סגור
לתכנית החודשית

ט״ו בLOVE 2021

10 ימים - 20 סרטים על אהבה

בסינמטק

רומן בלתי נשכח

בימוי: ליאו מק’קרי
| 115 דקות

הוא והיא עושים את דרכם על ספינה לניו יורק, שם הם עתידים להתחתן עם בני זוגם. אבל בדרך הם מתאהבים וקובעים להפגש עוד חצי שנה על גג בנין האמפייר סטייט, אם עדיין ירגישו באהבה הסוערת הזו. הופעה אדירה של קרי גרנט ודברה קר, עם כימיה שמצליחה להמיס את הלב גם היום אחראים ליצירה נהדרת שתגרום לכם להאמין שוב באהבה. 

בסינמטק

חולה אהבה בשיכון ג’

בימוי: שבי גביזון
| 94 דקות

ויקטור הוא השוטה התמים של שכונה קטנה. הוא אמנם מפעיל תחנת כבלים פיראטית אך ראשו בעיקר טרוד בדימיונות על הרפתקאות מיניות סוערות. כאשר מגיעה למקום שחקנית בלונדינית מתל אביב, הדימיון והמציאות מתנגשים. בסרטו השני מתמקד שבי גביזון בנקודת המבט של הגבר הרומנטיקן הבלתי נלאה – שאינו מצליח לתפוס את הפער העצום בינו לבין אהובתו.

בסינמטק

סינג־אלונג

הצטרפו אלינו להקרנה מיוחדת של אחת הקלאסיקות הקולנועיות האהובות בכל הזמנים, "סיפור הפרברים" בגרסת הסינג־אלונג, עם כל המנגינות והשירים המוכרים – "מריה", "אמריקה", " I FEEL PRETTY " ועוד...

סיפור הפרברים

בימוי: רוברט וייז, ג’רום רובינס
| 155 דקות

ברחובות ניו יורק מתחולל קרב כנופיות בין הג'טס הלבנים לשארקס הפורטוריקנים. העניינים מסתבכים כאשר טוני מן הג'טס ומריה מן השארקס – מתאהבים. “סיפור הפרברים” הצליח לבטא חלק מהמתחים החברתיים של ארה”ב בשנות החמישים. את אלו ארזו לתוך מעטפת מוסיקלית גאונית לאנרד ברנשטיין וסטיבן זונדהיים ואת הנמברים המוסיקליים עיצב ג’רום רובינס בסגנון קולנועי חדש לגמרי.

בסינמטק

הגברת עם הכלבלב

בימוי: יוסף חייפץ
| 86 דקות

עיבוד מוצלח לסיפור קצר של אנטון צ'כוב. דימיטרי מבלה חופשת קיץ ביאלטה ואת עינו לוכדת אנה, הנופשת כאן עם כלבלבה. ייקח זמן עד שיזכה דימיטרי בלבה של אנה, והקיץ כמעט וייגמר לפני שיצליחו השניים לבלות לילה של תשוקה. בטון מאופק, עם שילוב מוצלח בין הדרמטי לקומי התוצאה הפכה לקלאסיקה שראויה לתשומת לב.

בסינמטק

מוכת ירח

בימוי: נורמן ג'ואיסון
| 102 דקות

הקומדיה הרומנטית הגדולה הזו משנות השמונים מתארת את התסבוכת המשפחתית שנוצרת כאשר אלמנה איטלקיה שהתארסה סוף סוף, מתאהבת באחיו הצעיר של החתן לעתיד. בזכות הופעה אדירה של שר וניצוצות הרגש של ניקולס קייג', "מוכת ירח" היה ללהיט גדול וגם היום הוא מזכיר לנו כמה כיף זה קומדיה רומנטית בוגרת.

בסינמטק

16 אביבים

בימוי: סוזן לינדון
| 73 דקות

סביב מערכת היחסים בין נערה בת 16 לשחקן תאטרון בן 30 יצרה סוזן לינדון את אחד הסרטים היפים של 2020. זוהי דרמה מינורית ומודעת לעצמה שמצליחה לתאר בעדינות את האהבה של נערה צעירה לגבר מבלי לעורר שערוריה. היא מתמקדת בהשפעה החושית של התאהבות ועושה זאת בצורה אלגנטית ומעוררת מחשבה. 

