שישי | 20.09.24

סגור
לתכנית החודשית

שבוע קולנוע אירי 2022

שגרירות אירלנד גאה להציג, שוב, מבחר  מהמיטב של הקולנוע האירי החדש.

למעט אחד ("מפלצת") המתרחש בתוקפת הרעב הגדול באמצע המאה ה-19 באירלנד, כולם מתרחשים בימים אלה. הסרטים מספקים מבט מגוון, מ בדר ומרגש על החיים באירלנד, ולא רק באירלנד. "מותו של רודף השמלות" שמלווה בפסקול שיריו של לאונרד כהן, מספר את סיפורו של סמואל או'שיי (בגילומו של גבריאל בירן), פרופסור המתגורר בקנדה ושחווה הזיות מעניינות ומנהל שיחות נפש עם אביו המנוח יליד אירלנד. "את מי אנחנו אוהבים" הוא סיפור התבגרות והתגבשות הזהות האישית של נערה, ואילו "גאולה של נוכל" הינו קומדיה שחורה על הבן האובד שחוזר לעיירת הולדתו כדי למצוא גאולה לחטאיו. כמו "מפלצת" גם "סופה" הוא דובר אירית (ולא אנגלית) ומראה את הנופים הפראיים של חופי אירלנד, בנוסף לפיתולי עלילה מפתיעים ומעניינים.

אנחנו מקווים שתהנו מהסרטים ומחכים לתגובותיכם בטוויטר Twitter @EmbassyTLV

ג'יימס או'שיי, נספח התרבות, שגרירות אירלנד

סופה

בימוי: דמיאן מק'קאן
| 95 דקות

מפיק טלוויזיה מצליח חוזר לביתו באי מרוחק ומגלה שמשפחתו נעלמה. בייאושו הוא מבקש עזרה משוטרת לשעבר המתגוררת במקום ומתארגנת משלחת חיפוש. עם פיתולי העלילה הזריזים מציעים מבוך בלשי מסקרן יחד עם הופעה כבירה של בריד ברנאן, שמציפה את הסרט בנוכחות חד פעמית, התוצאה היא יצירה מסעירה. 

מפלצת

בימוי: טום סאליבן
| 90 דקות

ערב הרעב הגדול של 1845 קולמן שרקי מתפרנס בקושי מדייג. אחרי שהוא מואשם ברצח של בעל אדמה אנגלי, הוא נאלץ להתחבא במערה באי מרוחק. פגישה עם צעירה חולנית נותנת לו סיבה לחיות. יצירת ביכורים שמצליחה עם תסריט אפקטיבי ותסריט צנוע ליצור אווירה חד פעמית.

מותו של רודף השמלות

בימוי: מתיו ביסונט
| 100 דקות

פרופסור לספרות, שמתחיל "לראות דברים", פורש לכפר אירלנדי שם הוא פוגש צעירה שתשנה את נקודת מבטו על החיים. עם פסקול של לאונרד כהן, עם הופעה משובחת של גבריאל ביירן ותסריט מצודד לב – יצר מתיו ביסונט דרמדיה שמתבוננת בחמלה על הנפש הגברית.

גאולה של נוכל

בימוי: פיליפ דוהרטי
| 95 דקות

ג'ימי הפרוע חוזר לעיירת ילדותו כדי להשלים עם אביו הגוסס. להפתעתו הוא מגלה כי אביו ביקש להיקבר ביום ללא גשם, אלא שהגשם פשוט לא מפסיק לרדת וג'ימי יוצא למסע אקזיסטנציאליסטי כדי לכפר על מעשיו... בעזרת הומור שחור והופעה כבירה של ארון מונהן הסרט משרטט את חיי העיירה הקטנה והקלאוסטרופובית. 

את מי אנחנו אוהבים

בימוי: גרהם קנטוול
| 92 דקות

קיץ הוא זמן לאהבה ראשונה ולתקוות לעתיד, אבל מסדרונות בית הספר זה כבר מקום אחר לגמרי. כדי לשרוד בחיי בית הספר הבוגדניים לילי וחברה הטוב סיימון מנווטים בין מניפולציות חברתיות שבאות אוף ואונליין. זהו סרט נעורים מודרני – צבעוני, זריז, עם שימוש בכל סממני התקופה – ונועז עם הופעות אנרגטיות של צוות השחקנים הצעיר.