חמישי | 25.04.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
16:00
5pm
6pm
18:00
18:15
8pm
9pm
21:00
סגור
לתכנית החודשית

ימי הפרנקופוניה 2023

תכנית ייחודית, החושפת בפני הקהל את המגוון התרבותי העשיר של הקולנוע הפרנקופוני. במסגרת התכנית יוקרנו סרטים ממדינות ברחבי העולם החברות באיגוד הפרנקופוני, שהשפעת התרבות הצרפתית ניכרת בתרבותן והן חולקות את אותם ערכים הומניסטיים של שוויון וסולידריות. במהלך השבוע יוקרנו סרטים חדשים מהמדינות הבאות: צרפת, רומניה, שוויץ, קנדה, בולגריה, יוון ובלגיה, שהמשותף להן הוא זיקתן העמוקה לתרבות הצרפתית, אם בשימוש בצרפתית כשפת אם וכשפה מדוברת, ואם בהשפעת התרבות הצרפתית על התרבות המקומית בהיבטים שונים. 

השבר

בימוי: קתרין קורסיני
| 98 דקות

הסרט עוקב בצורה אינטנסיבית, משעשעת ומלאת אנושיות אחר הנעשה בחדר מיון פריזאי בלילה סוער במיוחד שבמהלכו מגיעים אליו נהג משאית שנפצע במהלך הפגנה של "האפודים הצהובים" ואשה בורגנית (ולריה ברוני־טדסקי המצוינת) שהחליקה ברחוב במהלך ויכוח רומנטי עם זוגתה.

האבא שהזיז את ההר

בימוי: דניאל סנדו
| 108 דקות

קצת לפני שאשתו עומדת ללדת, מירצ'ה שומע שבנו מנישואיו הקודמים, שיצא למסע בהרים, אבד במהלך סופת שלגים. הוא עוזב הכל ויוצא לחפש אותו ואף מבקש עזרה מחבריו בשירותי המודיעין של רומניה. דרמה חזקה, ואפקטיבית שכמו מיטב הקולנוע הרומני העכשווי מצליחה לתרגם שאלות מצפון למעמדים דרמטיים מעולים. 

ריקוד אחרון

בימוי: דלפין להריסי
| 84 דקות

ג׳רמין בן ה-75 מתאלמן ומייד כל המשפחה מתאחדת סביבו. אבל כל מה שג׳רמין רוצה זה להגשים את ההבטחה שנתן לאשתו וכך הוא מוצא את עצמו במרכזה של יצירה חדשה של להקת מחול מודרני. בעדינות ובהומור הסרט בוחן שאלות של זקנה, אבל, מימוש עצמי וקשרים משפחתיים. 

בייביסיטר

בימוי: מוניה שוקרי
| 87 דקות

קומדיה אקסצנטרית המשלבת דיאלוגים סופר-מהירים עם שפה קולנועית לא שגרתית. סדריק, גבר מאצ'ואיסטי המושעה ממקום עבודתו, מחליט לאחד כוחות עם אחיו ולכתוב ספר שבו יכו השניים על כל חטאיהם המיזוגניים. אלא שאז מגיעה איימי, השמרטפית החדשה, צעירה מסתורית ופרובוקטיבית, וטורפת את כל הקלפים.

שלישיית בלוויל

בימוי: סילבן שומה
| 80 דקות

סבתא סוזה מאמנת את נכדה הצעיר ברכיבה על אופניים. הילד גדל והופך למתחרה בטור-דה-פראנס. את כשרונו צדים צמד גנגסטרים שמשליכים את הצעיר לתחרויות הימורים. אך סבתו לא תוותר על נכדה בקלות. סילבן שומה בסיוע אנימציה יפהפה יצר ממתק קולנועי שממרחק 20 שנה הוא כבר קלאסיקה. 

הגן האינסופי

בימוי: גלין סטואב
| 90 דקות

החיים של פיליפ הולכים טוב. הוא משגיח על אחיו ויקטור, שנמצא על הספקטרום ועובד בחנות הפרחים של אמה, גם היא מעט לקויה. בחצר של חנות הפרחים אמה מטפחת גן מיסטי, וכאשר פיליפ נחשף אליו, הוא מגלה מחדש את חושיו ורגשותיו, ומתאהב בה. הבעיה היא שגם ויקטור מאוהב בה.

סמירנה אהובתי

בימוי: גריגוריס קאראנטינקיס
| 141 דקות

העיר סמירנה היא בית לקהילות טורקית, יוונית וארמנית. כאשר מלחה"ע הולכת ומתעצמת, משפחת בלטאציס היוונית תמצא את עצמה מתלבטת במי לתמוך. דרמה היסטורית שתופסת נפח פוליטי ואקטואלי, והשלכות המלחמה בגוף ובנפש מלווים את המשפחה עשורים קדימה ומקרינים גם על משבריה הנוכחיים של אירופה.

העובדת המצטיינת

בימוי: ורוניק ג'דין
| 78 דקות

אינס עובדת בחברה לחומרי ניקיון כבר 25 שנה ובעוד עמיתיה הגברים קודמו, היא לא. כשהיא כבר מספיק אמיצה בכדי לבקש, הבוס רומז שיש תמורה להעלאה. בלית ברירה היא עולה על מסלול של תגמול שאין ממנו חזרה. קומדיה זריזה ודי שחורה שלוקחת את ההעצמה הנשית עד הקצה.