ראשון | 21.04.24

סגור
לתכנית החודשית

סרטים חדשים

דיסקו בוי

בימוי: ג'אקומו אברוצזה
| 91 דקות

אלכסיי, גבר בלארוסי, מגיע לפריז ומצטרף ללגיון הזרים. הוא מקווה שכך יזכה בדרכון אירופי. מנגד ניצב ג'ומו, גבר ניגרי החי על גדות נהר הניז'ר, שנאבק בחברות נפט בינלאומיות הפוגעות בכפרו. יום אחד מוביל ג'ומו פעולת חטיפה של אזרחים צרפתים. חוליה של לגיון הזרים נשלחת למקום, ובראשה עומד אלכסיי. סרט ביכורים יוצא דופן.

חיים שלמים

בימוי: סלין סונג
| 106 דקות

נורה והא־סונג, חברי ילדות בעלי קשר ייחודי, נאלצים להיפרד כשמשפחתה של נורה עוזבת את סיאול ומהגרת לקנדה. שני עשורים לאחר מכן הם נפגשים בניו־יורק ומתמודדים עם שאלות על גורל, אהבה והבחירות שמעצבות את החיים של כולנו. "חיים שלמים" הוא סרט ביכורים יפהפה וחכם שיישאר עם הצופים זמן רב אחרי היציאה מהאולם.

 

איך לעשות סקס

בימוי: מולי מנינג־ווקר
| 98 דקות

סרט הביכורים של מולי מנינג־ווקר זכה בפסטיבל קאן האחרון בתחרות "מבט מסוים". הסרט עוקב אחר שלוש נערות בריטיות שטסות לאחת מאותן חופשות קפריסאיות המבוססות על מסיבות בריכה וצריכת אלכוהול. אחת מהן טרם איבדה את בתוליה, ומופעל עליה לחץ רעיל ומסוכן לעשות זאת. התוצאה הרגישה והמרגשת היא אחד הסרטים הטובים ביותר שנעשו במסגרת מהפכת MeToo.

ילד אורז

בימוי: אנתוני שים
| 117 דקות

דרמה משפחתית מרגשת ועדינה. סו־יאנג היא אם יחידנית ממוצא קוריאני המגדלת את בנה בפרבר קנדי. היא נחושה להעניק לו חיים טובים יותר מאלו שהשאירה מאחור, וכבר רגילה להתמודד עם האתגרים התרבותיים והגזענות. כשהילד מתבגר ומתחיל להתעניין בשורשיו, היחסים ביניהם נעשים מתוחים. כשהם נאלצים לחזור למולדת, לראשונה מאז עזבו, יזכו האם ובנה בהזדמנות להתחבר מחדש.

המאסטרו

בימוי: בראדלי קופר
| 129 דקות

סביב חיי הנישואין בין איש המוסיקה לאונרד ברנשטיין לאשתו השחקנית פלישה מונטלגרה, משרטט "המאסטרו" דיוקן של זוגיות ארוכה חזקה וכואבת. עבודת הבימוי השניה של בראדלי קופר היא מופת של משחק, מצלמה ועיצוב ומסמנת אותו כאחד הבמאים הגדולים בהוליווד. התוצאה פונה היטב למחשבה וללב וראויה ביותר לתשומת לבכם.

האיש מהחלומות

בימוי: כריסטופר בורגלי
| 102 דקות

פול מתיוס הוא פרופסור לא חשוב באוניברסיטה לא חשובה. כאשר הוא מתחיל להופיע בחלומותיהם של אנשים, הוא הופך לסלבריטי, אך כאשר החלומות הופכים לסיוטים, גם היחס כלפיו משתנה. כשהתסריט מתפוצץ מהמצאות ורעיונות ועם הנוכחות החד פעמית של ניקולס קייג', התוצאה מצליחה להיות פרועה, סאטירית ומעוררת מחשבה.

כולנו זרים

בימוי: אנדרו היי
| 105 דקות

כאשר אדם מגיע לבקר בבית הוריו, הם שמחים לפגוש אותו אך נראה כאילו קפאו בזמן מאז שנהרגו בתאונת דרכים כאשר היה רק נער. זה לא סרט אימה או מסתורין אלא דרמה שמצליחה "לתפוס את החוויה המשונה, מבלבלת ומיוחדת של מפגש עם אהובך בחלום", ולתרגם אותה לשורה של רגעים כואבים, מרגשים ונוגעים ללב. 

אניו

בימוי: ג'וזפה טורנאטורה
| 157 דקות

לאניו מוריקונה היה חוש זהב ליצור פסקולים זכורים ורבי השפעה. ג'וזפה טורנאטורה ראיין למעלה משבעים יוצרי קולנוע ומוזיקאים - מוונג קאר וואי, דרך קוונטין טרנטינו ועד לברוס ספרינגסטין - על חייו ויצירתו של מוריקונה. התוצאה הוא דיוקן עשיר ומפורט שנותן הצצה לאחד מגדולי היוצרים בתולדות הקולנוע.

לה כימרה

בימוי: אליצ'ה רורוואכר
| 130 דקות

טוסקנה, שנות ה-80. ארכיאולוג בריטי צעיר חובר לרשת של פושעים הסוחרים בעתיקות. אך משאת נפשו היא להתאחד עם האשה שרצה ואיבד. ייסורי האהבה מובילים אותו למעמקי האדמה, מקום התרחשותם של מיתוסים על גאולה. כמו סרטיה הקודמים של אליצ'ה רורוואכר ("לזרו השמח", "הפלאים"), גם זה מתהדר בקסם מלנכולי, הומור פרוע ועלילה בלתי צפויה.

פרארי

בימוי: מייקל מאן
| 130 דקות

קיץ 1957. אנצו פרארי, בעליה של חברת המכוניות הנושאת את שמו עומד בפני משבר: החברה על סף פשיטת רגל, ואשתו מאיימת לפרק את הנישואין. מייקל מאן דוחס את הדרמה הזו לכדי ביוגרפיה קולנועית סוחפת ונטולת סנטימנטים. ""פרארי" מזכיר איך עושים זאת נכון ומעורר געגוע לקולנוע של פעם. סרט שהוא סיבה בפני עצמה לשוב אל האולמות". (אורון שמיר, "הארץ").