סגור
לתכנית החודשית

מבט על הקולנוע הנורדי 2019

כמו במהדורה הראשונה של התוכנית, שהתקיימה אשתקד, גם הפעם בחרנו להקרין סרטים חדשים לצד סרטים ישנים מתקופות שונות. בין היתר נקרין את נציגי הארצות הנורדיות שיתמודדו על מקום ברשימת המועמדים הסופית לפרס האוסקר לשנת 2020 בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר, נתוודע ל"אנשים בליל קיץ", פנינת קולנוע פינית ששאבה את השראתה מיצירותיו של ז'אן רנואר; ונשאיר מקום גם לסרטים לכל המשפחה וליצירות צנועות בהקרנת בכורה מקומית.

התוכנית הופקה בסיוע השגרירויות של דנמרק, שוודיה, פינלנד ונורווגיה.

האדם השנים עשר

בימוי: הראלד זווארט
| 135 דקות

סיפורו האמיתי של לוחם המחתרת הנורווגי יאן באלסרוד, שיצא עם יחידה קטנה של לוחמים לבצע פעולת חבלה באוניית מלחמה גרמנית במהלך מלחמת העולם השנייה. כוחו של הסרט טמון בסצנות הפעולה המרהיבות, ובעיקר במפגשיו של באלסרוד עם שורה של מקומיים המסייעים לו.

אנשים בליל קיץ

בימוי: ולנטין ואלה
| 66 דקות

רסטורציה יפהפייה של קלאסיקה קולנועית פינית משנת 1948, המציעה לקהל מבט מהורהר ושליו בחייהם של תושבי כפר פיני בליל קיץ אחד באמצע המאה הקודמת. במשך יומיים ינסו תושבי הכפר לטכס עצה ולהחליט כיצד להתמודד עם המצבים המורכבים שאליהם נקלעו. 

מערבה מכאן

בימוי: הנריק מרטין דאלסבקן
| 80 דקות

אחרי מות אשתו, גיאורג מחדש את הקשר עם קספר, בנו המנוכר. שניהם יוצאים למסע בעקבות הזכרונות, וכבר על ההתחלה קספר נאלץ לקבל את גיאורג כפי שהוא: לבוש בבגדים של אשתו, כי כך הוא אוהב להתלבש. “מערבה מכאן” הוא סרט מסע רציני המכבד את דמויותיו האקסצנטריות. 

לב צעיר ופרוע

בימוי: סלמה וילהונן
| 102 דקות

קירה היא הילדה הפופולרית בכיתה, ואילו על לני אף אחד לא ממש שם, אבל כשהוא מתחיל איתה, קירה נעתרת. כשקירה נכנסת להריון, לני מוצא פורקן למתח והחרדה בחברות עם יאן, חבר בכנופיה ניאו־פשיסטית. קירה הבודדה מנסה לאתר את הבחור שבו התאהבה.

תהום

בימוי: אלכסי סלמנפרה
| 97 דקות

מערכת היחסים בין תסריטאי הנאבק במחסום יצירה לבין שחקנית מצליחה החולמת על קריירה בהוליווד נקלעת למשבר. המרחק שנוצר ביניהם יתמלא ברגשות קשים. סלמנפרה אמנם מתאר מערכת זוגית קורסת, אך בזכות הומור ממזרי, צילום מעולה בשחור לבן והמנעות מסנטימנטליות, התוצאה היא דרמה רומנטית מרירה מתוקה.