שלישי | 19.03.24

שעה פריטים
All day
 
6pm
7pm
19:00
8pm
20:30
9pm
סגור
לתכנית החודשית
הדיבוק 1937 - 2022
85 דקות

סרט מופע מאת קבוצת סלה-מנקה, עדי קפלן ושחר כרמל

המחזה "הדיבוק – בין שני עולמות״ מאת ש' אנ-סקי נכתב בתחילת המאה ה-20, והצליח לחדור עמוק אל עולם התיאטרון היהודי ולהפוך לטקסט קאנוני שבהשראתו נכתבים עד היום מחקרים, עיבודים ויצירות.

ב"דיבוק 2022-1937" מבצעים היוצרים מספר התערבויות בסרט הפולני דובר היידיש, דער-דיבוק, שבוים ב-1937 על ידי מיכאל ושינסקי: הפסקול המקורי מושתק, ובמקומו ניצבים על הבמה המוזיקאי והמלחין ירדן ארז, חברי קבוצת סלה-מנקה, שמדבבים ביידיש את הדמויות הראשיות, קפלן, כרמל ורוטמן-מאואס שמבצעים אפקטים מיוחדים וקולות רקע.

הסרט-פרפורמנס שיצרו סלה-מנקה, קפלן וכרמל הוא אירוע אייקוני מלא שכבות שמשקפות במידה רבה דיאלוג רחב עם המוות – זה שמתקיים בסיפור המקורי, זה שמתקיים עם תרבות היידיש ההולכת ונעלמת, וזה שמתקיים מעצם הטיפול המחודש בסרט וממשיך להעניק לסיפור המוכר מעמד אלמותי. בעיבוד הנוכחי סיפור האהבה הטרגי של לאה וחנן לובש צורה חדשה, וכפי שדמותו של חנן חודרת לגופה של לאה וקולו בוקע מגרונה, כך בוקע פסקול הסרט מגרונם ומכליהם של ירדן ארז ומהאפקטים המאגיים של קפלן, כרמל ורוטמן-מאואס.

המופע הפותח של הכנס הבינלאומי:  The Dybbuk - Undisciplining the Archive. הצגת המופע מתאפשרת אודות לתמיכתן הנדיבה של מכון המחקר ליהדות זמננו ע"ש אברהם הרמן ושל מרכז צ׳ריק, האוניברסיטה העברית בירושלים.

המופע נוצר בתמיכת קרן משפחת אוסטורבסקי, הקרן לירושלים, המרכז לאמנות ומחקר מעמותה ועיריית ירושלים. 

לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם היוצרים

כרטיסים: 65 ₪ / סטודנטים וגימלאים: 45 ₪  / מנויים וקבוצות מעל 10: 40 ₪ 

 

הדיבוק 1937 - 2022

פולין/ישראל

בימוי: מיכאל ושינסקי (סרט), קבוצת סלה-מנקה (מופע)

שחקנים בסרט: לילי ליליאנה, לאון ליבגולד, אברהם מורבסקי, אייזיק סמברג, מקס בוז'יק, גרשון למברגר, משה ליפמן, מ. מסינגר,  שמואל ברונצקי,  דוד לדרמן, שמואל לנדאו,  דינה הלפרן,  יהודית ברג

דיבוב דמויות: קבוצת סלה-מנקה (לאה מאואס, דיאגו רוטמן)

קולות חיים ואפקטים: עדי קפלן, שחר כרמל, אשו רוטמן-מאואס

מוזיקה חיה: ירדן ארז

שפה: יידיש, תרגום: עברית ואנגלית