שלישי | 20.05.25

סגור
לתכנית החודשית

מחווה למריו מוניצ'לי

שוטרים וגנבים

בימוי: סטאנו, מריו מוניצ'לי
| 100 דקות

פרדיננדו אספוזיטו, גנב קטן, נמלט כל הזמן מידי השוטר לורנצו בוטוני, שנחוש לתפוס אותו כדי לשמור על משרתו. אחרי סדרת מרדפים, מתפתחת ביניהם ידידות מפתיעה. "שוטרים וגנבים" משלב ניאו-ריאליזם עם קומדיה אירונית, ומציג את אחד מהישגי המשחק הגדולים של הקומיקאי טוטו.

אבות ובנים

בימוי: מריו מוניצ'לי
| 92 דקות

סיפור האהבה של שני התיכוניסטים סנדרו ומרסלה, סוחט תגובות הפוכות מאבותיהם. אביה של מרסלה נדיב ומעודד, אביו של סנדרו קפדן ומתנשא. מריו מוניצ'לי מביים קומדיה עממית רחבת לב ומצליח להגניב אירוניה מחוייכת לגישה המורליסטית של גיבוריו.

המרקיז דל גרילו

בימוי: מריו מוניצ'לי
| 139 דקות

אונופריוס, המרקיז של גרילו, משועמם מהחיים האציליים ומחליט להסתיר את זהותו ולשוטט ברחבי רומא. כאשר הוא פוגש את גספרינו, סוחר פחם, הוא משכנע אותו להחליף תפקידים, מה שמוביל לתסבוכות קומיות ודרמטיות. מוניצ'לי מגיש יצירה עשירה בביקורת חברתית ועטופה בהומור.

אנו הגנבים

בימוי: מריו מוניצ'לי
| 106 דקות

פפה ומריו, גנבים לא מוצלחים, מתכננים שוד גדול בעזרת כמה פושעים קטנים. למרות חוסר הניסיון, הם חופרים מנהרה כדי לשדוד כספת, אולם התכנון אינו מושלם... הקלאסיקה של מוניצ'לי מציעה סאטירה חברתית חכמה, עם אוסף לוזריות, תזמון קומי מעולה, והשילוב של אירוניה וחמלה, שמצטברים לסרט מצחיק ועצוב גם יחד, שחינו רק משתבח עם השנים.

רומא בחצות (הגנב הלוהט)

בימוי: מריו מוניצ’לי
| 100 דקות

אומברטו וג’ויה, שני חברים וותיקים, נפגשים במקרה בחגיגת ראש השנה. היא שחקנית קברט בצ’ינה צ’יטה הוא נוכל המתפרנס בדרך כלל מתאונות מבוימות. מריו מוניצ’לי מפגיש בפעם הראשונה (והאחרונה) את טוטו ואנה מאניאני. 

המלחמה הגדולה

בימוי: מריו מוניצ'לי
| 133 דקות

העלילה מתרחשת בחזית האוסטרו-הונגרית במלה"ע הראשונה, כאשר ג'ובאני ואורסטה, שני חברים שגויסו לצבא, מנסים להימנע מהמלחמה. כשהם מוצאים עצמם מעבר לקווי האויב, הם נאלצים לבחון את עמוד השדרה המוסרי שלהם. התוצאה קלאסיקה של ממש ואחד הסרט הפציפיסטים הגדולים בתולדות הקולנוע,.

קזנובה 70

בימוי: מריו מוניצ'לי
| 107 דקות

קצין איטלקי מגלה כי אינו יכול לזקוף את נר התשוקה ללא סכנה. וכך הוא מדלג מאישה לאישה, מפיתוי לפיתוי – נסחף ומתזמר סכנות ופחדים שבזכותם אמנם פורחת התשוקה, אך חייו מדרדרים. סיכוי אחרון לריפוי אפשרי אולי בדמותה של אהובת נעוריו. קומדיה סקסית, שנונה, שמצליחה לפרוט את הרעיון העלילתי לשלל מעמדים מצחיקים.