חמישי | 28.03.24

שעה פריטים
All day
 
6pm
8pm
סגור
לתכנית החודשית

הסרט הערבי של שישי

ימקא הבינלאומית וסינמטק ירושלים גאים להכריז על חזרתו של הסרט הערבי!

פעם בחודש, ביום שישי,  נחזור לאווירת שנות ה- 70, עם הקרנה של סרט ערבי בן ימינו.

הצטרפו אלינו לשחזור חוויית המסורת הישנה והאהובה!

אז מה בתוכנית? חומוס וכנאפה על הדשא, הקרנת הסרט ומיד אחריו הרצאה.

13:00 דוכני מכירה של חומוס וכנאפה ומוסיקה על הדשא / 15:00 הקרנת הסרט

העלבון

בימוי: זיאד דויירי
| 113 דקות

סכסוך בין שני תושבי ביירות על תיקון מרזב מסלים לכדי דו קרב משפטי וסכסוך לאומי – זהו הציר הדרמטי ב"העלבון" של זיאד דווירי. הוא משרטט בהצלחה את דמויותיו, מניע את אהדת הצופים בין הניצים ומתבונן בשסעים של לבנון בצורה הגונה. דווירי מגלה קצב ויכולת מבריקה לשלב בין דרמה לאירוניה והתוצאה היתה מועמדת לאוסקר.

13:00 דוכני מכירה של חומוס וכנאפה ומוסיקה על הדשא / 15:00 הקרנת הסרט.  שימו לב, האירוע מתקיים בימק"א

שאהיד

בימוי: מאזן חאלד
| 84 דקות

חסן יוצא לבלות בים עם חברים והחבורה כולה מקטרת על החיים בשוליים, על תחושת הזרות והבדידות בעיר. תחושת השייכות של חבורת הגברים הצעירה מתחדדת אחרי שחסן קופץ אל גלי הים. “שהאיד” הוא דיוקן של גבריות במשבר. 

13:00 דוכני מכירה של חומוס וכנאפה ומוסיקה / 15:00 הקרנת הסרט

עדיין מתחבאת כדי לעשן

בימוי: ריהאנה
| 90 דקות

אלג’יר, 1995. פטימה מנהלת בית מרחץ לנשים – מקום בילוי שאמור להציע מפלט לה וללקוחותיה. אך על רקע מלחמת האזרחים בין הממשלה לפלגים איסלאמיים, המתחים הפוליטים, הדתיים והאישיים אינם מרפים והופכים את יומן של פטימה והנשים שמבלות בחברתה לטעון ודרמטי. 

13:00דוכני מכירה של חומוס וכנאפה ומוסיקה / 15:00 הקרנת הסרט

בסוריה

בימוי: פיליפ ואן לאו
| 85 דקות

דמשק בשיא מלחמת האזרחים. מבעד לחלון נשמעים הדי המלחמה, ובתוך דירה דחוסה מנסה אום יאזאן לשמור על שגרת החיים של אורחיה וילדיה. אך האלימות מצליחה לחדור מבעד לדלת. סרטו של פיליפ ואן לאו מתמצת את הטרגדיה הסורית ל־24 שעות בתוך דירה אחת/

עד שיבת הציפורים

בימוי: כרים מוסאווי
| 113 דקות

דרמה השוזרת שלושה סיפורים מאלג'יריה של ימינו: העבר והווה מתנגשים בעוצמה בחיי מתעשרים חדשים מעולם הנדל"ן, אשה צעירה המוצאת עצמה קרועה בין ההיגיון לעולם הרגש, ונוירולוג שאפתן שנאבק עם שדיו מימי המלחמה. מבעד לסיפורים האישיים נרקמת לה תמונה מעוררת מחשבה של החברה הערבית בת זמננו. 

12:00 דוכני מכירה של  חומוס וכנאפה על הדשא / 14:00 הקרנת הסרט. אנא שימו לב, האירוע מתקיים בימק״א

וואג'ב

בימוי: אנאמארי ג'אסיר
| 97 דקות

שאדי חזר מרומא לקראת חתונת אחותו, אמל. עכשיו הוא נוסע בוולוו חבוטה ברחבי נצרת ביחד עם אביו כדי לחלק הזמנות לחתונה. המפגשים עם הקרובים והחברים והשיחות בינו לבין אביו מחדדים את ההבדלים בין השניים, ביחס לפוליטיקה ולמסורת. דרמה משפחתית אינטימית ומדוייקת שנהנית מהכריזמה התמיד כובשת של מחמד בכרי וסאלח בכרי בתפקידים הראשיים.