חמישים אביבים
אורור פרודה מבעלה, פוטרה לאחרונה מעבודתה וגילתה שהיא עומדת להפוך לסבתא. כשהיא נתקלת בדרך מקרה, באהבה הגדולה של חייה מימי הנעורים היא מחליטה לנקוט צעדים ולעשות הכל כדי לשנות את מהלך חייה.
אורור פרודה מבעלה, פוטרה לאחרונה מעבודתה וגילתה שהיא עומדת להפוך לסבתא. כשהיא נתקלת בדרך מקרה, באהבה הגדולה של חייה מימי הנעורים היא מחליטה לנקוט צעדים ולעשות הכל כדי לשנות את מהלך חייה.
שלושה עשורים אחרי שנפרד מחבריו לשירות בויאטנם, יוזם לארי מפגש איחוד עם סאל וריצ’רד כדי שיתלוו אליו בשעה שהוא מוביל את ארונו של בנו, שנהרג בעיראק, לקבורה. בכל הפלימוגרפיה שלו, מתבונן ריצ’רד לינקלייטר בגבריות האמריקאית בשילוב של אירוניה וחמלה.
האבל על מות אשתו, מוביל את ביל לקחת את בנו ולעבור ללוס אנג’לס. כאן הוא מתקבל כמורה בבית ספר יוקרתי ומתחיל לפתח ידידות עם קארין, המורה לצרפתית. בנו זוכה לקשר עם נערה בת גילו – אך עד שמערכות יחסים אלו יתייצבו עוד ידרשו כמה מהלכים.
האי גרנזי שבתעלה האנגלית נכבש בידי הגרמנים במהלך מלה”ע השניה. שנה לאחר סיום המלחמה מגיעה למקום סופרת צעירה כדי לפגוש את חברי מועדון הספרות של המקום וללמוד על החיים תחת הכיבוש, ומנסה לחשוף את גורלה של אחת מצעירות האי שנעלמה בזמן המלחמה.
ביוני 1943, יצאה גרמניה בהכרזה הזכורה לשמצה כי ברלין הינה "חופשיה מיהודים", אך כ-7,000 יהודים עוד נותרו בבירה, מסתתרים, לעיתים תחת חסותם של ברלינאים אמיצים. זהו סיפורם של ארבעה מהניצולים. הגישה הקולנועית המרגשת אך יוצאת הדופן של הסרט מעבירה היטב את המתח של שנותיהם במחתרת.
הזוגיות של גילי ויערה נקלעת למשבר על רקע החלטתם לעזוב את תל־אביב ולעבור לצפון, כדי לבנות את ביתם ביישוב קהילתי קטן על ראש הר בגליל. לאורך תהליך הבנייה, גילי ויערה נאלצים להתמודד עם הפער הנפער בין הפנטזיה למציאות.
סוכן בולשת לשעבר, בוגר מלחמת אפגניסטן, מתפרנס כמחסל בעבור העולם התחתון. המשימה הנוכחית שלו היא לחלץ את בתו של סנטור שנמכרה לתעשית המין. מבלי להשען על שוטים או דיאלוגים מיותרים, מבלי להרתע מדימויים אלימים, התוצאה היא חוויה קולנועית שנוגעת בחושים בצורה יוצאת דופן.
סרטו החדש של הבמאי רובר גידיגיאן מתרחש על שפת מפרץ קטן ויפהפה ליד מרסיי. בעקבות מחלתו של האב, מגיעים שלושת ילדיו להיות איתו. סרט אנושי וחכם על משפחה, על העולם היום, ועל העתיד של כולנו.
בשנות ה־90 החלה קבוצת פעילים צרפתיים לשנות את יחס הממסד כלפי מחלת האיידס. הבמאי רובין קמפילו, שלקח חלק בפעילות הקבוצה, יוצר מזכרונותיו מאותה תקופה דרמה מצוינת. בסרטו השלישי הוא מגלה כשרון קולנועי מרשים בכדי להציג תמונה רחבה בין תיאור של תנועה ומאבק ציבורי.
מוד לואיס היתה אמנית נאיבית שלימדה עצמה לצייר, ולמרות חריגותה וחיי הנישואין המורכבים שלה עם בעלה הנרגן, הפכה לאמנית בולטת. סביב הסיפור האמיתי הזה מייצרת איסלינג וולש את הדרמה שלפנינו. הרבה בזכות ההופעה של הוקינס והוק, יש לתוצאה הזו מימד אנושי של ממש.
סטלין מת והגברים שמתמודדים על התואר שלו מפליאים לתכנן את מהלכיהם ולא בוחלים באמצעים מרושעים כדי לזכות בשלטון. פיתולי העלילה, הדיאלוגים החדים ואנסמבל שחקנים מליגת העל, מסייעים לתוצאה להפוך ל”אחת הקומדיות המרושעות והמושחזות של השנים האחרונות” (אור סיגולי, ‘גלובס’).
אחרי שהיא מאבדת את בעלה ובנה בפיצוץ, נשאבת קטיה אל חקירת המשטרה ואל משפטם של החשודים. העבר וההתמודדות עם האבל הופכים לחומרים לגיטימיים בבית המשפט, ומאתגרים את תפיסת הצדק שלה. בזכות התסריט הנבון של אקין והכריזמה של דיאן קרוגר, אוחז הסרט בלב צופיו, ומציע להם מסע רגשי עז.
לאחר הלידה השלישית מרלו קורסת לגמרי. טלי, אומנת הלילה שמגיעה להציל את הזוגיות של מרלו ובעלה, מתגלה כבת עשרים ומשהו מתוקה שמסייעת במטלות הבית. אך עד מהרה היא הופכת לחברה קרובה שהופכת את חייה המשפחה. קומדיה אינטילגנטית שעוסקת בקונפליקט הנשי שבין משפחה לעצמאות.
בריידי בלאקבורן, כוכב עולה בזירת הרודיאו ומאמן סוסים מחונן, נאלץ להתמודד עם קטיעה פתאומית של הקריירה שלו בעקבות תאונה קשה על מסלול המירוצים. בריידי מאבד באחת את שני הדברים שהגדירו אותו כאדם ־ הרכיבה והסוסים.