ראשון | 02.11.25

שעה פריטים
All day
 
10am
10:00
4pm
16:00
5pm
6pm
18:00
8pm
20:30
20:45
סגור
לתכנית החודשית
הגברות מיער בולון
בימוי: רובר ברסון | 90 דקות
תאריך שעה אולם האירוע קוד כרטיסים
12.11.25
18:00
רביעי 12.11.25 18:00 סינמטק 3
עם הקדמה
2025-11-12 18:00:00 2025-11-12 21:00:00 Asia/Jerusalem מחווה לרובר ברסון ולספרו ׳׳הערות על הסינמטוגראף׳׳ <p>בשנה זאת אנו מציינים 50 שנה להופעת ספר המכתמים המכונן של הבמאי הצרפתי רובר ברסון, ׳׳הערות על הסינמטוגראף׳׳ (בהוצאת גלימאר), מהטקסטים החשובים ביותר שנכתבו אי פעם על קולנוע, ו-25 שנה להופעת התרגום העברי, בהוצאת כרמל. מתרגם הספר ומחבר ההקדמה, ד׳׳ר אריאל שוייצר, יספר על גילוי הספר כסטודנט צעיר בפריז, על עבודת התרגום, ועל המפגש הבלתי נשכח עם רובר ברסון, במחצית שנות התשעים של המאה שעברה.</p><p>ד"ר אריאל שוייצר, היסטוריון של הקולנוע, מרצה באוניברסיטת ת"א ובאוניברסיטת פריז 8, מבקר בכתב העת הצרפתי "מחברות הקולנוע" (<span>Les cahiers du cinéma</span>), אריאל שוייצר הוא מחבר הספרים "קולנוע ישראלי החדש" (ירושלים, 2017, פריז, 2013), "הרגישות החדשה: קולנוע ישראלי מודרני בשנות השישים והשבעים" (פריז, 1997, תל אביב, 2003), ועורכו של הספר "<span>Il cinema israeliano contemporaneo</span>" (ונציה, הוצאת מרסיליו, 2009). הוא גם תרגם לעברית את ספרו של הבמאי הצרפתי רובר ברסון "הערות על הסינמטוגראף", ואצר רטרוספקטיבות קולנועיות רבות, שהוקדשו בין השאר לברסון, ז'אן-לוק גודאר, ויטוריו דה-סיקה, ז'אק ריווט, אורי זוהר, עמוס גיתאי ודוד פרלוב.</p> Cinematheque Jerusalem Cinematheque
15.11.25
18:00
שבת 15.11.25 18:00 סינמטק 2
2025-11-15 18:00:00 2025-11-15 21:00:00 Asia/Jerusalem הגברות מיער בולון Cinematheque Jerusalem Cinematheque

הגברות מיער בולון

צרפת 1945 | 90 דקות | צרפתית | תרגום לעברית

הלן חשה שאהבתו של ז'אן כלפיה מתפוגגת. היא מחליטה לבחון אותו בהעמידה פנים שאינה אוהבת אותו יותר. ז'אן מתוודה אז שגם לו אין יותר רגשות כלפיה והם נפרדים כידידים. אך תחושת הנקם בוערת בהלן והיא טווה רשת מזימות כדי להפיל את מאהבה במלכודת. סרטו הארוך השני של רובר ברסון הוא עיבוד לאפיזודה מתוך "ז'אק הפאטליסט ואדונו" של דידרו, לה כתב את הדיאלוגים ז'אן קוקטו. סרטו "הקלאסי" ביותר של ברסון הוא כמו קומדיה של לוביטש, בלי ההומור והאירוניה,  וכבר כאן ניכרים התמציתיות והדיוק שיאפיינו את את יצירותיו הבאות. "אני אוהב את 'הגברות מיער בולון', את הדרך בה ברסון בונה את הסצינות המרכזיות בהראותו רק את תוצאות הדברים (לא את הסיבות). מה שנפלא בסרט הוא הדרך בה ממקם ברסון את הדמויות ביחס לסביבתם. למריה קזארס נוכחות יוצאת דופן וסצינות אחדות בהשתתפותה הן בלתי נשכחות" (מיכלאנג'לו אנטוניוני).