חמישי | 18.04.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
6pm
8pm
9pm
21:00
סגור
לתכנית החודשית

צ'ינמה איטליה 2022

התוכנית מזמנת לקהל מפגש עם כמה מבחירי הבמאים האיטלקים המוכרים היטב לקהל הישראלי, נאני מורטי, פאולו ג'נובזה ומריו בלוקיו הם הבולטים שביניהם. לצידם סרטים של במאים מבטיחים העושים את צעדיהם הראשונים בקולנוע האיטלקי.

עלילות הסרטים ייקחו את הקהל למסע גיאוגרפי ומסע בזמן. לתיאטרון הנפוליטני של תחילת המאה העשרים, לרומא בימי הכיבוש הגרמני, לדרום האיטלקי שטרם התפתח ב1975, לחנות ספרים בפריז, לבית כלא נטוש, ולוונציה המתמודדת עם התיירות הגלובלית.

צפייה מהנה

רוני פלוס ודני מוג'ה, מנהלים אמנותיים

שלוש קומות

בימוי: נאני מורטי
| 119 דקות

חייהם של דיירי בית אחד משתנים בין לילה בעקבות תאונה שמתרחשת ברחוב השקט בו שוכן הבניין. מרגע התאונה, גורלותיהם מצטלבים והם יאלצו למצוא דרך להתמודד עם חלקם באירועים. נאני מורטי הנערץ מביים דרמה אפקטיבית על פי רומן המפתח של אשכול נבו. 

שלום ונציה

בימוי: אנדראה סגרה
| 100 דקות

ונציה עומדת בפני שינוי, בין אם זו התיירות הגלובלית או מגפת הקורונה, היחסים בין העיר לתושביה השתנו. פייטרו רוצה להמשיך להתפרנס מהדיג המסורתי של הלאגונה הוונציאנית, אבל אחיו בטוח שהעתיד הוא דווקא בתיירות היוקרה שתחזור לעיר. ההתנגשות ביניהם סוחפת את המשפחה כולה.

גיבורי על מהחיים

בימוי: פאולו ג'נובזה
| 120 דקות

אנה אומנית פמיניסטית ואימפולסיבית ומרקו הוא מורה לפיסיקה הבטוח שלכל תופעה יש הסבר. מה מחזיק אותם יחד ואלו כוחות-על נדרשים לשמירה על זוגיות לאורך חיים מלאי סודות ושקרים? מהבמאי של "זרים מושלמים" האהוב מגיעה דרמה קומית על זוגיות וגיבורי העל האמיתיים של החיים.

הכלוב שבפנים

בימוי: ליאונרדו די קוסטנצו
| 117 דקות

בית כלא עומד בפני סגירה. עד שפינוי האסירים יושלם, המקום מתנהל כמו אי בודד וככל שהזמן נוקף המתח מפני האפשרות שהאסירים יתקוממו וינסו להימלט עולה. משני צידי המתרס עומדים גאטנו הסוהר הראשי ולג'ויה המאפיונר הוותיק. "הכלוב שבפנים" הוא דרמה רגישה על גבריות לכודה. 

חנות ספרים בפריז

בימוי: סרג'יו קסטליטו
| 84 דקות

וינצ'נזו האיטלקי הוא בעל חנות ספרים אלגנטית בפריז ובה בעת מטפל בבתו המשותקת. כאשר מתפרצת אל החנות יולנד, חיננית וסוערת, משתדל וינצ'נזו לשמור על קור הרוח שלו. ע"פ תסריט מאת אטורה סקולה, עם אנסמבל מרשים ועם סגנון מלוטש, מביים קסטליטו דרמה שמכוונת הישר אל הלב.

אנחנו עדיין מדברים

בימוי: פופי אוואטי
| 100 דקות

אחרי שאשתו מזה 65 שנה הולכת לעולמה, נינו נותר בודד והמום. כדי לעודדו בתם מגייסת סופר צללים שילכוד בכתב את סיפורם. הבמאי הוותיק פופי אוואטי עוסק במתח שבין מסורת למודרניות ובאבל על האהבה שמתה וצולל למימד הרגשי של האובדן ללא כניעה לקיטש סנטימנטלי.

פריקס אאוט

בימוי: גבריאלה מאינטי
| 141 דקות

רומא 1943: מתילדה, צ'נצ'ו, פולוויו ומריו משתתפים בקרקס של ישראל היהודי ומרגישים כמו משפחה. כשישראל נעלם באופן מיסתורי, אולי במנוסה אולי כי נפל בשבי הנאצים, ארבעת "המופלאים" נותרים לבדם בעיר הכבושה. אבל מישהו צד אותם בעינו והוא רוקם תכנית שעשויה לשנות את גורלם... ואת מהלך ההיסטוריה. 

אמא של הים

בימוי: ג'וזפה בוניטו
| 114 דקות

נערה בת 13 עוברת לגור בבית חדש שם תכיר לראשונה את משפחתה הביולוגית ואת אחותה אדריאנה ותתרגל לחיים של עוני חומרי ומוסרי. ג'וזפה בוניטו מתרגם למסך את אווירת שנות ה-70, את המתחים החברתיים והמגדריים והאופן שבו הם מעצבים את החברה האיטלקית ואת נפשה של הגיבורה. 

מרקס יכול לחכות

בימוי: מרקו בלוקיו
| 100 דקות

הבמאי הוותיק מרקו בלוקיו מגיש יצירה תיעודית ואינטימית – דיוקן של קמילו, אחיו התאום, שהתאבד ב-1968. ככל שבלוקיו מספר את הסיפור הזה, כך מתברר עד כמה הפצע ותחושת האשם מלווה אותו כל חייו וחדרה אל יצירתו. התוצאה היא מבט אל הצל שליווה את חייו ועיצב את הקריירה שלו. 

צוחק, מי שצוחק אחרון

בימוי: מריו מרטונה
| 132 דקות

כאשר אדוארדו סקרפטה, גדול המחזאים הנפוליטנים בסוף המאה ה-19, יוצר פארודיה על מחזה של בן תקופתו הוא נקלע לסכסוך משפטי שגורם לו לבחון מחדש את חייו. טוני סרווילו במפגן טור דה פורס של משחק נע על קשת של רגשות שזיכתה אותו בפרס השחקן בפסטיבל ונציה 2021.

קיארה

בימוי: ג'ונאס קרפיניאנו
| 121 דקות

זוכה הפרס הראשון במסגרת "שבועיים של במאים" בפסטיבל קאן 2021. ג'וליה חוגגת את יום הולדתה ה-18 עם בני משפחתה, וביניהם אחותה הצעירה קיארה. המאורע משמח ומלכד, אך האידיליה מקבלת תפנית חדה למחרת עם היעלמותו של האב. עקבותיו אובדים, וקיארה לא מוכנה לשקוט עד שתבין מה עלה בגורלו. כשהאמת תלך ותתבהר, היא תיאלץ לקבל החלטות הרות גורל.