שישי | 29.03.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
5pm
6pm
18:00
8pm
סגור
לתכנית החודשית

מחווה לקלוד ללוש

בקריירה בת שבעה עשורים, חצב קלוד ללוש את מקומו הייחודי בזירת הקולנוע הצרפתי והעולמי. הוא מגיש קולנוע גברי ודרמטי שנהנה לנוע בזריזות ובעוצמה בין תפניות עלילתיות ומפגין את האהבה שלו לקולנוע: העם ימוש נועז במצלמה ובעריכה כדי לשכלל את אמנות הסיפור. סרטיו של ללוש מפגינים שפע: עם עושר של דמויות, דיאלוגים עם יצירות מפתח, אתרי צילום רבים ומרהיבים וכוכבים גדולים. המחווה הקטנה החודש, לרגל ביקורו בסינמטק עם הסרט התיעודי אודותיו, מפגינה כי אצל ללוש – לחיות פירושו לאהוב: את הקולנוע ואת החיים. 

תודה מיוחדת למפיק דן לבקוביץ

גבר ואשה

בימוי: קלוד ללוש
| 102 דקות

גבר ואישה צעירים אך אלמנים נפגשים בפנימיה בה לומדים ילדיהם. הוא נהג מרוצים, היא נערת תסריט. הם מתאהבים, אולם רוחם של בני הזוג המתים מחבלת במערכת היחסים. מכאן והלאה נוצרת שרשרת של פגישות, פרידות, לבטים ויסורים המתרחשים על רקע אתרי נוף מרהיבים בצרפת, בתוך מכוניות הדורות (בגשם סוחף) ובמסעדה פשוטה. 

ועכשיו אהבתי

בימוי: קלוד ללוש
| 150 דקות

עד לקליק בין שרה וסימון נדרשים שלושה דורות של מפגשים אקראיים, דרכם מוביל אותנו קלוש ללוש בהיסטוריה של הקולנוע ובהיסטוריה של יהדות צרפת ותמיכתה בישראל. בסגנון נועז, עם תנועה בלתי נפסקת התוצאה דרמטית ומרגשת. 

עלובי החיים

בימוי: קלוד ללוש
| 174 דקות

קלוד ללוש משלב סצינות מפתח מרומן המופת של ויקטור הוגו ועלילה שקופצת בזמן מערב פרוץ המאה ה-20 ועד עד ליום פלישת בנות הברית, ולאיחוד כל הדמויות. עם החותם הרומנטי-אופטימי האופייני ובפאר ויזואלי טיפוסי, מגיש ללוש את סרטו השאפתני ביותר, המשלב בין הקלאסיקה של הספרות הצרפתית, להיסטוריה ומחווה לקולנוע הצרפתי. 

מסלול של ילד מפונק

בימוי: קלוד ללוש
| 120 דקות

יתום שגדל בקרקס והפך לאיש עסקים אמיד מחליט לנטוש את משפחתו וחבריו, לביים את מותו ולהעלם. ללוש ובלמונדו מגישים את "משבר אמצע החיים" כאפוס קולנועי חד פעמי שנע בין מסעות, נופים, רגעים, דרמות, הפוגות והתבוננות. הופעה כבירה של בלמונדו מובילה את הסרט לשיאיו, ואת בלמונדו לפרס הסזאר לשחקן ראשי.

לצלם או למות

בימוי: פיליפ אזולאי
| 105 דקות

ב-2012 פגש פיליפ אזולאי את קלוד ללוש, אז בן 75, והציע ללוות אותו כאשר המאסטר יוצא להרפקאה הבאה: בימוי שלושה סרטים בשלוש שנים. ללוש הסכים, אבל ההרפתקאה התארכה: 7 שנים ליווה אזולאי את ללוש, בצילומים, בסטודיו, והתוצאה שלפנינו מגלה משהו מהכח והקסם שלו ושל סרטיו ומאפייניו: תשקוה ואהבה גדולה לחיים ולקולנוע.