חמישי | 18.04.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
16:00
6pm
8pm
9pm
21:00
סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל הקולנוע הצרפתי 2021

"אני רוצה לדבר רק על קולנוע, בעצם, למה לנו לדבר על משהו אחר? הרי בקולנוע אנחנו נוגעים בהכל". ז'אן-לוק גודאר

סוף סוף הקולנוע חוזר לתפקיד האמיתי שלו! מה טוב ונעים יותר מלשבת באולם הקולנוע ולצפות בסרט על המסך הגדול. זהו אנחנו כאן! החל מה-20.5 תתקיים בסינמטק המהדורה ה-18 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי, עם מבחר מגוון של סרטים שמעניקים לנו את האפשרות לחלום, להבין, לנדוד ולדמיין עולם טוב וזאת הודות לאנרגיה הדינמית של היצירה.
סרטו החדש של אלברט דופנטל, "שלום ולא להתראות" יפתח את הפסטיבל, ואכן שמו המתגרה נותן תחושה של סוף תקופה ותחילתה של תקופה חדשה. הסרט זכה ב-7 פרסי סזאר ונחל הצלחה גדולה הן מצד המבקרים והן מצד הקהל, זהו סרט ממגנט, מצחיק ומבריק. לכישרון אין גבולות ולכן החלטנו לנעול את הפסטיבל עם "נאום החתונה" השנון ובעל תסריט מבריק ושחקנים נפלאים. הסרט סובב סביב הגיבור הראשי שיש לו דילמות רבות על החיים המוצגות בהומור וברגישות, ושכל אחד מאיתנו יכול להזדהות איתן. נקיים גם מחווה מיוחדת לז'אן-קלוד קארייר עם "יפהפיית היום" של לואיס בונואל בכיכובה של קתרין דנב הבלתי נשכחת. יוצגו מבחר של סרטים חדשים, מסרטי בכורה עד לסרטים של במאים ותיקים תצפו בעולם מיוחד ועשיר  ברגשות.  כשהמסך הקטן מגיע למסך הגדול: אנחנו שמחים להציג מספר פרקים של שתי סדרות נהדרות, פרי שיתוף פעולה יצירתי בין צרפת וישראל: "בטיפול" אדפטציה של אוליביה נקש ואריק טולדנו "ושטח הפקר" של עודד רוסקין.

מאחלים לכם פסטיבל מהנה,

צוות הפסטיבל

שלום ולא להתראות

בימוי: אלבר דופונטל
| 88 דקות

דרמה קומית לא שגרתית על שלושה אנשים הנמצאים בצומת דרכים ויוצאים יחד למסע מטורף, מרהיב ומאתגר. "שלום ולא להתראות" הוא חגיגה קולנועית הקוראת תיגר על חוקי הז'אנר. זוכה 7 פרסי סזאר - כולל הסרט, הבמאי והתסריט הטובים ביותר.

בסינמטק

בשם האדמה

בימוי: אדואר ברז'ו
| 103 דקות

פייר שב מארה"ב לרשת את חוות משפחתו בצרפת. הימים המאושרים הופכים בהדרגה למציאות קשת- יום. החובות מצטברים ולמרות אהבתם של אשתו וילדיו, פייר נשאב לתוך מערבולת של ייאוש ותקווה. גיום קאנה מגלה (שוב) עד כמה הוא שחקן מגוון ומוכשר ומעניק עומק רגשי של ממש לגיבור הסרט.

בסינמטק

הבשמים

בימוי: גרגורי מנייה
| 101 דקות

אן וולברג היא יוצרת בשמים מחוננת ומצליחה וכל ריח שהיא מפיקה נחשב לעילוי ולקסם. לצד כל הכישרון שלה היא דיווה לא קטנה, אגואיסטית ונתונה למצבי רוח משתנים. הנהג החדש שלה גיום, אינו פוחד מפניה ולא מתרגש מהקפריזות שלה. דרמה-קומית מהנה ומפתיעה שמצליחה לחמוק מקלישאות הז'אנר.

