שישי | 19.04.24

שעה פריטים
All day
 
10am
5pm
17:00
6pm
18:00
8pm
סגור
לתכנית החודשית

ליה פסט 2022

טרום בכורות, שיחות, מפגשים וסינג-אלונג "לשבור את הקרח" בסדרת סרטים על ועל ידי נשים לזכרה של מייסדת הסינמטק ליה ון ליר

מילות פתיחה וברכות

הליכת מסלול

בימוי: יוהן סקוג
| 95 דקות

אמה חולמת להיות דוגמנית מסלול. אחרי חמש שנים שהסתגרה בביתה בגלל הבריונות שחוותה על רקע המוגבלות השכלית שבה היא לוקה, היא סוף סוף מקבלת הזדמנות לממש את חלומה בשבוע האופנה בניו יורק. מכאן יוצא לדרך מסע שהמוטו שלו הוא "לכל אחד מגיעה ההזדמנות לזהור".

לפני ההקרנה, הרצאה מפי פרופ׳ אוה אילוז

מישהו יאהב מישהו

בימוי: הדס בן־ארויה
| 90 דקות

דני מחפשת את מקס במסיבה כדי לספר לו שהיא בהריון ממנו, אבל מקס בדיוק התחיל זוגיות חדשה עם אבישג ומנסה להגשים לה פנטזיה מינית פרועה. האמת היא שאבישג כבר חושבת על מישהו אחר. שלושה פרקים המציגים צעירים המוכנים לנסות כל דבר אבל לא מסוגלים לחזות כיצד החוויות הללו ישפיעו עליהם. “מישהו יאהב מישהו” הוא מראה פנורמית של דור ששואל: כמה ליברליים אנחנו באמת? 

סינה פרמייר

אנאיס מאוהבת

בימוי: שרלין בורז'ואה-טאקה
| 98 דקות

שום דבר לא יציב בחייה של אנאיס. כשהיא פוגשת מו"ל שמבוגר ממנה בכמה שנים הוא כובש את מיטתה אבל מהר מאד היא מסתקרנת יותר מזוגתו סופרת מפורסמת ובשלה. סרט הביכורים של שרלין בורז'ואה-טאקה הוא קומדיה רומנטית מתוקה ששווה להתמסר לה, עם גיבורה עכשווית והופעות שמאירות את המסך. 

טרום בכורה

האמיצות

בימוי: אנאיס וולפה
| 99 דקות

"אמיצות" מציג את סיפורן של אלמה ומרגו, החברות הכי טובות. האחת עובדת במכון יופי, השנייה כמלצרית, ושתיהן חולמות להיות שחקניות תיאטרון ובינתיים טורפות את החיים. כששתיהן מקבלות תפקידים שונים באותו מחזה נדמה ששום דבר כבר לא יעצור אותן – עד שהחיים מפריעים בדרך.

פלייליסט

בימוי: נינה אנטיקו
| 86 דקות

סופי מתקבלת לעבודה בהוצאת ספרים פריזאית נחשבת המתמחה בקומיקס. אבל האם זה החלום שלה? לא ממש. היא היתה מעדיפה שההוצאה תפרסם את העבודות שלה. כשהיא נכנסת להריון ומשתפת בכך את בן זוגה, הכל מתפוצץ. הם נפרדים, והיא נאלצת לשוב לעבוד כמלצרית. דרמה קומית קטנה ושנונה בשחור־לבן, בכיכובה של השחקנית המדוברת שרה פורסטייה.

הערב השנתי לזכר מייסדת הסינמטק ליה ון ליר / טרום בכורה

אמהות מקבילות

בימוי: פדרו אלמודובר
| 123 דקות

שתי נשים שעומדות להפוך לאימהות יחידניות נפגשות בחדר הלידה. סביב הקשר בין שתי האמהות הצעירות מעצב אלמודובר את סרטו החדש. עם הופעה כבירה מאנסמבל נשי בראשות פנלופה קרוז, עם צילום ועיצוב מרהיבים כרגיל ופסקול היצ'קוקיאני, התוצאה היא "יצירה של עדינות נדירה" ("טיים מגזין"). 

טרום בכורה

אחרי האהבה

בימוי: אלים קאן
| 89 דקות

מרי חיה חיים שלווים בעיר הנמל דובר שבאנגליה. אחרי מותו הפתאומי של בעלה, עבורו התאסלמה, היא מגלה שהיו לו חיים סודיים, רק מספר קילומטרים מביתם, בצידה הצרפתי של תעלת למאנש. בעקבות הגילוי המטלטל היא יוצאת לברר מה בדיוק קרה.... ובמפתיע מוצאת סוג של נחמה אחרי האהבה. 

מחברות שחורות

בימוי: שלומי אלקבץ
| 208 דקות

כשקורא בקלפים, ברבר מרוקאי, מנבא את מות אחותו, אח יוצא למסע לשכתוב ההווה והעתיד בניסיון להצילה. הזמן האבוד שבו הם חיים/חיו מצולם ביומני וידיאו. דרך הקולנוע הם מהגרים מעיר לעיר, ממזרח למערב, מהעלילתי לדוקומנטרי ומהמוות אל החיים בניסיון לשנות את הנבואה. אבל את הנבואה אין לשנות, בקולנוע כמו בחיים. מחברות שחורות – ויויאן, 108 דקות; מחברות שחורות – רונית, 100 דקות

לפני ההקרנה הרצאה מפי שרון בלבן, אמנית וידאו, מרצה בכירה וראש התמחות וידאו במחלקה לאמנויות המסך, בצלאל

ארץ החלומות

בימוי: שירין נשאט, שויה אזארי
| 113 דקות

בת למהגרים איראנים עובדת ברשות האוכלוסין האמריקאית במציאות שבה המדינה סגרה את גבולותיה. התפקיד שלה הוא ללכוד חלומות, אך מה שנדמה כמו משימה פיוטית מתגלה כמזימה לשלוט באוכלוסיה. עם נופים אמריקאים מלוטשים, דמויות שכמו יצאו ממותחן פאלפ ועלילה חידתית שמניעה את גיבוריה בין מציאות לדימיון, הסרט מעלה שאלות על זהות, הגירה וחופש. 

הצטרפו אלינו להקרנת סינג־אלונג חגיגית בה נחגוג את הקסם של הקלאסיקה המודרנית של דיסני ״לשבור את הקרח״ עם השירים שהפכו זה מכבר להימנונים Let It Go, Do You Want to Build a Snowman, Into the Unknown ועוד...

לשבור את הקרח - גרסת הסינג-אלונג

בימוי: כריס בק, ג'ניפר לי
| 108 דקות

אלזה עומדת להתמנות למלכה. אך בטקס ההכתרה נחשפים כוחות הכישוף שלה, והממלכה כולה מתכסה בחורף נצחי. אלזה מחליטה לעקור לארמון מרוחק, ואנה אחותה יוצאת לחפש אחריה. "לשבור את הקרח" היה לאחד הלהיטים הגדולים ביותר של דיסני וגם היום הוא סוחף אחריו מעריצים חדשים, עם שפע של שירים ממכרים, דמויות בלתי נשכחות וסיפור שכובש את הלב.