שישי | 29.03.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
5pm
6pm
18:00
8pm
סגור
לתכנית החודשית

מיכלאנג’לו – אהבה ומוות

בימוי: דיוויד בירקסטאף
| 91 דקות

הסרט מזמין אותנו למבט אינטימי על יצירתו של מיכלאנג’לו ותהליך יצירתו, מוביל אותנו בין מכרות האבן שבהם חצב את השיש לפסליו ועד למעבדות שבהן נבחנות יצירותיו באמצעות שיאי הטכנולוגיה. כך, מבעד לנופים התמיד־מהנים של איטליה, בעזרת טובי המומחים ועם צילומים קרובים על עבודותיו של מיכלאנג’לו, התוצאה היא חוויה מהנה לחושים ולמחשבה.

האימפרסיוניסטים – והאיש שיצר אותם

בימוי: פיל גרבסקי
| 90 דקות

מונה, סזאן, דגה, רנואר הם כמה מהאמנים הפופולריים ביותר בעולם. יצירותיהם ואלו של בני דורם מכניסות עשרות מיליוני דולרים ברחבי העולם. אבל מי הם היו באמת? למה ואיך בדיוק הם ציירו? מה מסתתר מאחורי האהדה המתמשכת כלפיהם? ומי האיש שיצר את האימפרסיוניזם? 

דיוויד הוקני

בימוי: פיל גרבסקי
| 85 דקות

הסרט שלפנינו מתמקד בשתי תערוכות שהציג הוקני ברויאל אקדמי בלונדון בשנים 2012 ו־2016. הבמאי פיל גרבסקי זכה בגישה נדירה לתהליך העבודה של האמן, ולראיונות אינטימיים והתוצאה היא חגיגה קולנועית של גדול המאסטרים של המאה ה־21. 

רמברנדט

בימוי: קאט מנסור
| 97 דקות

ב־2014 עלתה בנשיונל גלרי בלונדון התערוכה “רמברנדט: עבודות אחרונות”. בשנותיו האחרונות צברה היצירתיות של רמברנדט תנופה חדשה, ועבודותיו מתקופה זו – כנות, עמוקות ונוגעות ללב – הן שעיצבו את הדימוי של רמברנדט הצייר והאדם. ציור אחר ציור חושף את עוצמתם ואת האמת אודות אחד האמנים הגדולים בהיסטוריה. 

פרידה קאלו

בימוי: אלי ריי
| 90 דקות

סרט שובה לב זה ייקח את הצופה למסע דרך חייה של אחת מהנשים האייקוניות בהיסטוריה: פרידה קאלו. היא היתה אמנית דיוקנאות עצמיים פורה, שהשתמשה בבד הציור כבבואה לכל שלבי חייה הסוערים, שלעיתים אף היו טרגיים. סרט אישי ואינטימי זה מציג אוצר של צבע וחגיגה של חיים על המסך ומציע גישה חסרת תקדים ליצירותיה.