שישי | 26.04.24

שעה פריטים
All day
 
6pm
8pm
20:30
9pm
סגור
לתכנית החודשית

שבוע קולנוע מקסיקני

כחלק מחגיגות לציון 70 שנה ליחסים דיפלומטיים בין מקסיקו לישראל, יתקיים בסינמטק תל אביב שבוע קולנוע מקסיקני, באדיבות שגרירות מקסיקו בישראל. התוכנית כוללת חמישה סרטים עכשוויים של יוצרי קולנוע מקסיקנים המציגים את הגיוון של החברה והתרבות המקסיקנית, בדגש על האיזון בין מסורת למודרניות, על החוויה התוססת של החברה הילידית והפרספקטיבה הייחודית של הקהילה היהודית במקסיקו.

ליאונה

בימוי: יצחק שרם
| 95 דקות

אריאלה היא אמנית חופשייה ברוחה המתגוררת עם משפחתה בשכונה יהודית במקסיקו סיטי. תחת הלחצים המופעלים עליה למצוא מחזר מתאים היא פוגשת באקראי את איוואן, סופר לא יהודי שמראה לה עולם של אפשרויות מחוץ לחייה המוגנים.

ילדות טובות

בימוי: אלחנדרה מרקס אביה
| 93 דקות

1982, מקסיקו שרויה במשבר כלכלי עמוק, וסדקים ראשונים מופיעים בעולמם המטופח של סופיה ובעלה פרננדו. בני הזוג הם חלק מחוג נוצץ ובעל הון, אבל בהדרגה העטיפה נעלמת והזוגיות עומדת למבחן. "ילדות טובות" הוא סרט אלגנטי המתמקד באירוניה ובהומור הרגע שבו האידיליה נגמרת ורגעי הקסם מתפוגגים.

הדמדומים של אסמרלדה

בימוי: אהקטל גרסיה
| 90 דקות

בעקבות מותו של בעלה והנתק מבנה המתגורר בארה"ב, אסמרלדה מאבדת עניין בחיים. הרצון לחיות מתעורר מחדש כשלחייה נכנס חזרזיר בזכות תצוגת משחק מרגשת ועוצמתית של השחקנית הוותיקה קונספסיון מארקז, התוצאה היא יצירה אנושית ונוגעת ללב.

קיץ לבן

בימוי: רודריגו רואיז פטרסון
| 85 דקות

כאשר אמו של רודריגו מוצאת בן זוג חדש, חייו של הנער מתהפכים. עד עכשיו היו לו יחסים קרובים עם אמו, קרובים מדי אפילו. אבל כניסתו של הגבר החדש לחייהם שולחת אותו למסע סוער. זוהי מלודרמה משפחתית דחוסה שנהנית ממשחקם המדויק של שלושת השחקנים הראשיים.

קשרים ושורשים

בימוי: אנחלס קרוז
| 91 דקות

סרט הביכורים של הבמאית אנחלס קרוז מתרחש בקהילה כפרית מרוחקת בהרים של מקסיקו. שלושה סיפורים של שלוש נשים החוזרות אל הקהילה מסיבות שונות. הסרט משלב בין אמונות ומסורות מקומיות עם המציאות האורבנית המודרנית ומצטבר לכדי דיוקן מרתק של מקסיקו הכפרית שעדיין תקועה בעבר.