שבת | 27.07.24

פריטים
 
סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל סרטי הנשים הבינלאומי בירושלים 2023

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי הנשים  חוזר בפעם הרביעית! 
 
אז מה יהיה לנו השנה?

מעל 60 סרטים חדשים מפה ומשם, מהארץ ומהעולם שנוצרו כולם כמובן על ידי נשים. //  סרט הפתיחה: 'אלף ואחד' הזוכה הגדול של פסטיבל סאנדאנס // הקרנות חינמיות בשכונות ובמלונות של קהילות המפונים // מחווה ל"פסטיבל קולנוע דרום" של במאיות מהעוטף//"תחרות "קצרות" עם פרס ראשון שווה במיוחד של 140,000₪ // "א קיצער" - הקרנות בכורה חגיגיות לסרטים של יוצרות חרדיות // ארוע הקרנה במזקקה של הסרט זוכה הפרסים "ענבל פרלמוטר-אם זה נגמר."

 

התכנית מתקיימת בסינמטק וברחבי העיר > לאתר הפסטיבל>>>

אירוע פתיחה

אלף ואחד

בימוי: איי. וי. רוקוול
| 117 דקות

סרט הביכורים של איי. וי. רוקוול זכה בפרס הגדול בפסטיבל סאנדנס האחרון – ובצדק רב. הסרט עוקב אחר אשה שחורה מהארלם שחוטפת את בנה משירותי הרווחה ומתחילה לגדל אותו לבדה. הדרמה הזו מתחילה בשנות ה-90 ומלווה את האם והילד במשך שלושה עשורים. התוצאה היא דיוקן אינטימי של משפחה אחת ובה בעת אפוס על עיר שלמה.

When It Melts

בימוי: וירלה בטן
| 111 דקות

שנים רבות אחרי קיץ חם מאוד שיצא משליטה, אווה חוזרת לכפר שגדלה בו עם בלוק של קרח בתא המטען של הרכב שלה. בחורף הקשה הזה היא מתעמתת עם עברה ועם אלה ששינו את חייה.

אקיצער 2023

בכורה חגיגית לסרטיהן של ארבע יוצרות חרדיות, בוגרות המחזור השני של חממת א קיצער מטעם הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה: בעלות ברית (דסי קרויזר) | פתחי לי אחותי (חני אייזנשטיין) | תמר (פייגי קוזלובסקי) | דבורה (אלקי הרשברג)

ריאליטי

בימוי: טינה סאטר
| 83 דקות

שבת אחר הצהריים, יוני 2017. ריאליטי וינר מגיעה הביתה ומגלה שני סוכני FBI עם צו חיפוש. השיחה מתגלגלת, פרטים נחשפים, וכך מתפוצצת לה אחת הפרשות המטרידות והחידתיות ביותר באמריקה של עידן טראמפ. השחקנית סידני סוויני ("הלוטוס הלבן") מככבת במותחן אפקטיבי ומפתיע המשרטט דיוקן של מילניאלית אמריקאית.

הוקרה למיכל בת אדם
הקרנה בנוכחות הבמאית מיכל בת־אדם

הילה

בימוי: מיכל בת אדם
| 105 דקות

הילה אמה החד-הורית של נעמי בת ה-7 מגלה ששאול, אבי בתה, חזר לארץ. שאול לא יודע שהוא אבא של נעמי ולא מודע לקיומה. הילה שעדיין מאוהבת בשאול מנסה לדבר איתו אבל הוא מתחמק ממנה. כשליבה של הילה נפתח אל גבר אחר היא נתקפת חרדה שמא תאבד את שאול לתמיד.

The Permanent Picture

בימוי: לאורה פרס
| 94 דקות

בעיירה כפרית בדרום ספרד, אנטוניה, נערה מתבגרת, אמא טרייה, נעלמת ומשאירה את תינוקה מאחור. 50 שנה מאוחר יותר בצפון ספרד, כרמן, מנהלת ליהוק מופנמת, מחפשת אנשים לחלוק את חוויותיהם כשהם מגיעים לעיר חדשה. בחיפושיה תפגוש כרמן את אנטוניה, אישה אימפולסיבית שתחדור לבדידותה.

