. בעל כורחו הוא נסחף אל תוך מאבקי הכוח והשליטה על המוסד. בזכות תסריט ואנסמבל נהדרים, זהו סרט חניכה אודות גיבור שצריך לנווט את חייו אל המקום שבו נמצא לבו. הזדמנות נוספת לתפוס את אחד הסרטים הבולטים של 2022. אל תחמיצו.

בוקר יפה אחד

בימוי: מיה הנסן-לאב
| 112 דקות
 סנדרה היא מתרגמת מבריקה, אם לילדה בת שמונה ובת לפרופסור לפילוסופיה. כשמתברר שמחלתו של אביה במסלול סופני, היא מתחילה להתכונן לפרידה ממנו. סרטה החדש של מיה הנסן-לאב, שזכה בפרס מיוחד בפסטיבל קאן 2022 הוא סרט על לידה ועל מוות המצליח לגעת בלב בזכות הופעתה המצוינת של ליה סיידו.
 

מה הקשר לאהבה?

בימוי: שאקר קאפור
| 108 דקות

קאז הוא רופא צעיר וזואי היא דוקומנטריסטית. הם חברים מילדות וכאשר קאז מחליט להתחתן בשידוך כמיטב המסורת הפקיסטנית, זואי יוצאת לעשות על זה סרט. המסע לפקיסטן מלמד אותה כמה שיעורים על אהבה ורומנטיקה. עם תסריט רחב לב וכימיה בין צמד השחקנים הראשיים התוצאה היא קומדיה רומנטית שהצליחה לכבוש את הביקורת והקהל. 

הבית שלנו

בימוי: רויג'ון לי
| 131 דקות

גבר מופנם ולא צעיר משודך לנכה שתקנית. שני הברווזים המכוערים האלו עובדים את האדמה בחריצות ועיקשות וזו משיבה להם כגמולם: היבולים עולים יפה, והם אף מצליחים לבנות לעצמם בית. בעזרת מלאכת צילום נאה לוכד הסרט את ההתקרבות היפה וכובשת הלב בין גיבוריו, ואת הדרך הפשוטה והאנושית שבה החיים מובילים אותם לאחוז זה בזו ולא להרפות.

הדרך לאילת

בימוי: יונה רוזנקיאר
| 105 דקות
בן, מובטל ודכאוני, מגיע עם אשתו ובנו לביקור בקיבוץ ילדותו שבצפון. הוא מתכנן לבקש מאביו החולה והשיכור, אלברט, לעזור לו לתבוע את הדירה המשפחתית בפולין. אבל אלברט בדיוק התערב – לעיני חצי קיבוץ – שהוא יכול לנהוג על טרקטור כל הדרך לאילת. הזוכה הגדול בפסטיבל ירושלים 2022 הוא קומדיה דרמטית מוצלחת שמקבעת את מעמדו של יונה רוזנקאיר כאחד הקולות המעניינים בקולנוע הישראלי העכשווי.
 

משהו ממני

בימוי: דנה נחושתן
| 114 דקות

אולגה ואירמה נפגשות בבית הספר לבלט. כאשר שתיהן מתקבלות ללהקת בלט יוקרתית באמסטרדם התחרות בין השתיים מתעצמת ולצידה ההכרה כי הן זקוקות אחת לשניה. כבר ראינו דרמות שעוסקות ביריבות בין אמנים, במתח שבין קנאה לחברות. דנה נחושתן מעצבת את הדרמה הזו בישירות, ועל הנפח הרגשי והאסתטי אחראיות שתי הרקדניות בתפקידים הראשיים.

סוף טוב

בימוי: טל גרניט, שרון מימון
| 89 דקות

ג'וליה היא כוכבת קולנוע מאפירה. היא היתה אמורה לעשות קאמבק בלונדון, אבל המחזה בוטל ובאותו יום ממש היא מגלה שיש לה סרטן. טל גרניט ושרון מימון מתרגמים לבינלאומית את המחזה המצליח של ענת גוב. יש כאן שאלות של עוצמה נשית, של חברות ושל התמודדות עם המוות.

לא לוקחים קשה

בימוי: ג'ין סטופניטסקי
| 103 דקות

הורים מודאגים מפרסמים מודעת דרושים: מי שתצליח לגאול את בנם בן ה-19 מבתוליו תזכה במכונית. לתמונה נכנסת מאדי ברקר. עם אוסף סצינות שמחלצות הומור ישיר ופיזי מהסיטואציה הזו וג'ניפר לורנס בתפקיד הראשי – שמגישה הופעה ספורטיבית וחשופה לגמרי – התוצאה היא קומדיה קיצית לא מחייבת.

שקרים קטנים

בימוי: ניקול הולופסנר
| 93 דקות

היחסים של בת' ודון – היא סופרת מתוסכלת, הוא פסיכולוג חסר בטחון – עומדים בפני משבר כאשר מתברר כי דון לא מעריך את הרומן החדש שכתבה אשתו. ניקול הולופסנר שוב חושפת את הפריכות הרגשית שמאחורי מערכות היחסים שבין בני משפחה וחברים. "קומדיה מלאת חמלה למין האנושי על כל כשליו" ("הארץ").

חף מפשע

בימוי: לואי גארל
| 99 דקות

סילבי, אשה בשנות ה־60 לחייה, עובדת כמורה לתיאטרון בבתי־כלא. כשבנה אבל (לואי גארל) מגלה שבכוונתה להתחתן עם אסיר מהחוג שלה, שעתיד להשתחרר בקרוב, הוא מפקפק באמינותו וביושרו של אביו החורג העתידי. יחד עם חברתו הטובה ביותר, קלמנס (נעמי מרלן), הוא יעשה הכל כדי להגן על אמו.