בסינמטק

כפי שזה נראה

בימוי: מארק פיטוסי
| 110 דקות

הנרי ואווה הם הזוג המושלם. הבועה הנינוחה הזו מתנפצת כאשר אווה מגלה שהנרי מנהל רומן עם מורתו הצעירה של בנם. אווה בכאבה, נשאבת למערבולת של רגשות ושל נקמה, ומחליטה לשים לבגידה הזו קץ, יהיה המחיר אשר יהיה. התוצאה היא דרמה אלגנטית.

וילה קפריזה

בימוי: ברנרד סטורה
| 103 דקות

לוק גרמון הוא עורך דין מפורסם ומצליח. כשהוא מצרף למאגר הלקוחות שלו את אחד מהעבריינים הגדולים של צרפת, זי'ל פונטיין, הוא יודע שהגיע לפסגתו המקצועית. מערכת יחסים מיוחדת נרקמת בין השניים, ולא ברור מי ינצל את מי. דרמה סולידית, שנהנית מצוות שחקנים בהופעות טובות, ומהנופים הכובשים של דרום צרפת.

בסינמטק
לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם ונסן למיר, מנהל מכון המחקר הצרפתי בירושלים, היסטוריון שהשתתף בהכנת הסרט (השיחה באנגלית)

המבט של ז'יל קארון

בימוי: מריאנה אוטרו
| 93 דקות

ז׳יל קארון היה רק בן 30 ובעיצומה של קריירה מטאורית כצלם עיתונות כאשר נעלם בקמבודיה בשנת 1970. הבמאית מריאנה אוטרו צוללת אל מאה אלף תצלומיו כדי לנסח את סיפורו של הצלם המסתורי, שבפרק זמן של שנים ספורות הצליח לסקר מספר רב של אירועים משמעותיים ולהותיר אחריו חותם אמנותי אדיר.

בסינמטק

משטרה

בימוי: אן פונטיין
| 99 דקות

שלושה שוטרים פריזאים מקבלים פקודה להסיע אסיר – מהגר זר לשדה התעופה ומשם הוא יוטס חזרה לארצו. בדרך לשם, אחת מהם מבינה שאם יחזור לארצו חייו יהיו בסכנה, ומחליטה לשכנע את השניים האחרים לתת לו לברוח. אן פונטיין משתמשת בז’אנר סרטי המשטרה כדי לעסוק במשבר הפליטים בצרפת ואירופה. 

בסינמטק

יפיפיית היום

בימוי: לואיס בונואל
| 102 דקות

סוורין נשואה לפייר, רופא נאה. היא אמנם אוהבת אותו אבל הנאה גדולה ממין אין לה. את האביונה המיוחלת משיגה האישה במישרת-יום בבית בושת שבו היא מממשת את סטויתיהם הסאדו-מאזוכיסטיות של קהל לקוחותיה. מדובר באחת הפסגות הגבוהות של הקולנוע, ביצירה שהגדרתה כיצירת מופת לא חוטאת לאמת. 

הרפתקאות תום ואווזי הבר

בימוי: ניקולא ואנייה
| 102 דקות

תומאס נשלח לבלות את חופשת הקיץ אצל אביו, חוקר ציפורים שמנסה להציל זן נכחד של אווזים, וללמד אותם לנדוד מעבר לאוקיינוס בעזרת מטוס זעיר. עד מהרה תומאס נקשר לאווזים ויחד עם אביו יוצא להרפתקאה יוצאת דופן. אחלה סרט – מצולם נפלא, עם מתח דרמטי אפקטיבי וקשר רגשי שהולך ונבנה. 

בסינמטק

עדן

בימוי: מיה הנסן-לאב
| 131 דקות

פול הוא סטודנט ודיג'יי שמתקלט במסיבות אנדרגראונד בפריז של תחילת שנות התשעים. הוא מקים עם חבריו קולקטיב מוזיקה ויחד הם נשאבים לעולם הסוחף של חיי הלילה, עם סקס, סמים ומעל הכול הרבה טכנו ומוזיקה אלקטרונית. "עדן" נע בקצב משלו ומצליח לקחת אותנו למסע אל רגע מפתח בתרבות.

