סגור
לתכנית החודשית

פרסי אופיר 2023: המועמדים לסרט הטוב ביותר

ההקרנה בנוכחות הבמאי דני רוזנברג

החייל הנעלם

בימוי: דני רוזנברג
| 105 דקות

שלומי, חייל בן 18, עורק משדה הקרב בעזה ויוצא למסע בחזרה לביתו. תוכנית העריקה מסתבכת כאשר מתגלה לשלומי כי מפקדי הצבא משוכנעים כי הוא נחטף בסערת הקרב. זהו מסע טרגי קומי המתרחש תחת חום כבד ונע על פני יממה ברחובות תל אביב בין תקווה לאימה, בין רומנטיקה לחלום בלהות.

ההקרנה בנוכחות הבמאי אדר שפרן

לרוץ על החול

בימוי: אדר שפרן
| 104 דקות

אומארי, פליט אריתראי המיועד לגירוש מישראל, מצליח ברגע האחרון לברוח בנתב"ג ומוצא את עצמו באולם מקבלי הפנים כשלפתע אוהדי מכבי נתניה תופסים אותו ובטוחים שהוא שחקן החיזוק הניגרי שאמור לנחות באותו יום. בין לילה, אומארי הופך מפליט לכוכב גדול. הוא לא יודע לשחק כדורגל בכלל, אבל בזכות החוכמה שלו והיכולת להתחבר ולרגש, הוא יצליח לשרוד, לעזור לקבוצה ואפילו למצוא אהבה. 

ההקרנה בנוכחות הבמאי בני פרדמן

בית

בימוי: בני פרדמן
| 111 דקות

צעיר חרדי שזה עתה התחתן, חולם לפתוח חנות מחשבים בשכונה חרדית בירושלים. עד מהרה הופך חלומו למאבק מתמשך מול הממסד החרדי בשכונה, הרואה בו ובחנותו איום קיומי. המאבק הופך לאלים, מעמיד למבחן הרבה גורל את יחסיו עם רעייתו ומשפחתה ומטלטל את עולמו של הגיבור שחווה על בשרו את מחיר הבחירה. מבוסס על סיפור אמיתי.

הקרנה בנוכחות הבמאית איילת מנחמי והיוצרת אלינור סלע. הקרנת טרום בכורה הפתוחה למנויים

שבע ברכות

בימוי: איילת מנחמי
| 108 דקות

40 שנה לאחר שאמה, ברוכת הילדים, נתנה את מארי בת השנתיים לאחותה העקרה, מארי חוזרת לחיק המשפחה כדי לחגוג את חתונתה. המשפחה הנרגשת נערכת למנהג "שבע ברכות", אבל מארי באה לפתוח את הפצע. בין טעמים משכרים מתגלים סודות ושקרים והשבוע הופך לקומדיה עצובה על מחילה והחמצה.

הפילגש

בימוי: מעיין ריף
| 83 דקות

דרמה קומית שחורה המגוללת את סיפורה של אלה, בת 34, מלבישה בתיאטרון ופילגשו של מחזאי ההצגה, שמת במפתיע. על רקע ההכנות לפרמיירה והלחץ הגובר מצד ההפקה, אלה מתעקשת לפקוד את השבעה ונחשפת לעולם שעד כה היה חסום בפניה. העניינים מסתבכים כשהיא פוגשת את אחיו, אמו ואשתו של אהובה, ומתקרבת אליהם יותר מדי.