חמישי | 25.04.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
16:00
5pm
6pm
18:00
18:15
8pm
9pm
21:00
סגור
לתכנית החודשית

על ז’וזה סראמאגו – שבוע קולנוע פורטוגלי

ז'וזה דה סוזה סאראמאגו היה סופר פורטוגלי זוכה פרס נובל לספרות בשנת 1998. עבודותיו, שחלקן נחשבות לאלגוריות, בדרך כלל מציגות מבט חתרני על אירועים היסטוריים ומדגישים את הגורם האנושי באופן פיוטי. בשנת 2022 ציינו ברחבי העולם 100 שנים להולדתו. שגרירות פורטוגל עורך מחווה באמצעות סרטים שנעשו על פי יצירתו, עליו ובהשראתו. יוקרנו "שנת מותו של ריקרדו ריש", "אמברגו", "ז'וזה ופילאר" ומקבץ סרטים קצרים תיעודיים על סופרים ממשיכי דרכו בארצות דוברות פורטוגזית.

היורשים של סראמאגו - 6 סרטים קצרים

בימוי: גראסה קשטניירה
| 150 דקות

פרס ז'וזה סראמאגו לספרות שנוסד שנה אחרי זכייתו בפרס הנובל, מוקדש ליוצרים צעירים מתחת לגיל 40. הם מכונים "היורשים של סראמאגו" והם גיבורי הסדרה התיעודית שלפנינו. קולות חדשים מרקעים שונים עם קשר משותף: חידוש השפה הפורטוגזית באמצעות ספרות. 

אמברגו

בימוי: אנטוניו פריירה
| 80 דקות

נונו עובד בדוכן לממכר נקניקיות. אבל יש לו המצאה שעתידה לגאול אותו מהחיים האלו: מכונה שתשנה את תעשיית יצור הנעליים. בשעה שהוא חולם על עתיד ורוד, העולם תקוע באמברגו דלק, וגם נונו נתקע במכוניתו ואינו מצליח להחלץ. על בסיס סיפור קצר מאת ז'וז'ה סראמאגו, יצר אנטוניו פריירה קומדיה סוריאליסטית. 

שנת מותו של ריקרדו ריש

בימוי: ז'ואו בוטליו
| 122 דקות

בשלהי 1935, חוזר המשורר ריקרדו ריש לפורטוגל. במיטתו הוא מארח את לידיה, אבל נפשו יוצאת אל מרסנדה, שנפשה סוערת ואפלה. את לילותיו פוקד הסופר האגדי פסואה, שנמצא בדרכו לעולם המתים. עיבוד לרומן מאת סראמאגו, שבזכות צילום שחור-לבן מפואר ותיאור המתחים הפוליטיים, מביא למסך דרמה תקופתית שראויה לתשומת לב. 

ז'וזה ופילאר

בימוי: מיגל גונזלבש מנדז
| 120 דקות

סרט תיעודי המתאר את מערכת היחסים בין זוכה פרס נובל לספרות ז'וזה סראמאגו לבין העיתונאית הספרדית פילאר דל ריו. תיאור דיוקן אינטימי של הזוג המבוסס על שגרת חייהם ובמסעותיהם מסביב לעולם כשנקודת ההתחלה של הסרט היא יצירתו של הרומן "מסע הפיל" של סראמאגו עם נקודות השקה לחייו של הסופר.