בסינמטק

אירוע למנויים

הכניסה למנוי הסינמטק בלבד

שטח הפקר - שני פרקים ראשונים

בימוי: עודד רסקין
| 90 דקות

דרמת מלחמה המתרחשת בסוריה על רקע מלחמת האזרחים. בזמן שמשפחה צרפתית מתאבלת על מותה של בתם בפיגוע התאבדות, אחיה חושד שראה אותה בדיווח חדשותי במזרח התיכון. הוא יוצא למסע מסוכן במטרה למצוא אותה ולהשיב אותה הביתה. 

בסינמטק

החמור, המאהב ואני

בימוי: קרולין ויניאל
| 97 דקות

אנטואנט ממתינה לחופשת הקיץ הסודית עם המאהב שלה ולדימיר, אביה של אחת מתלמידותיה. ולדימיר נאלץ לבטל את התכנית כאשר אשתו מארגנת במפתיע חופשת הליכה בפארק הלאומי בחבל סוון. אנטואנט לא מוותרת, היא מחליטה לצאת בעקבותיהם עם חמור עיקש אך מגונן. קומדיה רומנטית שטופת שמש, קלילה ומהנה

בסינמטק
לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאית קרן בן רפאל

סוף האהבה

בימוי: קרן בן רפאל
| 90 דקות

יובל וז׳ולי מאוהבים. הם גרים בפריז ולא מזמן נולד להם בן ראשון. כשיובל צריך לחזור לישראל כדי לחדש את הויזה שלו, הם מקפידים לשתף אחד את השניה בשגרת החיים והמשפחה באמצעות שיחות וידאו. הצפייה האובססיבית זה בזו וזו בזה מבעד למסך, מתחילה לגבות מיחסיהם מחיר הולך וגדל. 

בסינמטק

סודות בחברה

בימוי: ברונו פודלידה
| 92 דקות

אלכסנדר מתקבל, למרבה ההפתעה, לעבודה בחברת הייטק צעירה וחדשנית. השכר מצוין והתנאים נהדרים, אבל בעל החברה ממש לא יכול לסבול ילדים... אלכסנדר מוצא את עצמו מתמרן כמה סודות בו זמנית, עם מנהלת קשוחה וקרה, הילדים שהוא נאלץ להחביא, והעובדה שאין לו באמת מושג מה הוא עושה... 

בסינמטק

אירוע למנויים

לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם יעל פוגל, מפיקת הסדרה שתספר על העבודה על הסדרה ותשיב על שאלות הקהל. הכניסה למנוי הסינמטק בלבד

בטיפול

בימוי: אריק טולדנו, אוליביה נקש, לטיסיה גונזלס
| 130 דקות

פיליפ דיין הוא פסיכיותרפיסט נודע. . המטופלים שמגיעים לדיין סובלים מפוסט-טראומות בעקבות האירועים הקשים: שוטר ומנתח שהיו בזירת הפיגוע, בן עשרה עם אישיות גבולית ומשפחה צעירה במשבר. עבור דיין זו הזדמנות מחודשת לטפל בעצמו, והוא חוזר למטפלת שלו. יוצגו חמשת הפרקים הראשונים.

נאום החתונה

בימוי: לורן טיראר
| 87 דקות

אדריאן מאז ומתמיד סבל מבעיות תקשורת, אבל הלילה הוא הולך להתעמת איתן; האקסית מתעלמת מההודעות שלו, הארוחה המשפחתית היא סיוט רצוף במשקעים  ואם זה לא מספיק, גיסו לעתיד ביקש ממנו שיכין נאום "קצרצר" ליום החתונה. עיבוד קולנועי שנון, מצחיק ומרגש לרב המכר של הסופר הצרפתי פברייס קארו.