סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל הקולנוע ירושלים 2021: הנבחרת

טלה

בימוי: ולדימיר יוהאנסון
| 106 דקות
מריה ואינגבר מתגוררים בחוות כבשים פסטורלית באיסלנד. באחד הלילות הם מופתעים לגלות המלטה יוצאת דופן של אחת הכבשים – ומחליטים לגדל את הגור המסתורי.  אך מעל התא המשפחתי יוצא הדופן, בהרים הסובבים את החווה, מרחף איום ממשי. זהו אחד הסרטים הגדולים של 2021. האם זוהי דרמה משפחתית? אימה? מד"ב? כך או כך, התוצאה מטלטלת את הלב והמחשבה.
 

פרה

בימוי: אנדריאה ארנולד
| 93 דקות

סרטה התיעודי של אנדריאה ארנולד ("אמריקן האני") עוקב אחר פרה מספר 1129, הידועה גם בשם לומה. אנו מלווים אותה מרגע המלטת העגל הראשון שלה ובמהלך הפעילות היומיומית ברפת. ראינו כבר לא מעט סרטים תיעודיים על בעלי חיים, אך הבמאית הבריטית מצליחה לייצר כאן משהו אחר – חוויה קולנועית יוצאת דופן, מטרידה ומרגשת עד מאוד.

רופא הלילה

בימוי: אלי וז'מן
| 82 דקות

מיכאל הוא רופא העובד בלילות ברחובות פריז. הוא מסובך מכל עבר: מרשמים אסורים, משולש רומנטי, שותף שקושר אותו אל העולם התחתון. מהלך לילה אחד עליו להחליט איפה הלב שלו נמצא: מהצד הנכון של החוק, של המשפחה, של האהבה. אלי וז'מן מביים ביעילות דרמה הדוקה שעיקר כוחו נובע מהנוכחות המצוינת של ונסן מקיין בתפקיד הראשי.

תפוחים

בימוי: כריסטוס ניקו
| 90 דקות

בעיצומה של מגפה עולמית שגורמת להפרעות בזיכרון, אריס נקלע לתוכנית שיקום ייחודית שנועדה לסייע למטופלים לגבש זהות חדשה. מהלך הטיפול, שאמור לחקוק בו זכרונות חדשים, מוביל אותו לפגוש באנה, שנמצאת במצב דומה לשלו. "תפוחים" עוסק בשאלות של אובדן, זיכרון וזהות בצורה מקורית וחכמה ומצטבר לכדי משל מתוחכם על עידן השעתוק הדיגיטלי.