בכורה

הקרנה בנוכחות היוצרות

עד שתחזור

בימוי: שרי תורג׳מן
| 95 דקות

סרט דרמה, המתרחש בים, עוקב אחר מאיה (16), שבורחת מהבית על סירת המפרש המשפחתית במטרה להגיע מחיפה לקפריסין ולמצוא את אביה. לאחר שהתוכנית שלה משתבשת, עליה להחליט עד כמה רחוק היא מוכנה להגיע, כדי להחזיר הביתה את האדם שהיא הכי אוהבת.

מחנה קיץ לתיאטרון

בימוי: מולי גורדון, ניק ליברמן
| 92 דקות

הקיץ מתחיל ומיטב כשרונות צעירים בשלל גילאים מתאספים מכל פינה של ארה"ב כדי להשתתף במחנה קיץ בצפון מדינת ניו יורק שכל כולו מוקדש לתיאטרון. צוות שחקנים קומי מנצח, יצירתיות חסרת גבולות, דמויות מטורפות ושפע סיטואציות אבסורדיות, סוחטים מקהל צחוק מתגלגל. את מחנה הקיץ הזה לא תרצו להפסיד.

תחרות סרטי סטודנטיות - תכנית 1

סרטי גמר של סטודנטיות מבתי הספר לקולנוע בארץ. הסרטים: זה עניין של שעות או ימים (אפרת ליפשיץ), אנחנו צריכים לדבר (טל קומאי), צהלה (יסמין שפט)

תחרות סרטים קצרים עצמאים - תכנית 1

מיטב הסרטים העצמאיים שנעשו בשנה האחרונה על ידי במאיות: פסק זמן (ריטה ברודיאנסקי), צו הרחקה (טל גרניט, שרון מימון), הרחבה שלפני המוזיאון (נועה בן שלום, נעה עמיאל לביא), מים עומדים (ציביה ברקאי יעקב), פחזניות (חיה מושייב), נורית (סוהיני טל)

תחרות סרטי סטודנטיות - תכנית 2

סרטי גמר של סטודנטיות מבתי הספר לקולנוע בארץ: הדף (הילה סלומון, נועם סובוביץ), קמפינג בחצר (מור חנאי), שמעי קלמי (זוהר אוריין כהן), מניאקים (מאי רש)

תחרות סרטים קצרים עצמאים - תכנית 2

מיטב הסרטים העצמאיים שנעשו בשנה האחרונה על ידי במאיות: סלמה (סוהילה גטאס), יפהפיה ומוארת (רונה סגל), מכתב פרידה (אלקי הרשברג), בריס (תמר קיי, נחמן פיקובסקי), מכת שמש (לירז ברוש), מכתב לחזיר (טל קנטור)

תחרות סרטי סטודנטיות - תכנית 3

סרטי גמר של סטודנטיות מבתי הספר לקולנוע בארץ: עונת הארטישוק (אורנה רוטנברג), ילדה מס’ 60427 (שולמית ליפשיץ), פיות (שירה ירמיהו), להציל את חציל (שובל צ’יפרוט)

תחרות סרטים קצרים עצמאים - תכנית 3

מיטב הסרטים העצמאיים שנעשו בשנה האחרונה על ידי במאיות: החיות הרעות שלך (עמית כהן, עידו שפירא), מחצבה (הילה רויזנמן), אלמנה ויתום (ויקי כהן), זרה (אפרת רסנר שפע), בתולת שפתיים (שימרית אילדיס)

בלאקבירד בלאקבירד בלאקברי

בימוי: אלנה נאווריאני
| 110 דקות

אטרו בת ה-48 התרגלה לחיות לבד, כשהיא פוצחת ברומן עם נהג ההובלות שמספק סחורה למכולת שלה. המפגשים החפוזים הופכים למשהו רציני, ואטרו צריך להחליט אם לשמור על העצמאות שלה או ללכת על זה. ״בלאקבירד״ הוא דרמה קטנה ויפה על רומן באמצע החיים שמוצגת בגישה קולנועית משוחררת.