ראשון | 08.09.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
16:00
6pm
18:00
8pm
20:15
סגור
לתכנית החודשית

צ’ינמה איטליה: מחווה לאניו מוריקונה

מחווה למלחין הדגול עם סרטים שהלחין ותיעודיים על הבמאים איתם עבד

אניו

בימוי: ג'וזפה טורנאטורה
| 157 דקות

לאניו מוריקונה היה חוש זהב ליצור פסקולים זכורים ורבי השפעה. ג'וזפה טורנאטורה ראיין למעלה משבעים יוצרי קולנוע ומוזיקאים - מוונג קאר וואי, דרך קוונטין טרנטינו ועד לברוס ספרינגסטין - על חייו ויצירתו של מוריקונה. התוצאה הוא דיוקן עשיר ומפורט שנותן הצצה לאחד מגדולי היוצרים בתולדות הקולנוע.

ג'אנגו וג'אנגו

בימוי: סטיב דלה קאסה, לוקה ריאה
| 80 דקות

בסרט מסביר קוונטין טרנטינו מדוע סרג'יו קורבוצ'י הוא "הבמאי השני הטוב ביותר של מערבונים איטלקיים" ומסיבה זו בחר לעשות את "ג'אגנו ללא מעצורים" בהשראת סרט של קורבוצ'י משנות ה-60. כך, בשילוב חומרי ארכיון ועדויות אנו זוכים להכיר את קרבוצ'י, את התנופה שהכניס לז'אנר מערבוני הספגטי וההצלחה לה זכה.

הדממה הגדולה

בימוי: סרג'יו קורבוצ'י
| 105 דקות

1898. ציידי ראשים בהנהגת לוקו רודפים אחרי פושעים שמסתתרים בהרים המושלגים של יוטה. כאשר בעלה של פולין נרצח על ידי לוקו, היא שוכרת אקדוחן שינקום את מותו. "הדממה הגדולה" הוא אולי סרטו הגדול של קרבוצ'י - מערבון נטול סנטימנטים, שמבקרים מוצאים בו מסרים חתרניים בשיאה של תקופה פוליטית סוערת.

סרג'יו לאונה – האיטלקי שהמציא את אמריקה

בימוי: פרנצ'סקו ציפל
| 107 דקות

סרג'יו לאונה הוא אחת האגדות של הקולנוע שהצליח, בזכות כשרון עצום, להמציא מחדש את ז'אנר המערבון. זהו דיוקן נדיב, שנעשה בשיתוף פעולה מצד משפחתו, בו גדולי היוצרים של ימינו מתארים את ההשפעה שהיתה ללאונה ובשילוב עם שפע של קטעי ארכיון, התוצאה היא סרט תיעודי מהנה ומחכים שראוי לתשומת לב.

הטוב הרע והמכוער

בימוי: סרג'יו ליאונה
| 179 דקות

שלושה גברים מחפשים בתוך התופת של מלחמת האזרחים האמריקנית אחר מטמון חבוי. סרג'יו ליאונה בונה כאן את אחד משיאי ז'אנר "מערבוני הספגטי" והמערבונים בכלל. הוא משלב סצינות אקשן ואלימות עם סיפורים אנושיים קטנים ורגישים, והתוצאה היא יצירת מופת שהזמן לא יכול לה.

ימים ברקיע

בימוי: טרנס מאליק
| 94 דקות

טקסס 1916. לינדה הקטנה עזבה את שיקגו עם אחיה ביל ואהובתו אבי. הם מוצאים עבודה זמנית בחווה מקומית. כאשר ביל מבין כי בעל החווה עומד למות, הוא מעודד את אבי להנשא לו... סרטו השני של טרנס מאליק הוא אחד ממשלי האהבה הגדולים של הקולנוע – דרמה פיוטית שיופיה נובע המבט הישיר בטבע האנושי ומהאופן שבו לוכדת המצלמה את הנופים ומעניקה לסרט את איכויותיו הליריות.