בסינמטק

ילדי גן העדן

בימוי: מרסל קארנה
| 195 דקות

אחד מסיפורי האהבה הגדולים ביותר שבראה האמנות השביעית – לא סתם אהבה אלא אהבה בהא הידיעה – סיפור על היחסים הנצחיים בין מימיקן שגדולת אמונתו בשתיקתו, לבין אשה חושנית אמיצה וחכמה. זהו סרט נפלא, שלמרות עדינותו אינו מוותר על עלילה שרירית ורגשות חשופים, וכדאי מאד להתמסר לו. 

בסינמטק

אחת שתיים שלוש

בימוי: בילי ויילדר
| 104 דקות

מנהל בכיר בקוקה קולה, בברלין החצויה של 1960, נאלץ לשמרטף את הבת של הבוס שלו שמגיעה לעיר. לצערו, זאת מוצאת מושא אהבה דווקא בבחור מזרח־גרמני שמתעב את הקפיטליזם ואת הסמל הכי בולט שלו: קוקה קולה. בילי ווילדר עושה קציצות מהמלחמה הקרה עם קומדיה זריזה ואפקטיבית. 

בסינמטק

זמן האהבה

בימוי: מוחסן מחמאלבף
| 75 דקות

מוחסן מחמלבאף הגדול מייצר מעין רשומון של ניאוף, כשהוא מבלבל בין הגיבורים וההחלטות הדרמטיות שהם מקבלים ביחס למעשה. הסרט אמנם סבל מצנזורה באיראן של שנות התשעים אבל מצליח גם היום, בזכות השכלול הנרטיבי והגישה האירונית, להציע מבט אחר על איראן ועל תושביה: מגובה העיניים והלב.

נישואים נוסח איטליה

בימוי: ויטוריו דה סיקה
| 102 דקות

פילומנה נאלצה למכור את גופה כדי לפרנס את עצמה במהלך המלחמה, ונחלצה בזכות דומיניקו. כל חייה שאפה למסד את הקשר, אך הוא העדיף להשאיר אותה כפילגשו. בתואנות שווא היא מצליחה להנשא לו ולא מתכוונת לוותר על כך. עם הופעות מעולות של לורן ומסטרויאני יצר דה סיקה קומדיה מעולה שתופסת משהו יסודי ועמוק על היחסים בין המינים.

1 screaning
שני 29.04.24
29.04.24
18:45
סינמטק 1
סינמטק 1
2024-04-29 18:45:00 2024-04-29 21:45:00 Asia/Jerusalem נישואים נוסח איטליה Cinematheque Jerusalem Cinematheque
נישואים נוסח איטליה

אחרי השקיעה

בימוי: מיציו קוסיקאווה
| 133 דקות

אקאנה עברה לפני שנה מטוקיו לישוב דייגים קטן באי נאגאשימה. סאצו'קי ילידת האי, ובעלה הם משפחת האומנה של טווה בן ה-7. כאשר הם פותחים בהליכי אימוץ לטווה, מתגלה להם הוא נזנח ע"י אמו הביולוגית, שנכנסה בשל כך לכלא. סיפור אנושי ומרגש שאין בו טובים ורעים, רק בני אנוש עם חולשות, אהבה וחמלה.

בסינמטק

מוריס

בימוי: ג'יימס אייבורי
| 140 דקות

סביב הרומן המתפרץ בין שני סטודנטים צעירים בבריטניה של ראשית המאה העשרים, יצר ג’יימס אייבורי את הדרמה שלפנינו – עיבוד יפהפה לרומן של א”מ פורסטר שבעזרת אנסמבל שחקנים מוכשר ומלאכת צילום כובשת, מצליח לעסוק בתשוקה והכחשה, ובאומץ להתמסר לאהבה.

נחש מי בא לסעוד?

בימוי: סטנלי קרמר
| 108 דקות

אין שום דבר מקורי בקומדיה הרומנטית הזו של סטנלי קרמר, ובכל זאת, מדובר בקלאסיקה. קרמר לקח את הנוסחה המוכרת של מחזר הבא לפגוש את הורי זוגתו, ואתגר אותה עם זוגיות בין־גזעית. גם בימינו זה לא מובן מאליו, על אחת כמה וכמה ב־1967. התוצאה מצליחה לגבור על הדעות הקדומות ולבחור באהבה על פני הגזענות. 

