שבת | 20.04.24

שעה פריטים
All day
 
11am
3pm
4pm
16:00
6pm
7pm
19:55
8pm
20:30
9pm
סגור
לתכנית החודשית

ארבע קלאסיקות מארגנטינה

בשנים האחרונות נעשה מאמץ כביר להעביר סרטים לפורמט דיגיטלי. במסגרת זו נסרקים בארכיונים ברחבי העולם סרטים קלאסיים באיכות גבוהה, המאפשרת הצגתם המחודשת לקהל. כך, באדיבות איגוד הבמאים של ארגנטינה ושגרירות ארגנטינה בישראל – אנו זוכים להציג החודש ארבע קלאסיקות של הקולנוע הארגנטינאי, דרכם ניתן לעמוד על השינויים הפוליטיים והקולנועיים שחוותה המדינה בארבעת העשורים האחרונים. הדי המאבקים החברתיים והפוליטיים ניכרים לא רק בנושאי הסרטים אלא גם בסגנונות הקולנועיים, שנעים בין אקספרסיוניזם, פנטסיה ריאליסטית, ריאליזם חברתי ודרמה אישית. כל אחד מהסרטים בתוכנית מציע מבט שונה על נושאים דומים, וצפיה בארבעת הסרטים יחדיו היא אפשרות לעקוב אחר התפתחותה של תרבות קולנועית והאופן שבו היא מתמודדת עם המציאות המקומית

חואן מוריירה

בימוי: לאונרדו פאביו
| 102 דקות

חואן מוריירה הוא דמות מפתח בהיסטוריה של ארגנטינה, שנאבק כנגד כוחות גדולים ומושחתים כדי להשיב לעצמו את רכושו ואת הצדק למקומו. זוהי יצירה טעונה, עשויה באקספרסיביות. האלמנטים האלו הופכים את האקשיונר ההיסטורי הזה לחוויה קולנועית שגם כיום ראויה לתשומת לב. 

סור (דרום)

בימוי: פרננדו סולאנס
| 127 דקות

עם סיום המשטר הצבאי משתחרר פלוראל מהכלא. בדרכו אל אשתו המחכה בעינים בורקות, מלווה אותו חברו אלנגרו, שאמנם נרצח בשנות החונטה, אבל עכשיו מסייר עם פלוראל בין רגעי העבר ומסייע לו להתמודד עם המחשבות, הסיוטים והפחדים אחרי שנים של העדרות, עד שיתאחד עם אשתו. 

פיצה בירה וסיגריות

בימוי: ברונו סטגנרו, אדריאן קייטנו
| 80 דקות

שני צעירים מבואנוס איירס מתפרנסים ממעשי שוד קטנים. כאשר נמאס להם מהשלל העלוב, הם מחליטים לנסות לבצע שוד קצת יותר מתוחכם. הבימוי הדינמי, הדמויות הכובשות והקצב שבו מתנהלת העלילה הופכים את “פיצה, בירה וסיגריות” ליצירה שמצליחה להפעיל את החושים והרגשות גם היום. 

רומא

בימוי: אדולפו אריסטריין
| 155 דקות

אפוס דרום אמריקאי בעל השלכות משפחתיות ופוליטיות. זהו סיפורו של סופר המתבונן על עברו ועל רגעי ההולדת של קריירת הספרות: הבחירה שבין אמנות לפעילות פוליטית, המתח שבין קולוגיאליות לרומנטיקה, וההחלטה המודעת לעזוב את המולדת ברגעי משבר, כשמעל לכל משגיחה דמותה המגוננת והתקיפה של אמו – רומא.