חמישי | 18.04.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
16:00
6pm
8pm
9pm
21:00
סגור
לתכנית החודשית

שבוע קולנוע ברזילאי

יש לי את העונג להציג את פסטיבל הקולנוע הברזילאי בישראל שמתקיים בסינמטקים של תל-אביב, חיפה וירושלים. יוקרנו 7 סרטים חדשים אשר מציגים ז’אנרים שונים ודרכים שונות המייצגות את ברזיל.

יוזמה זאת מראה את שיתוף הפעולה האדיר בין שתי מדינותינו, במיוחד בתחום התרבות. יש עניין גדל ותמידי בישראל בתרבות הברזילאית וזהו כבוד גדול להציג את סרטים אלו לקהל הישראלי.

אירוע זה הוא פסטיבל הסרטים הברזילאי החשוב ביותר במזרח התיכון ואני בטוח שהוא יתרום רבות לידידות ארוכת השנים בינינו. אני רוצה להודות לסינמטקים של תל-אביב, חיפה וירושלים ולהביע הוקרת תודה לקהל הישראלי אשר תמיד הביע עניין בתרבותינו.

פאולו סזר מאירה דה ואסקונצ’לוס

שגריר ברזיל

אירוע פתיחה

בנוכחות מפיקות הסרט

ז’ואו, המאסטרו

בימוי: מאורו לימה
| 117 דקות

סיפורו האמיתי של המוסיקאי המפורסם ז’ואו קרלוס מרטינס שעבר ילדות קשה כילד עם בעיות בריאותיות. יום אחד, הפסנתר נכנס לחייו ובמהלך השנים הופך לאחת מההבטחות הגדולות במוזיקה הקלאסית העולמית. ביוגרפיה מוסיקלית, שמתבוננת באהדה בפסנתרן המחונן, מילדותו הקשה ועד לרגעי השיא.

שתי אירנות

בימוי: פאביו מאירה
| 89 דקות

בקיץ החם של עיירה קטנה בברזיל של שנות השמונים, אירנה בת ה־13 מגלה שבעיירה יש עוד ילדה שקוראים לה אירנה, בגיל שלה. השתיים מתחברות ומבלות ביחד. כשהן מדברות על האבות שלהן, הן מגלות שיש לנו הרבה יותר מדי מן המשותף. 

לאהוב

בימוי: גוסטבו פיצי
| 95 דקות

אירנה חיה עם בעלה קלאוס וארבעת ילדיהם בפרברי ריו דה ז’נרו. יש לה רק כמה ימים להתרגל לעובדה שבנה הבכור עומד לעזוב את הבית מוקדם מהצפוי בזכות מלגת ספורט שקיבל בגרמניה. סביב ציר העלילה הזה מגיש גוסטבו פיצי דרמה אנושית כובשת וחמה. 

אליס

בימוי: הוגו פראטה
| 110 דקות

אליס רגינה נולדה בפורטו אלגרה, ובגיל מוקדם כבר היתה לילדת פלא שזכתה בתחרויות מקומיות. כשהגיעה לריו דה ז’נרו באמצע שנות השישים הפכו שיריה ללהיטים שקבעו שיאים במצעדי המכירות ויחד עם גל גוסטה, אנטוניו קרלוס ז’ובים ואחרים היתה חלק מפריצת הטרופיקליסמו, שהפך את המוסיקה הברזיליאית ללהיט בכל העולם. 

בינגו: מלך הבקרים

בימוי: דניאל רזנדה
| 113 דקות

אוגוסטו שואף להיות כוכב. אחרי שהוא נכנס לתפקיד “בינגו”, הוא הופך את התוכנית ללהיט. אך סעיף בחוזה שלו מונע ממנו לחשוף את זהותו האמיתית, והשאיפה שלו להכרה והצלחה מובילה אותו להתדרדרות. דרמה קומית שנהנית מהופעה כובשת ופרועה של ולדימיר בריכטה בתפקיד הראשי. 

כמו ההורים שלנו

בימוי: לאיס בודנצקי
| 102 דקות

כאשר אימה מגלה לה סוד משפחתי, חייה רוזה של נקלעים לסערה ומזמנים לה מסע בלתי צפוי. מריה ריביירו בתפקיד הראשי מצליחה להגיש דמות מורכבת והאופן שבו היא מעצבת את הדמות הזו בשילוב של עוצמה ורכות הן שמעניקות לסרט את ליבו הרגשי.

ואזנטה

בימוי: דניאלה תומאס
| 116 דקות

השנה היא 1821 ואנטוניו שב הביתה עם עדר של עבדים ובקר. בחווה רחבת הידיים הוא מגלה שאשתו מתה במהלך הלידה. אנטוניו נושא את אחייניתה של אשתו, ילדה בת 12, אבל חסר מנוחה מכדי להשאר באחוזה, וביאטריש נותרת לבד למצוא את מקומה בחברה אלימה וגזענית.