צרות בגן עדן

בימוי: ארנסט לוביטש
| 83 דקות

אחת הדוגמאות ל”מגע של לוביטש” היא הסרט שלפנינו: קומדיה מעולה שבמרכזה צמד נוכלים המנסה לרוקן את קופתה של אלמנה עשירה. עם תסריט שנון, דמויות כתובות ומבוצעות היטב ושימוש מבריק באמצעים הקולנועיים, התוצאה היא יצירת מופת שניסחה כבר לפני תשעים שנה את היסודות של הקומדיה המצולמת מכאן ועד למיטב הסיטקומים של ימינו. 

בסינמטק

סודו של מר היר

בימוי: פטריס לקונט
| 87 דקות

על בסיס רומן מאז ז’ורז’ סימנון, יצר פטריס לקונט את המותחן המבריק שלפנינו. מר היר הוא רווק בודד ופדנטי המנהל חיים מסודרים היטב, עם עבודה, מנוחה והצצה אל  הנערה היפה בה הוא מאוהב. החיים יכלו להמשך כך עד יום מותו אלמלא מקרה הרצח שמבוצע בסמוך לביתו... 

בסינמטק

מרג’ורי פריים

בימוי: מייקל אלמרידה
| 99 דקות

מרג’ורי היא אלמנה בת 86 שלא מזמן רכשה תוכנה מתוחכמת המציגה סימולציה של בעלה המת. כדי לדמות עד כמה שאפשר, לומדת התוכנה את חייו באמצעות שיחות על העבר וההווה עם מרג’ורי. כך צפים ועולים סודות ומתחים, ומתבררים הקמטים העדינים שמאפיינים קשרי אנוש. 

בסינמטק

אהבה אמיתית

בימוי: קלייר ברגר
| 98 דקות

נדמה שעולמו של מריו מתפרק: אשתו עוזבת את הבית, בתו הגדולה כבר מנווטת את חייה והקטנה הופכת לנערה ומתאהבת. בין כל המוקשים האלו עליו לייצב את חייו ולמצוא כיוון חדש. זוהי דרמה משפחתית נהדרת שעוסקת בקורים העדינים המחברים ביננו. בזכות הופעה כבירה של האנסמבל, התוצאה חמה ונוגעת ללב.

בסינמטק

מציאות נושכת

בימוי: בן סטילר
| 96 דקות

חבורת צעירים אחרי קולג' מחפשת את הצעד הבא בסרט שהפך לסמל של דור ה-X, אך בבסיסו נמצא סיפור על חברות ואהבה. עם התחבטויות פילוסופיות ורומנטיות, דמויות סימפטיות, דיאלוג מושחז ופסקול סוחף, "מציאות נושכת" כבש את ליבו של דור שלם וכעת זוהי הזדמנות לדור חדש להתאהב בסרט שהפך לקלאסיקה.

לשבור את הגלים

בימוי: לארס פון טריר
| 158 דקות

בס, בת לקהילה אדוקה בסקוטלנד, מתחתנת עם יאן. הוא מגלה לה את עולם המין והתשוקה ואהבתם פורחת. אך כאשר הוא נפגע בתאונה והופך משותק, הזוגיות שלהם עוברת לכיוון אחר לגמרי. “לשבור את הגלים” הכה בתדהמה את עולם הקולנוע בזכות הטוטאליות היצירתית והעוצמה הרגשית

בסינמטק

אהבת בשר ודם

בימוי: פדרו אלמודובר
| 100 דקות

ויקטור משתחרר מהכלא ועדיין מאוהב באלנה, הג'אנקית שבדירתה התרחשה תקרית הירי שהובילה למאסרו. עכשיו היא נשואה לשוטר שנפגע בתקרית, התרחקה מהסמים ועסוקה בתרומה לקהילה. סרט אלמודוברי לחלוטין, עם מצלמה תוססת, מעמדים צבעוניים ומבנה מלודרמטי שבמרכזו גיבורים שנאבקים לחיות בנאמנות ללבם עד הסוף.