חמישי | 25.04.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
16:00
5pm
6pm
18:00
18:15
8pm
9pm
21:00
סגור
לתכנית החודשית
חפרפר
63 דקות

חפרפר

63 דקות | ללא דיאלוג

לרגל 100 שנים להולדתו של זדנייק מילר

הקרנה מיוחדת של אסופת קצרים. בכורה ישראלית על מסך הקולנוע. ללא דיאלוג.

זדנייק מילר: חפרפר (Krtek)

הרעיון להשתמש בחפרפרת עלה בדעתו, כך מספרים, בעת טיול, אחרי שדרך על תלולית קטנה. הוא בחר בחפרפרת גם מפני שאולפני דיסני טרם השתמשו בה. עבודה רבה הושקעה בהאנשת הדמות, שכן באיורים שמצא מילר בספרות המקצועית נראתה לו החיה מכוערת למדי ורחוקה מאוד מדמות גיבור שובת לב. במהלך העיבודים הוא זנח את מוטיב החולצה, וחפרפר בא לעולם עם אוברול. העבודה על הסרט ארכה לא פחות משנתיים תמימות, אך התוצאה הייתה שווה את כל המאמצים. "איך קיבל חפרפר את מכנסיו" זכה להצלחה אדירה, ובפסטיבל סרטי הילדים בוונציה הוא קטף את הפרס הראשון. בחלוף השנים נוצרו למעלה מחמישים סרטים בכיכובו של חפרפר, חלקם בידי חברות טלוויזיה גרמניות. על סדרות הטלוויזיה עמל זדנייק מילר אפילו 18 שעות מדי יום. הוא יצר פלא ששמו נודע בעולם כולו. 

הדמויות בסרטים אלה מקוריות וחמודות ביותר, הן מתמודדות עם העולם תמיד בהומור ומבלי להזעיף פנים; אך להצלחה הפנומנלית תרמה גם העובדה שחפרפר אינו מדבר (מלבד בסרט הראשון). הוא וחבריו רק משמיעים קולות בעלי משמעות, שמקורם למעשה בהקלטת בנותיו הקטנות של היוצר. עלילת הסרטים מתקדמת רק בציור ובהבעות פנים המובנות לכל ילד. במהלך שנות החמישים, שבהן עיצב מילר את גיבורו, עבר חפרפר שני שינויים: נמחק לו הזנב וקוצר לו החוטם, כדי לגרום לו להיראות צעיר יותר. מילר לא הספיק לכתוב תסריט לכל הסרטים, ואלה נכתבו אפוא על ידי הסופרים המוכרים האנה דוסקוצ'ילובה ואיוון קלימה.


חפרפר והמכונית:

יום אחד מגלה חפרפר להפתעתו שמכונות גדולות ורועשות נעות סביב התלולית שלו, ושאפילו מובילים בהן כלבים ואווזים. מיד משתוקק גם הוא למכונה כזו. 

 

חפרפר והרקטה:

חפרפר מוצא רקטה בגן השעשועים והוא יוצא עמה למסע הרפתקאות. חפרפר באמת הגיע בסוף לחלל, בדמות קמע על סיפונה של מעבורת החלל אנדוור, במסעה האחרון אל הקוסמוס באפריל 2011.

 

חפרפר והמסטיק:

חפרפר מתרגז על הבלגן שהותירו אחריהם באחו בני האדם, אך עד מהרה מושך את תשומת לבו דבר-מה לא מוכר: מסטיק. הוא מתוק, אבל בעיקר נורא דביק! 

 

חפרפר והסוכריה-על-מקל:

גם הפעם מתוודע חפרפר לדבר שטרם נתקל בו: סוכריה על מקל. רק בסוף הוא מבין למה משמש אותו חפץ מוזר, ושאין מדובר לא במחבט זבובים, לא בתמרור ולא בכף.

 

חפרפר הגנן:

חפרפר מנסה לסתום חור בצינור. כשקופצת ממנו צפרדע, נקרע הצינור, המים מפסיקים לזרום והפרחים מתחילים להתייבש. על כן עולה בדעתו של חפרפר לחפור סביבם נחל, שיוכל לספק להם מים.

 

חפרפר והשמשייה:

הרבה דברים מעניינים את חפרפר במזבלה, אך יותר מכל מרתקת אותו השמשייה הגדולה שיכולים להיות לה שימושים רבים. בסופו של דבר הוא עורך תחתיה סעודת אבטיחים לכל חבריו החיות. אחר כך מתמודדים כולם ביחד עם הבחור העצבני שממנו גנב חפרפר את האבטיח.

 

חפרפר והקיפוד:

חפרפר והעכבר מצילים קיפוד שמישהו הביא בכלוב לבית הספר. הם מוצאים אותו בין החיות המפוחלצות ובדרך גם נמלטים מחתול.