ראשון | 29.09.24

שעה פריטים
All day
 
6pm
8pm
20:45
סגור
לתכנית החודשית

מטלפונים לבנים לסמארטפונים - תקשורת והומור בקולנוע האיטלקי

אנו מתכבדים להציג בפני הציבור הישראלי תוכנית קולנוע מיוחדת "מטלפונים לבנים לסמארטפונים - תקשורת והומור בקולנוע האיטלקי".
התוכנית כולל 5 סרטים חדשים ו-4 סרטים קלאסיים, חלקם בז'אנר "סרטי הטלפונים הלבנים" (Cinema of White Telephones), שהוא השם שניתן לסרטים שהופקו באיטליה בשנות ה-30, במיוחד קומדיות אסקפיסטיות, המייצגות את החברה האיטלקית באותה תקופה.
שנות ה-30 באיטליה הן שנות המשטר הפשיסטי ומסיבה זו כללנו בתכנית גם את הדרמה "השומר הזקן" של מריו בלאסטי, מ-1934, סרט שהוא דוגמה מובהקת לאופן שבו משטר אוטוריטרי משתמש בקולנוע לתעמולה לאשר את האידיאולוגיה שלו.
את הפסטיבל יפתח בסרטה של פאולה קורטלסי "מחר יום נוסף", שזכה לתשואות סוערות בפסטיבלי רומא וחיפה באוקטובר והוא סרט שובר הקופות של העונה הנוכחית באיטליה. הסרט מגולל את השינויים שחלו בחברה האיטלקית בשנים הראשונות שלאחר המלחמה, לאחר 20 שנות משטר פשיסטי, תוך תשומת לב מיוחדת למצבן של הנשים.
התוכנית כוללת גם סרטים המספרים את סיפורה של החברה האיטלקית העכשווית ומתייחסים לנושאים המשותפים לכל החברות, מאהבה ועד למצבם של הנכים, והכל בנגיעה קלה ומצחיקה במסורת המרירה-מתוקה של קומדיה נוסח איטליה.

הפרויקט הוא בשיתוף פעולה עם המכון האיטלקי לתרבות תל אביב וחיפה, Cinecittà, אדמאס והסינמטקים בישראל.

רוני פלוס, אדמאס.

מחר יום חדש

בימוי: פאולה קורטלזי
| 118 דקות

ברומא אחרי מלה"ע השניה דליה מגדלת את שלושת ילדיה לצד בעלה האלים. היא מקבלת את גורלה עד שמכתב מסתורי מגיע בדואר. "מחר יום נוסף" הוא סרט הביכורים המפתיע של השחקנית והסופרת פאולה קורטלזי. דרמה קומית מקורית, מפתיעה ואינטימית המחזירה אותנו אל ימי הזוהר של הקולנוע האיטלקי.

תודה לכם בחורים

בימוי: ריקארדו מילאני
| 117 דקות

שחקן מובטל מוצא עבודה כמורה לדרמה באחד מבתי הכלא באיטליה. יחד עם האסירים הם מחליטים להעלות את "מחכים לגודו" של סמואל בקט. זוהי קומדיה חברתית שמשלבת היטב בין הריאליסטי לסנטימנטלי.

הארוחה המושלמת

בימוי: דוידה מינלה
| 106 דקות

איש מאפיה נשלח לנהל מסעדה שעיקר עיסוקה הוא הלבנת כספים. כאשר למקום מגיעה שפית עם שאיפות ליצירת מנות מושלמות, מחליטים השניים לאחד כוחות ולהביא את המסעדה עד לכוכבים של מישלן. קומדית פשע רומנטית.

לרוץ אלייך

בימוי: ריקארדו מילאני
| 113 דקות

ג'יאני רודף הנשים יעשה הכל כדי לכבוש את מושא תשוקתו, אפילו להעמיד פני נכה. העניינים מסתבכים כאשר הוא פוגש את קיארה, עם שמחת חיים ואהבה לטניס, שבאמת נעזרת בכיסא גלגלים. התרגום לאיטלקית ללהיט של פרנק דובסק מצליח לשמור על שילוב מוצלח של צחוק ורגש.

סדר הזמן

בימוי: ליליאנה קוואני
| 113 דקות

חבורת חברים נפגשים כמו בכל שנה בוילה, לחגוג יום הולדת לאליזה שהגיעה לגיל 50. השנה הם מגלים שאולי נשארו להם רק כמה שעות לחיות לפני סוף העולם. אסטרואיד בשם אנקונדה מתקדם לעבר כדור הארץ. קומדיה שחורה של הבמאית הותיקה ליליאנה קבאני, ששבה לביים אחרי הפסקה של שני עשורים.

הנאשם, קום!

בימוי: מריו מטולי
| 77 דקות

סיפורו של קיפריאנו דובל, מהגר איטלקי בפריז שעובד במרפאה. קיפריאנו חי לבד וחולם להיות מוזיקאי או זמר, אך הקהל שלו בינתיים הם החתולים שגרים בדירתו. בסופו של דבר פרסומו מגיעה ממקום לא צפוי, כאשר הוא מסתבך במקרה עם גנגסטר שמפיל עליו האשמה ברצח והוא עומד למשפט מתוקשר. אחת הקומדיות האיטלקיות הקלאסיות של שנות השלושים.

הגבירה בלבן

בימוי: מריו מטולי
| 66 דקות

כאשר עורך דין ואשתו יוצאים לחופשה, מתלוננת אשתו באוזני חברתה על נטיותיו הבוגדניות של בעלה. בית המלון בו הם שוהים נחשב לרדוף: בלילה רוח רפאים של אישה המכונה "הגבירה הלבנה" משוטטת מנשקת גברים בודדים ונעלמת... קומדיה רומנטית המציעה מבט אירוני על הנאמנות והקנאה הגברית.

שומר זקן

בימוי: אלסנדרו בלאזטי
| 85 דקות

העלילה מתרחשת אחרי מלחמת העולם הראשונה ומתמקדת בעימותים בין סוציאליסטים לפשיסטים שמעוניינים למנוע שביתה בבית חולים. זהו סרט תעמולה שמטרתו להציג את הפשיזם כדרך היחידה להחייאת האומה האיטלקית.

אני אתן מיליון

בימוי: מריו קמריני
| 79 דקות

מיליונר מאוכזב מניסיונות של חבריו ובני משפחתו לסחוט ממנו כסף. אחרי שהוא מציל חסר בית ממוות הוא בוחר להפוך לחסר בית בעצמו על מנת לפגוש בן אדם הגון שיאהב אותו לא בזכות כספו. קומדיה מוצלחת שמנצלת את היפוך התפקידים לטובת שפע של הומור ואבחנות חברתיות על איטליה של ימי הפאשיזם.