רביעי | 24.04.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
16:00
5pm
6pm
18:45
8pm
9pm
21:00
סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-17

13 סרטים צרפתיים יוצגו במהלך פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-17, המאורגן על ידי חברת עדן סינמה בניהולה של קרולין בונה ובשיתוף המכון הצרפתי בישראל. “הרפתקאות תום ואווזי הבר”, יפתח את הפסטיבל. סרט לכל המשפחה המשלב ערכים של שמירה על הסביבה, מהסרטים המצליחים ביותר השנה בצרפת. השנה יגיעו שלושה אורחים: הבמאי והקומיקאי ניקולא בדוס יציג את סרטו “התקופה היפה בחיי” בכיכובם של דניאל אוטיי, פאני ארדן וגיום קאנה. הסרט מועמד ל-11 פרסי סזאר.

ז’יזאבל מרקז, תציג את סרטה הראשון כבמאית “סול”. מרקז מוכרת כשחקנית. זהו סרטה הארוך הראשון בתור במאית. קרן בן רפאל תציג את סרטה האחרון “סוף האהבה”, שהוקרן בפסטיבל ונציה. בן רפאל ובן זוגה הצלם דמיאן דופרנס יצרו סרט מקסים ובו משתתפים ג’ודית שמלה ואריה וורטהאלטר לצד ג’וי ריגר ונתן דטנר.

קרולין בונה ביחד עם סטפני רבורדן הנספחת לענייני קולנוע במכון הצרפתי הקפידו לכלול בתוכנית סרטים של במאיות: סרטה של ג’רלדין נקש “אלך לאן שאת תלכי” ו”המסונוורים” של שרה סוקו.

המתרגמים” שיחתום את הפסטיבל הוא מותחן בכיכובו של למבר ווילסון.

הרפתקאות תום ואווזי הבר

בימוי: ניקולא ואנייה
| 102 דקות

תומאס נשלח לבלות את חופשת הקיץ אצל אביו, חוקר ציפורים שמנסה להציל זן נכחד של אווזים, וללמד אותם לנדוד מעבר לאוקיינוס בעזרת מטוס זעיר. עד מהרה תומאס נקשר לאווזים ויחד עם אביו יוצא להרפתקאה יוצאת דופן. אחלה סרט – מצולם נפלא, עם מתח דרמטי אפקטיבי וקשר רגשי שהולך ונבנה. 

ימי התהילה שלי

בימוי: אנטואן דה בארי
| 98 דקות

כשהיה ילד, אדריאן היה שחקן מצליח. עכשיו הוא תיכף בן 30, הקריירה לא משהו. בתחום הרומנטי לא ממש הולך לו. מכאן הדברים יכולים רק לעלות, אבל קודם הם צריכים לרדת עוד קצת. קומדיה מתוקה מרירה, שעיקר כוחה מהופעתו של ונסן לקוסט.

שלושה ימים וחיים

בימוי: ניקולא בוכרייף
| 120 דקות

1999. חג המולד. ילד קטן נעלם והחקירה מעוררת גלי הדף בעיירה הקטנה שבה כולם מכירים את כולם. 15 שנה מאוחר יותר, עבודות ביער יחשפו סודות מן העבר. נואר מותח ומדוד שראוי לתשומת לב.

אלך לאן שתלכי

בימוי: ג’רלדין נקש
| 100 דקות

ואלי היא אישה חולמנית, עם שאיפות להיות זמרת שמתכוונת להבחן לתפקיד זמרת ליווי של סלין דיון. אחותה מינה היא ההפך הגמור. אבא שלהן לא מרוצה מהמרחק בין בנותיו, ומנצל את האודישן המתקרב כדי לנסות ולקרב בין השתיים. דרמה קומית שנעה בטבעיות בין הומור לרגש. 

פסטיבל ירושלים 2019

לילה קסום אחד

בימוי: כריסטוף הונורה
| 86 דקות

לאחר עשרים שנות נישואים, מריה מחליטה לעזוב את בעלה. היא עוברת למלון שמעבר לכביש ומשתכנת בחדר המשקיף היישר אל דירתם. אנשים שונים מעברה צצים אצלה ומציעים את דעתם על הסוגיה. כריסטוף הונורה מגיש פנטזיה קומית שנונה ומענגת בכיכובה של קיארה מסטרויאני.

בסינמטק

סיפור חיי

בימוי: הירוקאזו קורה אדה
| 106 דקות

פביאן היא כוכבת קולנוע ותיקה שפירסמה עכשיו ספר זכרונות די שערורייתי. בתה מגיעה מארה"ב להתעמת איתה, רק כדי לגלות שוב את הנרקיסיזם החינני של אמה. הבמאי היפני הנהדר הירוקאזו קורה־אדה מביים לראשונה לא ביפנית, התוצאה היא ממתק חכם ומהנה. 

דילילי בפריז

בימוי: מישל אוסלו
| 93 דקות

דילילי מגיעה לפריס של תחילת המאה ה־20. עד מהרה מוצאת עצמה הנערה מסובכת בפרשיה מיסתורית שמובילה אותה לחוגים הגבוהים והנמוכים של עיר האורות, ובדרכה היא פוגשת בכל גיבורי התקופה: ממארי קירי דרך מרסל פרוסט, לואי פסטר ועד טולוז־לוטרק. הרפתקאה שתקסום למבוגרים וצעירים גם יחד. 

המסנוורים

בימוי: שרה סוקו
| 89 דקות

קמיל רוצה להיות אקרובטית בקרקס, אבל כאשר הוריה מחליטים להצטרף לקהילה נוצרית אדוקה, תוכניותה משתנות. כאן עליה לנהוג לפי הקוד הנוקשה, לכבד את מנהיג הכת ולוותר על לא מעט משגרות החיים של מתבגרת. מכאן היא עולה על מסלול של עימות עם הוריה והקהילה. 

חיי בית הספר

בימוי: מהדי אידר, גרנד קורפס מאלאד
| 111 דקות

סמיה, יועצת חינוכית צעירה, מגיעה הישר מדרום צרפת לבית הספר התיכון הקשה בפרברי פריז. נלהבת מעבודתה ובעזרת מורי בית הספר ועמיתיה, סמיה תעשה ככל יכולתה כדי להניע ילדים מיואשים ולהראות להם כי עתיד בהיר יותר אפשרי.

אזנבור, המבט של שארל

בימוי: מארק די דומיניקו
| 83 דקות

ב־1948 שארל אזנבור מקבל במתנה מאדית פיאף מצלמת פילם קטנה. מאותו רגע אזנבור, מגדולי השאנסונרים ששיריו הפכו לעל זמניים בזכות יכולת כתיבה שמשלבת הומור, עצב, אהבה ושמחה, לא נפרד מהמצלמה שמלווה אותו לכל מקום – סיבובי הופעות, אתרי צילומים של סרטיו, רגעים עם משפחתו וכמובן אהובותיו.

בסינמטק

המתרגמים

בימוי: רג׳יס רוינסאר
| 105 דקות

תשעה מתרגמים נשכרים כדי לתרגם את הפרק האחרון בטרילוגיית דדלוס. כדי לשמור על חשאיות, הם נכלאים באתר מבודד. כאשר עשרת העמודים הראשונים של הספר מתפרסמים באינטרנט, חושד המוציא לאור כי אחד ממתרגמיו הוא הגנב. מותחן מלוטש זריז ומודרני שלוקח את נוסחאות ז'אנר השוד המושלם ומתרגם אותם לימינו.