סגור
לתכנית החודשית
חשמלית ושמה תשוקה
בימוי: איליה קאזאן | 122 דקות

הקרנות נוספות של הסרט

הפסקול הג'אזי-אירוטי שכתב אלכס נורת' לסרט הזה, לצד הופעתו עתירת ההורמונים של ברנדו הצעיר, גרמו ללא מעט מבוכה במחלק המוסר ההוליוודי. רק שנים אחר כך התקבלו צלילים ג'אזיים בזרועות ואוזניים פתוחות לפסקולי הסרטים. זה נחשב הסרט הראשון שהעז לעשות זאת - ובהצלחה מסחררת.

ארה"ב 1951 | 122 דקות| אנגלית | תרגום לעברית

מערכת היחסים בין בלאנש, צעירה שבירה ממשפחה דרומית שירדה מנכסיה, לבין אחותה ובעלה המתגוררים באיזה חור בניו אורלינס – הפכה לאחד מסרטי המפתח בתולדות הקולנוע האמריקאי. “חשמלית ושמה תשוקה“ מבוסס על מחזה זוכה הפוליצר מאת טנסי ויליאמס. איליה קאזאן שביים גם את הגירסה הבימתית בברודוויי, נטל עימו את כוכב ההצגה והפך את מרלון ברנדו לכוכב. סטנלי קובלסקי של ברנדו הוא ארי בסוגר, יצרי, אלים, חשוף רגשית, וההופעה הזו, בהשפעת “אולפן השחקנים“ שינתה לגמרי את האופן שבו שיחקו למסך. בקיצור, זוהי קלאסיקה נועזת שאסור להחמיץ.